اختصاص مشوق سرمایه گذاری در شهرک‌های صنعتی کم تقاضا محور فارس

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از اختصاص مشوق‌های سرمایه گذاری برای ۴۲ شهرک و ناحیه صنعتی کم تقاضا محور، استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ احد فتوحی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به اختصاص مشوق سرمایه گذاری در شهرک‌های صنعتی کم تقاضا محور فارس گفت: بر اساس تصویب هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی فارس این مشوق‌ها در راستای حمایت از سرمایه گذاران برای تولید کالای ایرانی ونیز تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال تا پایان امسال اعمال می‌شود.

وی گفت: در بخش شهرک‌ها و نواحی صنعتی کم برخوردار شامل سورمق آباده، برمشور شیراز، غدیرگه نی ریز، انرژی برلامرد، زرین دشت، سده اقلید، خنجشت اقلید، بیرم لارستان، حسن آباد اقلید، جره و بالاده کازرون، جایدشت فیروزآباد، خنج، ایزدخواست آباده، ارسنجان، فسا، سروستان ۲، جهرم، چنارشاهیجان و بوانات مشوق‌هایی نظیر کاهش سهم پرداخت نقدی به ۵ درصد و افزایش مدت پرداخت اقساط به ۴۸ ماه در نظرگرفته شده است.

فتوحی اضافه کرد: همچنین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این گروه به شرط بهره برداری طی برنامه زمان بندی و نیز ایجاد اشتغال بر اساس جواز تاسیس تا سقف ۹۰ درصد از اسناد تعهدی آن‌ها به عنوان مشوق، بازگردانده خواهدشد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه از کاهش سهم پرداخت نقدی به ۵ درصد و افزایش مدت پرداخت اقساط به ۴۸ ماه در گروه شهرک‌ها و نواحی صنعتی کم تقاضامحور شامل اوز، کوثرجهرم، قیروکارزین، تنگ حنانی ریز، داراب، خرمبید ۲، آباده طشک، رستم، مهر، میمند فیروزآباد و خنجشت اقلید خبرداد.

وی گفت: در این گروه نیز به شرط بهره برداری طی برنامه زمان بندی و نیز ایجاد اشتغال بر اساس جواز تاسیس تا سقف ۷۰ درصد از اسناد تعهدی آن‌ها بازگردانده خواهد شد.

فتوحی در خصوص مشوق‌های در نظر گرفته شده برای شهرک‌های صنعتی که قبلا واگذاری داشته، اما با کاهش واگذاری روبرو شده است، نیز گفت: در این گروه شامل شهرک‌ها و نواحی صنعتی فیروزآباد، آباده، ده فاضل نی ریز، پاسارگاد، حاجی آبادزرین دشت، پشت سنگروحسن لری لار، لارستان، اقلید ۱، سروستان، خرامه، استهبان و گراش نیز کاهش سهم پرداخت نقدی به ۱۰ درصد و افزایش مدت پرداخت اقساط از ۳۶ به ۴۲ ماه در نظرگرفته شده است و به شرط بهره برداری طی برنامه زمان بندی و نیز ایجاد اشتغال بر اساس جواز تاسیس تا سقف ۵۰ درصد از اسناد تعهدی سرمایه گذاران به آن‌ها بازگردانده خواهد شد.

وی با بیان اینکه نیمه دوم سال گذشته نیز مشوق‌های سرمایه گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کم تقاضامحورو غیرتقاضامحور استان در نظرگرفته شد، افزود: با اعمال این مشوق‌ها شاهد استقبال سرمایه گذاران و رشد ۲ برابری واگذاری زمین بودیم که این موضوع نوید دهنده استفاده متقاضیان از این فرصت‌های جدید سرمایه گذاری برای ایجاد اشتغال و حرکت درمسیرتوسعه صنعتی استان است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تصریح کرد: اختصاص این مشوق‌ها بتواند در رشد و ارتقای شاخصه‌های تولید و اشتغال درشهرک‌ها و نواحی صنعتی استان موثر وظرفیت مناسبی برای تولید کالا و محصول داخلی در شهرک‌های صنعتی در سالی که به فرموده رهبر معظم انقلاب با عنوان حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده، فراهم کند.
انتهای پیام/ر

اختصاص مشوق سرمایه گذاری ۵۰ تا ۹۰ درصدی در شهرک‌های صنعتی کم تقاضا محور فارس

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار