واکنش طالبان به تغییر فرمانده ناتو در افغانستان

گروه طلبان در واکنش به تغییر فرمانده ناتو در افغانستان اعلام کردند که این اقدام هیچ سودی به حال ایالات متحده نخواهد داشت.

واکنش طالبان به تغییر فرمانده ناتو در افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، گروه طلبان در واکنش به تغییر فرمانده ناتو در افغانستان اعلام کردند که این اقدام هیچ سودی به حال ایالات متحده نخواهد داشت.

برخی از رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند که پس از برکناری جنرال جان نیکلسون قرار است جنرال «اسکات میلر» فرماندهی جنگ در افغانستان را به عهده گیرد.

طالبان در واکنش به این اقدام تصریح کردند که پیش از این نیز «مک کریستال»، «جان‌آلن»، «دیوید پتراوس» و سایر جنرال‌های آمریکایی به افغانستان آمدند اما جز شرمندگی برای آمریکا و تباهی برای افغانستان دستاوردی نداشتند.

این گروه خاطرنشان کرد: واشنگتن در 17 سال گذشته همواره فرماندهان آمریکایی را تغییر داده و استراتژی‌های جدیدی را اجرا کرده است اما با این وجود هیچ نشانه‌ای از پیروزی آنها در افغانستان وجود ندارد.

طالبان تاکید کرد که در یک ماه گذشته 11 ولسوالی را تصرف کردند، افزایش چندین برابری حملات هوایی و پرتاب 562 بمب نتوانسته است مانع پیشروی این گروه شود.

این گروه تصریح کرد: اگر فرمانده جدید نیروهای آمریکایی و ناتو هشیار باشد باید شکست را پذیرفته و برای خروج نیروهای خارجی  از افغانستان تلاش کند.

طالبان اظهار داشت: تغییر در فرماندهی نیروهای خارجی نمی‌تواند سودی برای حیثیت رو به زوال آمریکا داشته باشد زیرا این کشور با وضعیت بدتری در افغانستان روبرو خواهد شد.

این در حالی است که بازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان نیز اخیرا گفته بود که تلاش‌های 17 ساله آمریکا در افغانستان با وجود هزینه‌های سرسام آور بدون نتبجه بوده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار