حسینی:

چشم دوختن برخی به انتخابات مجلس آمریکا

وزیر ارشاد در دولت دهم گفت: اگر در گذشته اشتباهات فاحشی صورت گرفته باید این درس عبرتی باشد و تمامش کنیم اگر کار نادرستی را توجیه کنیم خودش اشتباه است و کار ناصواب دیگری است.

مجلس به معاهداتی که دنبال به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛سیدمحمد حسینی در مراسم بزرگداشت شهدای حاج عمران که در مصلی قدس شهرستان الیگودرز برگزار شد، با اشاره به اینکه گرامیداشت یاد شهدا بسیار ارزنده و سازنده است، اظهار داشت: شهدا ما را برای این مراسم دعوت کرده تا بنشینیم و تامل کنیم که شهدا چه کردند و ما چقدر وامدار آن‌ها هستیم، آیا هنوز ما در مسیر آن‌ها قدم برمی‌داریم یا فاصله گرفتیم.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند: زنده نگه داشتن یاد شهدا مثل خود شهادت است به خاطر این است که این پیام هر ساله باید یادآوری و تکرار شود و ما فراموش نکنیم چه رسالت تاریخی بر دوشمان است و دشمن بداند همانطور که در آن دوران سخت و دشوار شهدا را تقدیم کردیم امروز هم این آمادگی در جامعه ما است و نسل جوان ما بدانند اگر امروز آمریکایی‌ها ما را تهدید می‌کنند حرف تازه‌ای نیست و همیشه بوده و اگر امروز به خیال خودشان می‌خواهند ارتجاع عرب، رژیم صهیونیستی، آمریکا، اعوان و انصارش را بسیج کنند همیشه این مسئله وجود داشته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد در دولت دهم با گرامیداشت ۶۵۰ شهید شهرستان الیگودرز و ۳۰۰ شهید لرستانی عملیات حاج عمران عنوان کرد: شهادت یک معامله و تجارت سراسر سود و پر منفعت با خداوند است، شهدا با خداوند وارد معامله شده و خریدار آن‌ها خداوند است و این وعده در دیگر کتب آسمانی مانند تورات و انجیل داده است.

وی با اشاره به اینکه ما نمی‌توانیم حق شهدا و جایگاه و مرتبه‌ای که دارند را ادا کنیم بیان کرد: شهدا به‌مانند پارسایانی هستند که جایگاه رفیعی نزد خداوند دارند و ما از این قافله جا مانده‌ایم و خسارت دیدیم. اینطور نبود که بگوییم آن‌ها ناکام شدند ما باید به آن‌ها غبطه بخوریم و بعد هم احساس مسئولیت کنیم و وظیفه خودمان در قبال شهدا را به خوبی انجام دهیم.

حسینی گفت: همانطور که در چهار دهه انقلاب اسلامی با عزت، سربلندی و افتخار همه موانع را پشت سر گذاشته، آسیب‌ها هم دیده‌ایم و مشکلاتی هم داریم، ولی اگر فرهنگ زنده باشد ما نباید نگران باشیم و اگر کاستی و ضعفی در مسائل اقتصادی داریم، چون از فرهنگ ایثار و شهادت فاصله گرفتیم و اگر به وصیت نامه شهدا درست عمل کنیم حتماً شرایط ما بهتر خواهد شد.

وی با اشاره به مذاکرات با ۱+۵ تصریح کرد: اگر الان می‌بینید طی پنج سال گذشته اروپا و آمریکا با ما این رفتار را داشتند، چون گاهی احساس کردند که ما دچار ضعف و انفعال هستیم، اما اگر از موضع عزت، اقتدار و شوکت با آن‌ها برخورد می‌کردیم این اتفاقات نمی‌افتاد و به تعبیر مقام معظم رهبری تجربه تلخ و ناگواری است، اما یک تجربه است که ما مجدد وظیفه خود را به خوبی انجام دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد در دولت دهم با بیان اینکه باید از خانواده‌های شهدا به خاطر اینکه فرزندانی برومند تربیت کردند قدردانی کنیم، تصریح کرد: الان که ترامپ یا وزیر امور خارجه جدیدش خط و نشان برای جمهوری اسلامی می‌کشند و با طناب پوسیده منافقین و سلطنت‌طلبان می‌خواهند بیایند وارد معرکه شوند اگر بیایند و فقط شهرستان الیگودرز را ببینند که یک شهرستانی در یک روز ۶۴ شهید تقدیم انقلاب کرده جرات نمی‌کنند دیگر از این حرف‌ها بزنند.

کم‌کاری در به تصویر کشیدن دفاع مقدس

حسینی اظهار داشت: انتخاب برای روز شهرستان به این روز حسن انتخاب خوبی است یعنی روز گذشت، ایثار، فداکاری، پایمردی و غیرت و این وضعیت در تمام شهر‌های ایران وجود دارد.

وی به سوم خرداد و سالروز آزادی خرمشهر اشاره کرد و گفت: رزمندگان و مردم ایران در فتح خرمشهر تمام معادلات جنگی دنیا را به هم زدند و همینطور در شهر دزفول با وجود اینکه دشمن به جایی رسیده بود که با تانک و توپ شهر را می‌زد یک روز هم مردم شهر را ترک نکردند، از نظر نظامی اگر شهری در معرض توپ و تانک باشد آن شهر سقوط کرده است و باید مردم شهر را رها و به کوه و بیابان پناه ببرند، ولی مردم دزفول تا آخر ایستادند و حتی یک نماز جمعه آن‌ها هم ترک نشد؛ این‌ها بود که به رزمندگان روحیه می‌داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دهم اظهار داشت: جوانان باید بیشتر با رشادت‌های رزمندگان و مردم ما که الگو گرفته از نهضت امام حسین (ع) بود آشنا شوند و مطالعه کنند همانطوری که مقام معظم رهبری با اینکه خودشان در صحنه حضور دارند و بیشترین خاطره را در جنگ دارند، ولی کتاب‌های دفاع مقدس را مطالعه می‌کنند و بر آن‌ها تقریض می‌نویسند و دیگران را ترغیب می‌کنند که این کتاب‌ها را بخوانید و این‌ها باید به فیلم نامه، نمایش نامه و کار هنری تبدیل شود. ما شرمنده هستیم که هنرمندان ما هنوز نتوانسته حق خودشان را ادا کنند این همه سوژه و این همه فداکاری‌ها را نتوانستند به تصویر بکشند.

وی افزود: امداد الهی در عملیات‌ها را ما به وضوح دیدیم و در دفاع مقدس مسابقه در جهاد و شهادت بین رزمندگان وجود داشت و مثل الان که بعضی‌ها در پست، مقام و دنیا سر سفره انقلاب و اسلام نشستند نبود. اصلا کسی این حرف‌ها را نمی‌فهمید، یک دنیای دیگر، صفا و صمیمیت دیگری بود که باید این را حفظ کنیم، اما اگر صرفا دنبال مسائل دنیایی، شهوات و لذات برویم آن موقع اختلاس، فساد، کم‌کاری و مشکل برای مردم به وجود می‌آید، اما اگر روحیه جهاد زنده باشد چه در خط مقدم جبهه چه در کار و تلاش، این اتفاقات پیش نمی‌آید.

عمل به توصیه‌های امام خامنه‌ای سبب سرافرازی ایران اسلامی

حسینی افزود: شما وصیت نامه شهدا را ببینید که همه گفتند که به خاطر اسلام، مکتب اهل بیت (ع)، امام حسین (ع) آمدیم و گفتند که پشتیبان ولایت فقیه باشید. اگر به همین وصیت آن‌ها عمل می‌شد و مسئولان ما تعلل نمی‌کردند وضع کشور خیلی بهتر از این بود. توصیه‌هایی که مقام معظم رهبری می‌کنند این‌ها فقط نصیحت مشوقانه نیست سمعا و طاعتا باید مو به مو اجرا بشود، ولی وقتی برخی تعلل می‌کنند می‌بینیم که کلاه گشادی به سر ما می‌رود ما مردم وظیفه داریم این فرهنگ را زنده نگه داریم.

وزیر ارشاد در دولت دهم عنوان کرد: توصیه‌های مقام معظم رهبری می‌تواند ما را در مقابل دنیا سر بلند و سر افراز نگه دارد والا اگر ما دنبال مادیات بودیم که اصلا انقلاب نمی‌کردیم و انقلاب پیروز نمی‌شد و چهل سال نمی‌توانستیم ایستادگی کنیم. داعشی‌های وحشی و خشن چه رعب و وحشتی را ایجاد کرده و همین که در فضای مجازی سر بریدن‌های آن‌ها را نشان داد مردم در برخی کشور‌های درگیر جنگ با آن‌ها، در مقابل آن‌ها تسلیم شدند واگر امثال سردار سلیمانی نبود هیچ تردید نکنید که دمشق، بغداد و بقیه شهر‌ها هم سقوط می‌کردند. این عزم و اراده رهبر فرزانه و شجاع انقلاب بود که فرمودند: ما باید بایستیم و اجازه ندهیم همه جا را بگیرند و یک دولت قدرتمند در همسایگی ما تشکیل دهند و بعد هم به سراغ ما بیایند. فرزندان شما رفتند و در مقابل داعشی‌ها ایستادند و شهر به شهر آن‌ها را وادار به عقب نشینی کردند که از عملیات‌های دفاع مقدس ما خیلی سخت‌تر بود.

وی بیان کرد: جنگ با داعشی‌ها انجام شد داعشی‌هایی که تا آخرین نفس ایستادگی می‌کردند و باید شهر به شهر ومحله به محله و خانه به خانه با آن‌ها می‌جنگیدیم که این کار انجام شد در حالی که دنیا از آن‌ها حمایت می‌کرد. حالا ترامپ می‌آید و می‌گوید آمریکا این‌ها را سر جایشان نشانده است؛ آمریکا که حمایت و تجهیزشان کرد و کاری کرد که نفتشان خریداری شود تا پول امکانات داشته باشند. این روحیه شهادت است که سبب شد ما بتوانیم بایستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد در دولت دهم عنوان کرد: پس وظیفه داریم بزرگداشت شهدای گرانقدر که برای ما ونسل جوان جنبه سازندگی دارد وبرای دشمنان ما یک هشدار است برگزار کنیم. به دشمن می‌گوئیم که ما را نترسانید اگر می‌گویید که مارا تحریم می‌کنید ما فرزند رمضان هستیم، اگر ما تهدید می‌کنید ما فرزند محرم، صفر و عاشورا هستیم ونشان داده و ثابت کردیم و شعار هم نمی‌دهیم، در اوج مظلومیت وغربت که همه دنیا دست به دست هم دادند و ابرقدرت‌های شرق و غرب پشتیبان صدام بودند (البته ما آن‌ها را به عنوان ابرقدرت نمیشناسیم، چون ابرقدرت فقط خداوند است) همه دست به دست هم دادند وعلیه جمهوری اسلامی وارد جنگ شدند، ولی ما ایستادیم.

عبرت از عهد شکنی آمریکا در برجام

وی تصریح کرد: امروز بعد از چهار دهه این همه پیشرفت‌ها داشتیم همین غنی سازی ۲۰ درصد را شما ببینید البته ما باید اظهار تاسف بکنیم که برخی اینقد خوشبین بودند به وعده‌های جان کری و اوباما و اروپایی‌ها که آمدند ویک طرفه محدویت‌هایی را ایجاد کردند و ما دریک مرحله‌ای متوقف شدیم، ولی بالاخره ما آمادگی داریم واین زمینه است و جوان‌های ما هستند و ما می‌توانیم این همه پیشرفت داشته باشیم اگر مدیران و دولتمردان ما هم درست عمل بکنند.

حسینی با اشاره به شروط مقام معظم رهبری برای اروپایی‌ها و دادن تضمین این کشور‌ها برای ادامه برجام خاطرنشان کرد: با وجود تاکیدات مقام معظم رهبری، دفعه قبل مسئولان به اندازه کافی محکم کاری نکردند وآن‌ها دبه در آوردند و بعد تحریم‌های جدید را آغاز کردند و بعد هم آمریکا به راحتی خارج شد و وقتی این مسئله بوده این بار باید برای ما درس شود و اگر می‌خواهیم که فعالیت‌های هسته‌ای را آغاز نکنیم باید اروپایی‌ها خیلی جدی پای کار بیایند نه اینکه بگویند ما به شرکت‌های بزرگ اشراف نداریم و شرکت‌های ما چند ملیتی و سهامداران آمریکایی دارند. شما چطور می‌خواهید منافع ما حفظ شود شما می‌خواهید ما یک طرفه به تعهدات خود عمل کنیم و شما هم بگوئید که ما علاقه داریم، ولی کاری نمی‌توانیم بکنیم و بگویید حریف شرکت کوچک هستیم، ولی شرکت‌ها و بانک‌های بزرگ را بگوئید نمی‌توانیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد در دولت دهم گفت: خب نمی‌توانید ما هم مجبور نیستیم که به تعهدی که الان به بخش عمده‌ای از آن توسط شما عمل نمی‌شود، عمل کنیم. در همین برجام ۱۵۹ صفحه‌ای حداقل ۹ صفحه تعهدات آمریکا بوده که الان کنار کشیده و به هیچ کدام از تعهداتش عمل نمی‌شود و ما به همه تعهداتمان عمل کنیم و بعد شما هیچ امتیازی نخواهید بدهید، که این نمی‌شود.

حسینی تصریح کرد: اگر موضع انفعال و ضعف از خودمان نشان بدهیم که احساس کنند به هر قیمتی و با هر هزینه‌ای می‌خواهیم بمانیم خب معلوم است آن‌ها امتیازی نخواهند داد. وزیر خارجه آمریکا نیز دوازده شرط برای ما گذاشته یعنی چیز‌هایی که هرکسی ببیند مسخره می‌کند و خود اروپایی‌ها گفتند این حرف‌ها چیه که او می‌زند.

وزیر فرهنگ و ارشاد در دولت دهم گفت: این شروط مسخره وزیر خارجه آمریکا یعنی ما دست از همه مولفه‌های قدرتمان برداریم. آن‌ها مردم ما را نشناختند یا اگر شناختند برخی سیاسیون واداده و غرب‌زده براساس آن می‌خواستند این را بر ما تحمیل کنند. نمی‌دانند مردم ما هنوز در مسیر شهدا هستند درست است که سال‌ها فاصله گرفتیم، ولی افتخار ما این است که در مسیر شهدا حرکت کنیم و بخاطر یک تپه ما این همه شهید دادیم وجب به وجب خاک ما فرزندان این ملت فداکاری کردند حالا بیاییم همینطور امتیاز بدهیم یعنی غیرت ما می‌پذیرید که یک طرفه به تعهدات خود عمل کنیم و امتیاز دهیم، ولی آن‌ها هیچ کاری نکنند.

"ایران اسلامی" برهم زننده معادلات قدرت در دنیا

وی اظهار داشت: در همین دیدار مسئولان مقام معظم رهبری لیست بلندبالایی از جنایات آمریکا را مطرح کردند و فرموند آن‌ها باید پاسخگو باشند و اینقدر ظلم وجنایت می‌کنند و بعد هم ادعای حقوق بشر، انسانیت و دموکراسی می‌کنند. شما اصلا می‌فهمید بشر چیست و معنی انسانیت چیست؟ شما نسبت به مردم خودتان در آمریکا هم یکسان رفتار نمی‌کنید و با همین سیاه پوستان آفریقایی تبار عادلانه برخورد نمی‌کنید و همان‌ها که برخورد‌های تندی با آن‌ها از طرف شما صورت گرفته می‌آیند در جشنواره‌های ایران شرکت می‌کنند. جالب این است که یک دادگاه در آمریکا اخیرا ایران را به دست داشتن در حادثه یازده سپتامبر متهم کرده در حالی که همین اندیشمندان و صاحب‌نظرانی که دو هفته قبل در مشهد بودند و صد‌ها کتاب در این زمینه نوشته شده معتقدند که حادثه یازده سپتامبر کار آمریکا بوده است.

حسینی تصریح کرد: بعضی‌ها پنج سال گذشته با شعار‌هایی وارد شدند و گفتند باید با دنیا درست صحبت کنیم و درشت سخن نگوییم و بیاییم سوءتفاهم‌ها را برطرف کنیم مثل اینکه یک چیزی بین ما و آن‌ها شکر آب شده است و یک مسئله جزئی بوده و اینکه ما کوتاه بیاییم حل می‌شود. این نشان می‌دهد ماهیت آمریکا را نمی‌شناسید.

وی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که آمریکا با ما نمی‌تواند تعامل کند و اهل تعامل نیست، اگر ما از موضع ضعف برخورد کنیم آن‌ها جری‌تر شده و بیشتر جلو می‌آیند ما باید محکم بایستیم. هنوز برجام تمام نشده بود برخی مسئولان برجام یک، دو و سه را مطرح کردند که این گرا دادن به دشمن بود تا بعد از هسته‌ای، دشمن سراغ بحث موشکی رفته و ما موشک نداشته باشیم و آن‌ها راحت بیایند و بزنند.

وزیر ارشاد در دولت دهم اظهار داشت: طبق فرموده مقام معظم رهبری دوران بزن و درویی تمام شده و اگر بزنند در هر جایی آن‌ها را هدف قرار می‌دهیم برای همین این‌ها عصبانی و ناراحت هستند و در موضع قدرت نبوده و این رجز خوانی، جیغ و فریادشان بخاطر عصبانیت از ماست.

وی با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های یاران پیامبر (ص) این بود که دشمنان و کفار از آن‌ها عصبانی باشند، افزود: دشمن حق دارد که از ما عصبانی باشد، چون ما معادلات قدرت را در دنیا برهم زدیم و هرکاری در خاورمیانه خواستند انجام دهند شکست خوردند و هفت هزار میلیارد دلار هزینه کردند وبه هیچ نتیجه‌ای نرسیدند معلوم است که از ما عصبانی می‌شوند و بعد می‌خواهند بر ما فشار بیاورند.

چشم دوختن برخی به انتخابات مجلس آمریکا

حسینی اظهار داشت: ما باید محکم بایستیم و حتما شرایط را می‌شود تغییر داد الان دست ما در حوزه‌های مختلف پر است اگر مسئولان ما دچار یک نوع ضعف و انفعال نباشند ما می‌توانیم وظیفه خود را به خوبی انجام بدهیم لذا مردم باید از مجلس ودولت بخواهند که محکم بایستند چرا مجلس ما باید به یک سری معاهدات و کنوانسیون تن بدهد که به اسم مبارزه با پولشویی وتامین منابع مبارزه با تروریسم بخواهند همه اطلاعات ما را داشته باشند و بعد ما را محدود کنند. چرا ما خودزنی کنیم وقتی نه به دار و نه به بار است و هیچ تضمینی نمی‌توانند به ما بدهند.

‌وی تصریح کرد: ما نمی‌توانیم کشور ۸۰ میلیونی را معطل بگذاریم که در آمریکا چه اتفاقی می‌افتد. شهید رجایی اول انقلاب گفتند که سگ زرد برادر شغال است. دموکرات و جمهوری‌خواه چه فرقی با هم دارند مگر اوباما و جان کری به تعهدات خودشان پایبند بودند که الان فکر کنیم ترامپ تافته جدابافته است. این‌ها همه یکی هستند و همه دنبال براندازی ایران هستند.

حسینی تصریح کرد: اگر در گذشته اشتباهات فاحشی صورت گرفته باید این درس عبرتی باشد و تمامش کنیم اگر کار نادرستی را توجیه کنیم خودش اشتباه است و کار ناصواب دیگری است. باید دستورات و فرامین مقام معظم رهبری را عمل کنیم. در جایی که، ولی فقیه فرمانی را صادر می‌کنند همه باید اجرا کنند و اگر اجرا نمی‌کنند مردم باید آن‌ها را مواخذه کنند و نگذارند به این رویه ادامه دهند.

‌انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.