مطهری در دومین کنگره حزب اعتماد ملی:

وحدت نیاز مهم کشور است/ ترامپ از ما می‌خواهد اشغال را به رسمیت بشناسیم

نماینده مردم تهران گفت:حرف ترامپ به ما این است که باید شما آشغال را به رسمیت بشناشید تا ما به شما کمک مالی کنیم و طبیعی است که هرگز نمی‌توانیم، چنین چیزی را بپذیریم.

وحدت نیاز مهم کشور است/ ترامپ از ما می‌خواهد اشغال را به رسمیت بشناسیمبه گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی مطهری نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی در دومین کنگره حزب اعتماد ملی، اظهار کرد: روزه برای کسب آزادی معنوی و برای پیروزی عقل بر شهوت است.

وی ادامه داد: انبیا الهی چون ابتدا به آزادی معنوی پرداختند در برقراری آزادی اجتماعی موفق بودند اما فیلسوفان در این زمینه چندان موفق نبوده اند.

مطهری با اشاره به اینکه در مورد وحدت و همدلی اختلافی وجود ندارد اما باید در لوازم آن تفکر کنیم، گفت: نباید قدرت پرست باشیم و آنجایی که فردی را اصلح تر از خودمان می‌دانیم، نباید برای کسب قدرت اصرار کنم.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در کل دنیای اسلام هر جا ضربه ای خوردیم از تفرقه بوده و پدیده اسرائیل هم ناشی از تفرقه‌ای است که در هفتاد سال پیش در دنیای اسلام به وجود آمد.

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم تفرقه را یکی از عوامل انقراض امت‌ها می‌داند، اظهار کرد: فساد اخلاقی نیز از دیگر عوامل انقراض اجتماعات بشری است؛ نمونه و الگوی ما برای وحدت اسلامی سیره امام علی (ع) است در حالی که حق ایشان را ربودند، سکوت کردند.

نماینده مردم تهران با اشاره به موانع وحدت ملی، بیان کرد: در شرایط امروز نیاز به وحدت ملی داریم ولی اینکه چرا به نقطه ایده آل نمی‌رسیم، دلایلی دارد و با موانع را بشناسیم‌

وی با تاکید بر اینکه اول نکته نوع برخورد با منتقدان است و باید درباره این نوع موضوعات به نقطه مشترکی برسیم، اظهار کرد: تا زمانی که در اصول و مبانی به مفهوم مشترک نرسیم در بحث گفتگوی ملی موفق نخواهیم بود.

مطهری تاکید کرد: انتظار اینکه همه در مورد مسائل مختلف یک نظر داشته باشند، برداشت درستی نیست و خطرناک است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: عظمت نظام جمهوری اسلامی و اصل ولایت فقیه به این است که همه در اظهارنظر خود آزاد باشند و استدلال کنند و آنگاه همه مردم استدلال ولایت فقیه را برگزینند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: حرف ترامپ به ما این است که باید شما اشغال را به رسمیت بشناشید تا ما به شما کمک مالی کنیم و طبیعی است که هرگز نمی‌توانیم، چنین چیزی را بپذیریم؛ امیدواریم با وحدت و همدلی از این مرحله سخت هم عبور کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۰۴ خرداد ۱۳۹۷
این ترامپ رو بیخیال شید به مشکلات مردم برسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۰۴ خرداد ۱۳۹۷
اسرائیل رسمیت ندارد
Iran (Islamic Republic of)
شرافت
۱۹:۴۸ ۰۴ خرداد ۱۳۹۷
کشور جمهوری اسلامی ایران
جهانی فکر کنیم منطقه ای عمل کنیم
بیانات رهبری
مشارکت مردم وهمکاری بین بخشی در الویت اول اقصاد مقاومتی خرید کالای ایرانی
آخرین اخبار