کنترل بیماری تب کریمه کنگو در گراش و لارستان/مردم گوشت را از مراکز معتبر و دارای مُهر دامپزشکی تهیه کنند

شیوع بیماری تب کریمه کنگو در شهرستان های گراش و لارستان تحت کنترل است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دانشکده علوم پرشکی لارستان با اشاره به مطالب منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر گسترش بیماری تب کریمه کنگو در گراش و لارستان اعلام کرد: شیوع بیماری شایعه و این بیماری در این دو شهرستان تحت کنترل است.

خلیل صفری مسئول بیماری‌های واگیر گفت: پس از بررسی علائم موجود و طبقه بندی احتمالات، نمونه تهیه شده از بیمار برای تایید بیماری به تهران ارسال شد.

وی افزود: ۲۳ اردیبهشت فردی با تابعیت افغانستان که شغل نگهبانی دامداری داشت، با علائم بدن درد و اسهال به بیمارستان اوز مراجعه کرد که پس از بررسی مشخص شد با مورد محتمل در شهرستان گراش در تماس بوده است.

صفری ادامه داد: بنابراین سریعا با متخصص عفونی بیمارستان امام رضا (ع) لار هماهنگ شد و در مرکز مذکور زیر نظر تیم پزشکی بستری و نمونه تهیه شده از وی به آزمایشگاه پاستور تهران برای تایید نهایی بیماری ارسال شد.

وی بیان کرد: بروز این بیماری در شهرستان‌های لارستان و گراش تحت کنترل است و تا اعلام نتیجه قطعی موارد مشکوک در شرایط ایزوله قرار داده شده اند و موارد تماس با افراد مذکور تحت درمان هستند.

مسئول بیماری‌های واگیر تصریح کرد: همشهریان می‌توانند با رعایت نکاتی از جمله تهیه گوشت از مراکز معتبر و دارای مُهر دامپزشکی همچنین عدم دستکاری گوشت تازه ذبح شده و نگهداری آن در دمای یخچال به مدت ۱۲ تا ۲۴ ساعت از بروز این بیماری پیشگیری کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا
انتهای پیام/ر

شیوع بیماری تب کریمه کنگو تحت کنترل است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار