مدیرعامل انجمن حمایت از خانواده زندانیان مشهد ؛

از خانواده هزار و ۵۰۰ زندانی در مشهد حمایت می شود

مدیرعامل انجمن حمایت از خانواده زندانیان مشهد گفت: خانواده هزار و ۵۰۰ نفر از زندانیان این شهر با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و تامین نیاز‌های معیشتی زیر پوشش حمایت این انجمن قرار دارند.

حمایت از خانواده هزار و ۵۰۰ زندانی در مشهدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ هوشنگ شریف نژاد به مناسبت 'روز ملی حمایت از خانواده زندانیان' افزود: از این تعداد ۳۰۰ خانواده از کمک هزینه معیشتی و مستمری ماهانه بهره‌مند شده اند و بقیه نیز که دارای شغل و مسکن هستند و یا زیر پوشش کمیته امداد قرار دارند نیز از کمک‌های موردی و غیرمستقیم مانند سبد کالا و دوره‌های آموزشی بهره می‌برند.

وی گفت: حرفه آموزی و ایجاد اشتغال برای زندانیان و خانواده آنان از مهمترین فعالیت‌های انجمن حمایت از خانواده زندانیان مشهد است و پرداخت وام خوداشتغالی از طریق این نهاد و برگزاری دوره‌های آموزشی گلیم بافی، بافت تابلو فرش، آرایش و پیرایش، خیاطی و گلدوزی با همکاری اداره کل فنی و حرفه‌ای و با هدف تامین معیشت خانواده زندانیان از دیگر اقدامات مهم است.

مدیرعامل انجمن حمایت از خانواده زندانیان مشهد افزود: همچنین این حرفه آموزان برای دریافت وام اشتغال در بخش تولیدات خانگی به اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی و کمیته امداد معرفی می‌شوند.

شریف نژاد گفت: دوره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی برای خانواده زندانیان برگزار می‌شود و آموزش پیشگیری از طلاق و مفاسد اخلاقی، تربیت فرزندان و مشاوره‌های فردی و گروهی و دعوت از کارشناسان خبره برای سخنرانی و پرداخت کارت هدیه به حاضران در این دوره‌ها از دیگر اقدامات بوده است.

وی افزود: پارسال انجمن حمایت از خانواده زندانیان مشهد ۲۰۰ جلسه مشاوره فردی به منظور پیشگیری از طلاق برای خانواده زندانیان برگزار کرد و در مجموع یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال برای برگزاری دوره‌های آموزشی، سخنرانی‌ها و تامین کارت هدیه هزینه کرد.

مدیرعامل انجمن حمایت از خانواده زندانیان مشهد گفت: هزینه‌های این سازمان مردم نهاد از طریق کمک‌های مردمی و خیرین تامین شده و پارسال ۱۱ میلیارد ریال در قالب کمک‌های نقدی و غیر نقدی بین هزار و ۵۰۰ خانواده تحت پوشش توزیع شد.

شریف نژاد افزود: همچنین سال گذشته چهار میلیارد و ۳۱۰ میلیون ریال برای پرداخت کمک هزینه معیشتی، یک میلیارد و ۷۰ میلیون ریال برای تامین سبد کالا و دو میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال برای آزادی زندانیان با دیون ۴۰ تا ۵۰ میلیون ریال توسط این نهاد خیریه به خانواده‌های زیر پوشش پرداخت شد.

وی گفت: وام خود اشتغالی، تعمیر بنای منازل مددجویان، توزیع لوازم منزل، تهیه جهیزیه، دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای و کمک نقدی به خانواده‌های دارای فرزندان معلول و یا خانواده‌هایی که پدر و مادر زندانی دارند از دیگر موارد هزینه کرد‌های محدودتر این انجمن درسال ۹۶ است.

مدیرعامل انجمن حمایت از خانواده زندانیان مشهد افزود: پنجم خرداد ماه به پیشنهاد سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور و بر اساس تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان 'روز ملی حمایت از خانواده زندانیان' یا 'روز نسیم مهر' نامگذاری شده است.

انتهای پیام//م. ن
 

حمایت از خانواد‌های زندانیان در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.