میزبانی تالاب بین المللی میانکاله از ۶۰ هزار پرنده تابستان گذران

۶۰ هزار پرنده مهاجر تابستان گذران از مناطق گرمسیری داخل و خارج ایران به پناهگاه حیات وحش میانکاله مهاجرت کردند.

زمان رضا احمدی رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهشهر در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه ۶۰ هزارقطعه پرنده تابستان گذران از اواخر اسفند ماه پارسال وارد تالاب بین المللی میانکاله شدند، گفت: نخستین گروه پرندگان مهاجر شامل شانه به سر، کوکو، سبزه قبا، زنبور خوار، گلاریول، چاق لق هندی و انواع گنجشک‌های غیر بومی  بودند که به این منطقه مهاجرت کردند.

وی افزود: از اواخر فروردین نیز تالاب میانکاله میزبان پرندگانی دیگری همچون انواع پرندگان کنارآبزی، پرستو‌ دریایی، چوپا و صدف خوارها است.

احمدی گفت: این پرندگان که از مناطق گرمسیری شرق ایران، کشور‌های عربی، عراق، عربستان و هندوستان به این منطقه مهاجرت کردند تا مردادماه در این استان زیست می کنند.

وی گفت: چرخه طبیعت این منطقه به دلیل داشتن تغذیه مناسب برای تمام مدت سال پذیرای پرندگان مهاجر زمستان و تابستان گذران است.

احمدی با بیان اینکه بسیاری از گردشگران از  تابستان گذرانی پرندگان مهاجر به منطقه میانکاله اطلاع ندارند، افزود: فصل تابستان فرصت مناسبی است تا پرنده نگری تابستانه همچون پرنده نگری در فصل زمستان رونق گیرد.

پناهگاه حیات وحش و تالاب بین المللی میانکاله با مساحتی حدود ۶۸ هزار و ۸۰۰ هکتار از دو زیستگاه آبی و خشکی تشکیل شده است که ۴۵ هزار هکتار آن تالاب میانکاله و ۲۳ هزار و ۸۰۰ هکتار آن از اراضی خشکی است.
انتهای پیام/آ

ورود ۶۰ هزار قطعه پرنده تابستان گذران در تالاب بین المللی میانکاله

برچسب ها: حیات وحش ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار