کشف ۵۵ قبضه اسلحه توسط نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست/دستگیری ۱۰۷ متخلف شکار در استان فارس

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس از دستگیری ۱۰۷ متخلف شکار در استان خبر داد.

سعید محمودی مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛  گفت: با تلاش نیرو‌های یگان این اداره کل در اردیبهشت ماه تعداد ۱۰۷ نفر متخلف شکار و صید دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

وی افزود: در این متخلفان ۵۵ قبضه اسلحه، کشف و ضبط شد.

محمودی ادامه داد: این عملیات‌ها توسط نیرو‌های یگان در شهرستان‌های لار، اقلید، فراشبند، مرودشت، مهر، لامرد، استهبان، خرامه، فیروزآباد، نورآباد، کازرون، شیراز، داراب، قیرکارزین، آباده، جهرم، پاسارگاد، بوانات، خنج، ا. رسنجان، سپیدان، سروستان، خرمبید، نی ریز، پارک‌های ملی بمو و قطرویه و گشت سیار اداره کل صورت پذیرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس از افزایش اکیپ‌های نظارتی یگان حفاظت اجرایی محیط زیست در تمامی مناطق تحت نظارت محیط زیست استان فارس خبر داد و افزود: با تدابیر اتخاذ شده به منظور کنترل هرچه بهتر و سریعتر در مناطق و با تجهیزات مناسبی که در اختیار محیط بانان قرار داده شده است عرصه بیش‌تر از پیش بر متخلفان تنگ شده و شکارچیان قبل از هر اقدامی دستگیر میشوند.

فرمانده یگان اجرایی حفاظت محیط زیست به طور مستمر در مناطق حضور داشته و روند دستگیری شکارچیان ادامه دارد.

سعید محمودی از افزایش دو برابری آمار دستگیری متخلفان و کشف اسلحه نسبت به زمان مشابه در سال گذشته خبر داد و افزود: دراردیبهشت ماه ۴۳۵۰۰ متر مربع از عرصه‌های منطقه حفاظت شده ارژن و پریشان و بختگان قلع و قمع و ۳۴۰۰۰ متر مربع از عرصه‌های منطقه حفاظت شده بختگان رفع تصرف و خلع ید شد.

محمودی از نجات ۲۳۳ قطعه لاک پشت گرفتار در رودخانه کر و انتقال لاک پشت‌ها به برکه‌های امن در اردیبهشت ماه خبر داد.
انتهای پیام/ر

دستگیری ۱۰۷  شکاری غیرمجاز

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار