معاون سلامت شهرداری تهران در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

مافیاى قدرتمند؛ پشت پرده فروش سیگار در دکه‌هاى روزنامه فروشى/ در مبارزه با فروش مواد دخانى در سوپرمارکت‌ها موفق نبودیم

امیری گفت: تاكنون نتوانسته ايم جلوى عرضه مواددخانى در سوپرماركت ها و دكه هاى روزنامه فروشى را بگيريم و در اين زمينه موفق نبوده ايم.

مافیاى قوى؛ پشت پرده فروش سیگار در دکه هاى روزنامه فروشى/ در مبارزه با فروش مواد دخانى در سوپرماركت ها موفق نبودیمبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی امیری معاون سلامت شهرداری تهران در نشست خبری روز جهانی بدون دخانیات در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص عرضه سیگار در دکه‌های روزنامه‌فروشی گفت: يكى از دغدغه هاى اصلى ما ارائه مواددخانى در اماكن عمومى است، اما متاسفانه تاكنون نتوانسته ايم جلوى عرضه مواددخانى در سوپرماركت ها و دكه هاى روزنامه فروشى را بگيريم و در اين زمينه موفق نبوده ايم.

وى ادامه داد: دكه هاى روزنامه فروشى را قشر خاصى حمايت مى كنند و حتى زمانى كه اقدام به تعطيلى آنها كرديم با تمسک به برخى افراد تحصن كردند و به بهانه استغال نتوانستيم با آنها مقابله كنيم، ما حتى حكم قضايى گرفتيم اما ما را تهديد كردند.

جایی كه قانونگذار كمک نمى كند فاتحه مبارزه با  فروش دخانيات در دكه ها خوانده است

وی افزود: در شهر فقط بايد دکه گل‌فروشی یا روزنامه‌فروشی داشته باشیم و دکه‌ای که محصولات غذایی یا سیگار بفروشد نداریم؛ در اين زمينه نتوانستيم كارى انجام دهيم و این موضوع را نمی‌توان با قانون و تهدید و دستورالعمل پیش برد.

امیری ادامه داد: جایی كه قانونگذار كمک نمى كند فاتحه مبارزه با عرضه دخانيات در دكه روزنامه فروشى خوانده است.

وى عنوان كرد: مافیای بسیار قدرت مندی پشت فروش سيگار در دکه‌های روزنامه فروشی است و به کمک رسانه‌ها نياز داریم و حل این مشکل نیاز به یک پویش اجتماعی و همکاری بین بخشی دارد.

وی گفت: اقداماتی در این زمینه در حال انجام است و مذاكره اى با كمک وزارت بهداشت، نيروى انتظامى، وزارت صنايع و قوه قضائيه انجام داديم که امیدواریم نتیجه‌بخش باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار