معاونت علمی در هفته‌ای که گذشت؛

تلگرام نشان دهنده بی‌عرضگی خودمان است/ جلوی استارت‌آپ‌ ها را نباید گرفت

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در هفته گذشته با اخبار متنوعی روبرو بوده است.

تلگرام نشان دهنده  بی عرضگی خودمان است / جلوی استارت‌آپ‌ ها را نباید گرفتبه گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در هفته گذشته اخبار متنوعی از لازمه حمایت استارت‌آپ ها تا اخبار روز فناوری داشته است که در این بشته خبری به بیان خلاصه این اخبار می‌‌پردازیم.

ضرورت تسهیل پروسه اعطای مجوز به شرکت‌هاى دانش بنیان

امروز نقش استارت‌آپ‌ها و ‌ شرکت‌های دانش‌بنیان در جامعه و اقتصاد بسیار پررنگ است این جوانان خلاق با حمایتها می‌توانند روز به روز رشد کنند و به سودهای میلیاردی برسند؛ سورنا ستاری معتقد است دولت بايد اعطاى مجوز به شركت‌هاى دانش بنيان را تسهيل و سخت گيرى‌ها در محيط كسب و کار را كم كند تا بتوان شاهدپیشرفت صنایع خلاق بود.

فعالیت ۳۵ درصد از شرکت‌های دانش بنیان در حوزه سلامت

شرکت‌های دانش‌بنیان در تمام حوزه‌ها وارد شده‌اند و نقش آنها در حوزه سلامت بیش از پیش دیده می‌شود.

رئیس مرکز توسعه و فناوری‌های راهبردی معاونت علمی در خصوص شرکت‌های دانش بنیان حوزه سلامت و پزشکی گفت: از میان ۳۲۰۰ شرکت دانش بنیان که صلاحیتشان به وسیله معاونت علمی و فناوری احراز شده است، ۳۵ درصد از آنها  در حوزه سلامت و تولید دارو مشغول به فعالیت هستند؛ بر اساس صحبت های قادری فر امروز محصولات بسیاری از شرکت‌ها به اروپا صادر می‌شود.

حمایت جدی از کسب و کار‌های نوین در موج دوم «اکوسیستم نوآوری»

اگر پای صحبت های معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نشسته باشید مکررا اکوسیستم نوآوری و زیست بوم خلاق را شنیده اید ؛ این اکوسیستم برای شرکت‌های دانش بنیان اهمیت بسیاری دارد قادری فر از حمایت استارت‌آپ‌ها صحبت به میان آورد و خبر از موج دوم اکوسیستم نوآوری داد .

 تغییر از اقتصاد مبتنی بر منابع به اقتصاد دانش‌بنیان دشوار است

هفته گذشته ستاری و مدیرکل سازمان جهانی مالکیت فکری (وایپو) با یکدیگر دیدار داشتند و ستاری در این دیدار با تاکید بر نقش پر رنگ اقتصاد دانش‌بنیان گفت: تغییر از رویه اقتصاد مبتنی بر منابع به اقتصاد دانش‌بنیان اقدام دشواری است، در خصوص گزارش شاخص جهانی نوآوری هم مشکل کمبود داده‌های موجود و عدم تعامل میان بخشی وجود دارد؛ بنابراین تعاملات ما با وایپو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

فرآیند ثبت پتنت‌ها در ستاد هوایی بهبود می‌یابد

امروز حوزه هوایی و هوانوردی برای کشور اهمیت بسیاری دارد ‌و در همین راستا ستاد هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ثبت پتنت های هوایی را آسان کرده است تا جوانان خلاق در این حوزه وارد شوند.

‌نمی‌توان مقابل برنامه‌های داخلی ایستاد، اما راه را برای نمونه خارجی باز کرد

با مسدود شدن تلگرام، استارت آپ‌های پیام رسان در داخل کشور رونق بسیاری پیدا کرده اند؛ استارت آپ‌هایی که بسیار بهتر از پیام رسان های برون مرزی عمل می‌کنند و قابلیت‌های متعددی نسبت به برنامه‌های خارجی دارند.

ستاری در این خصوص با بیان اینکه تلگرام حاصل بی‌عرضگی خودمان است، گفت: نمی‌شود یک اپلیکیشن خارجی در کشور راست‌راست راه برود و اپلیکیشن داخل تا خواست کاری بکند، فلان دادگاه یا سازمان، احضار و بازخواستش کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار