پیگیری تنش در کنگره حزب اعتماد ملی/

خباز: عده‌ای جدیدالورود اصرار به رای دادن داشتند و درگیری ایجاد کردند/جلیلیان: اعضای حزب از قبل با یکدیگر اختلاف و دعوا داشتند

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: افراد جدید الورودی که در روز کنگره فرم عضویت در حزب را دریافت کرده بودند این تصور را داشتند که باید از همان لحظه در انتخابات شورای مرکزی شرکت کنند.

محمدرضا خباز عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تنش در کنگره حزب متبوعش که روز گذشته برگزار شد، اظهار کرد: کنگره دارای دو بخش است بخش اول تشریفاتی بوده که از مقامات و مسئولان برای سخنرانی دعوت می شود و بخش دوم نیز درونی است.

وی با اشاره به استقبال مردم از این کنگره، ادامه داد: بعد از پایان تشریفات اعلام کردند که مهمانان تشریف ببرند و بعد از استراحتی کوتاه مرحله دوم کنگره آغاز شد که در آن مرحله باید مرامنامه و اساسنامه بر مبنای قانون جدید تغییر می کرد و انتخابات هم برگزار می شد.

بیشتر بخوانید؛

ماجرای درگیری در آخرین کنگره حزب اعتماد ملی چه بود؟/از نقش اعضای استیجاری تا میانداری فرزند دبیرکل برای حذف قائم مقام حزب+فیلم 

جوادی حصار: تنش‌ها کار طرفداران بیگدلی بود که مایه تاسف است/ دوستی: برخی‌ها به دنبال ورود افراد جدید در شورای مرکزی بودند 

دبیر کل حزب همبستگی دانش‌ آموختگان ایران: در درگیری شب گذشته کنگره "اعتماد ملی" نقشی نداشتیم/ زارعیان به زودی از اعتماد ملی خارج می‌شود 

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: ایراد اول این بود که هنوز سالن کاملا تخلیه نشده بود و افراد در حال احوال پرسی بودند لذا اعلام برنامه کنگره کردند و ایراد دیگر هم این بود که در ورودی جلسه فرم هایی برای اعضای جدید حزب توزیع شد.

خباز:

خباز تصریح کرد: در جلسه اعلام کردند کسانی که حق رای دارند در ردیف های اول بنشینند و کسانی که حق رای ندارند به ردیف های انتهایی بروند و برای افراد حرمت قائل شدند و نگفتند که بیرون بروند.

جدیدالورودها و نقشی پر رنگ

وی اضافه کرد: افراد جدید الورودی که در روز کنگره فرم عضویت در حزب را دریافت کرده بودند این تصور را داشتند که باید از همان لحظه در انتخابات شورای مرکزی شرکت کنند.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی افزود: اینکه این افراد طرفدار چه کسی بودند، بنده در جریان نیستم و اگر افرادی حرف هایی در این زمنیه زده اند، معلوم می شود که در این ماه فقط روزه شکمی گرفته اند.

خباز گفت: بنده از این سروصداها در احزاب زیاد مشاهده کرده ام و از نظرم این اتفاق کاملا طبیعی است و فقط درگیری لفظی اتفاق افتاد؛ عده ای دنبال رای دادن بودند و عده ای دیگر از جمله بنده معتقد بودیم که باید قانون رعایت شود.

وی تصریح کرد: این افراد جلوی سن جمع شده بودند و هر چه رئیس جلسه می گفت، بنشینید گوش نمی کردند در همان لحظه رئیس جلسه بیان کرد که معلوم است، تصمیم دارند نگذارند جلسه برگزار شود.

تطبیق اساسنامه و مرامنامه با قانون جدید انجام نشد

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی اظهار کرد: در نتیجه تنش های به وجود آمده، رای گیری و اصلاح آئین نامه اتفاق نیفتاد اما اصل برگزاری جلسه خوب بود و آقای حضرتی هم اعلام کرد که جلسه دیگری را در روز جمعه با حضور افرادی که حق رای دارند، برگزار می کنیم.

از طرفی محمد جلیلیان دیگر عضو حزب اعتماد ملی در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: جلسه در بخش اول مربوط به تطبیق اساسنامه و مرامنامه با آرامش برگزار شد و حدود 1500 نفر در جلسه حاضر بودند. در پایان جلسه درمورد برگزاری انتخابات حرف و حدیث هایی مطرح شد اما حزب از این پیچ تاریخی خطرناک هم عبور کرد.

خباز:

وی با بیان اینکه در مورد انتخابات اختلافاتی به وجود آمد و چند قطبی شکل گرفت، گفت: اعضای هیئت رئیسه مصوب کردند که انتخابات سالم برگزار شده و تطبیق اساسنامه هم صورت گرفته است.

اعضا پذیرفتند که شورای مرکزی سابق به کار خود ادامه دهد

جلیلیان تصریح کرد: در این جلسه اعضا پذیرفتند که شورای مرکزی سابق به کار خود ادامه دهد.

این عضو حزب اعتماد ملی همچنین تاکید کرد: اعضای حزب با یکدیگر اختلافات و دعواهایی داشتند و این اختلافات درون حزبی است.

گفتنی است که دومین کنگره حزب اعتماد ملی روز گذشته با حضور مهمانانی همچون علی مطهری، محمدرضا عارف، عبدالله نوری، ابراهیم اصغرزاده، عباس عبدی و... در سالن توحید برگزار شد که با تنش و درگیری اعضای این حزب ناتمام ماند.

به دنبال این تنش ها گفته شد که به علی مطهری نماینده مجلس شورای اسلامی تعرض شده است اما حزب اعتماد ملی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که تشنج پیش آمده در بخش دوم کنگره بوده است و در این قسمت از مراسم هیچ یک از مهمانان غیر حزبی از جمله جناب آقای دکتر مطهری حضور نداشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
واقعا جای بسی تاسف داره
آخرین اخبار