اتحادیه اروپا در پی تحمیل مسئولیت سرنگونی هواپیمای مالزیایی به روسیه

اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای از روسیه خواست مسئولیت سرنگونی پرواز ام اچ ۱۷ مالزی در سال ۲۰۱۴ را بپذیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای خواستار مسئولیت‌پذیری روسیه در ماجرای سقوط پرواز ام اچ ۱۷ مالزی در چهار سال گذشته شد.

پایگاه اینترنتی این اتحادیه نوشت: اتحادیه اروپا از قطعنامه ۲۱۶۶ شورای امنیت که در آن خواسته شده است عاملان سرنگونی پرواز ام اچ ۱۷ مالزی در هفدهم ژوئیه ۲۰۱۴ مسئولیت کار خود را بپذیرند و همچنین از همه کشور‌ها می‌خواهد به طور کامل با تلاش‌ها برای ایجاد نظام مسئولیت پذیری همکاری کنند- به طور کامل حمایت می‌کند.

در بیست و چهارم مه ۲۰۱۸ تیم تحقیقات مشترک، یافته‌های بیشتری را درباره تحقیقات  خود درباره سقوط هواپیمای مالزی در سال 2014 منتشر کرد. بر اساس نتایج این تحقیقات، سامانه موشکی بوک برای سرنگون کردن پرواز ام اچ ۱۷ استفاده شده است. این سامانه موشکی به ارتش روسیه تعلق دارد.

اتحادیه اروپا از فدراسیون روسیه درخواست کرد مسئولیت این اقدام خود را بپذیرد و به طور کامل با تلاش‌ها برای ایجاد نظام مسئولیت‌پذیری همکاری کند.

این در حالی است که روز گذشته کاخ کرملین دست داشتن روسیه در سرنگونی هواپیمای مالزیایی بر فراز اوکراین در سال ۲۰۱۴ را رد کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار