جان دوباره صنایع دستی در روستاهای استان اصفهان

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: روستاهای استان در زمینه صنایع دستی ظرفیت‌های زیادی دارد و می‌توان به آینده آن امیدوار بود.

جعفر جعفر صالحی در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، با اشاره به صنایع دستی در روستاها اظهار داشت: استان اصفهان در صنایع دستی جایگاه خاصی دارد و شهرستان‌ها و روستاهای این استان به مراتب از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: در این چندسال واحدی به نام صنایع دستی روستایی تشکیل داده‌ایم زیرا معتقدیم صنایع دستی ابتدا از روستاها شکل گرفته سپس به شهرها رفته و رشته‌ای خاص در مناطق شهری شده است.

به گفته معاون صنایع دستی میراث فرهنگی استان اصفهان ،صنایع دستی همزاد  زندگی افراد از ابتدا تاکنون بوده  و در بطن زندگی حضور داشته پس در روستاها و زندگی عشاریری می‌توان سرنخ‌های خوبی پیدا کرد.

وی با اشاره به روستاهای هدف صنایع دستی در شرق، جنوب، شمال و غرب استان اصفهان بیان کرد: در شهر کاشان روستای نشلج در زمینه گیوه، تخت کشی ورویه بافی آن به خوبی فعالیت می‌کند، روستای ویست در زمینه بافته‌هایی مانند فرش ذهنی  و بافی سبد بافی خوب کار می‌کند و در شرقی‌ترین روستاها مانند ایراج پارچه و نساجی صورت می‌گیرد، حتی روستای مهرگرد سمیرم بافته‌های گلیم  و روستای خفر و سیور در نمد اقدامات خوبی انجام داده ‌است.

جعفر صالحی با بیان اینکه نخستین خانه ترویجی صنایع دستی روستایی در محمد آباد آران و بیدگل  است، گفت: در اینجا لبافی می‌شود آران و بیدگل  یکی از شهرستان‌هایی است که بیکاری ندارد زیرا زندگی مردم با فرش گره خورده است؛ در زمینه لبافی با استفاده از پارچه‌هایی که مصرفی ندارد هنرلبافی انجام می‌شود. 

انتهای پیام/م

رونق در روستاهای هدف صنایع دستی اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.