طی ماه های آتی؛

آغاز عملیات اجرایی فاز دوم مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول

جانشین مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول از آغاز عملیات اجرایی فاز دوم مرکز فرهنگی این شهرستان طی ماه های آتی خبر داد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمدرضا صفارپور، جانشین مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول با بیان اینکه فاز نخست مرکز فرهنگی دفع مقدس در شهرستان دزفول به بهره برداری رسیده است، بیان داشت: عملیات اجرایی فاز دوم آن که شامل ساخت زیرزمینی به مساحت یک هزار و 200 متر و کتابخانه تخصصی دفاع مقدس است طی ماه های آتی آغاز می گردد.

وی محل احداث کتابخانه تخصصی دفاع مقدس دزفول را در ضلع شرقی این مرکز عنوان و تصریح کرد: زیرزمین این مرکز نیز نیازمند موزه آرایی است، ضمن اینکه افزون بر 40 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای فاز دوم این مرکز نیاز است.

صفارپور در ادامه با اشاره به اینکه طبق آمار بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خوزستان بیش از 3 هزار شهید خوزستانی در دزفول متولد شده اند اذعان داشت: برخی از آن ها از سایر شهرها و با گردان های دیگر وارد جبهه شده و نام آن ها در فهرست شهدای بنیاد شهید دزفول به ثبت نرسیده است.

جانشین مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول، تعداد شهدای این شهرستان بیش از 2 هزار و 600 شهید عنوان و اظهار کرد: این تعداد شهدا در دوران انقلاب و عملیات های مختلف در 8 سال دفاع مقدس به شهادت رسیده اند.

این مقام مسئول گفت: با پیگیری ها و جستجوی انجام شده وصیت نامه 840 شهید دزفولی جمع آوری شده است.

گفتنی است؛ باغ موزه دزفول واقع در مرکز فرهنگی دفاع مقدس این شهرستان که در زمینی به مساحت 13 هزار متر مربع ساخته شده است.

ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول پایتخت مقاومت ایران اسلامی از سال 1378 در زمینی به مساحت 16 هزار و 420 متر مربع آغاز شد و برای اجرای فاز نخست این مرکز 40 میلیارد ریال هزینه شد.

انتهای پیام/گ

افتتاح باغ موزه دفاع مقدس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار