شرکت بیش از 1000 دانش آموز استان سمنان در طرح ملی کودک و اینترنت

رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: یک هزار و 800 دانش‌آموز از شهرهای شاهرود و سمنان در طرح ملی کودک و اینترنت شرکت کردند.

شرکت بیش از 1000 دانش آموز استان سمنان در طرح ملی کودک و اینترنتبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سرهنگ حسین صادقی رئیس پلیس فتا استان سمنان در جمع خبرنگاران گفت: یک هزار و 800 دانش‌آموز از شهرهای شاهرود و سمنان در طرح ملی کودک و اینترنت شرکت کردند.

وی افزود: با نگاهی به آمار به‌روشنی می‌توان دریافت که اکثر دانش آموزان به علت عدم آگاهی دچار مخاطرات فضای سایبری شدند لذا اجرای برنامه‌هایی از قبیل نحوه به‌کارگیری درست و مناسب از گوشی‌های هوشمند در قالب مسابقات نمایش‌های عروسکی و برنامه‌های فرهنگی همیاران پلیس می‌تواند سواد رسانه‌ای را در جامعه تقویت و مخاطرات این حوزه را کاهش دهد.

رئیس پلیس فتا استان سمنان تصریح کرد: استفاده از بازی‌های رایانه‌ای آنلاین، خریدهای اینترنتی و تلفن همراه اگر درست اطلاع‌رسانی نشود می‌تواند باعث بروز مشکلات بسیاری برای نوجوانان خواهد شد لذا دراین‌بین خانواده‌ها نیز باید همگام با نیاز روز سواد سایبر خود را ارتقا دهند قطعاً نظارت‌های بیشتر والدین بر فعالیت‌های سایبری دانش آموزان می‌تواند کاهش مخاطرات را برای آن‌ها به همراه داشته باشد.

سرهنگ حسین صادقی گفت: با توجه به رشد فزاینده فنّاوری و استفاده روزافزون این وسایل نمی‌توان کاربرد آن‌ها را نادیده گرفت و از سوی دیگر کار با این ابراز باعث بروز خطراتی به‌ویژه در نوجوانان می‌شود لذا این کارگاه‌ها بیشتر نقش فرهنگ‌سازی را در بین مخاطب کودک و نوجوان ایفا می‌کند.

وی اظهار داشت: کاربران می‌توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

انتهای پیام / ق

1800 دانش‌آموز استان سمنان در طرح ملی کودک و اینترنت شرکت کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.