مسمومیت در کلاردشت ادامه دارد/ مراجعه ۳۰۰ نفر به مراکز درمانی

شمار افرادی که با علائم مسمومیت به مراکز درمانی کلاردشت مراجعه کردند به ۳۰۰ نفر رسید.

فرزاد گوهردهی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت:مراجعه افراد به مراکز درمانی کلادرشت با علائم تهوع، استفراغ و درد در ناحیه شکمی که از دو روز قبل آغاز شده بود همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه تعداد مراجعه کنندگان روند نزولی گرفته است ، افزود: ۳۰۰ نفر تاکنون با علائم مشابه مسمومیت علاوه بر مراکز درمانی و دولتی کلاردشت به مطب‌های خصوصی شهر و درمانگاه‌ها مراجعه کردند که همه این افراد سرپایی درمان و مرخص شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: پنج بیماری که بستری شده بودند پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شدند.

گوهردهی گفت: اگرچه شرایط فعلی تحت کنترل است، اما مراکز درمانی شهرستان‌های چالوس و تنکابن نیز در آماده‌باش هستند.

وی افزود: متخصصان بیماری‌های عفونی و گوارشی و کارشناسان مدیریتی بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی از زمان این رویداد در کلاردشت مستقر شدند و با انجام آزمایش‌های لازم، نمونه‌ها را برای بررسی بیشتر به آزمایشگاه ارسال کردند.

برخی پایگاه های خبری از دو روز گذشته استفاده از آب آشامیدنی آلوده را علت احتمالی مسموم شدن این افراد اعلام کردند که رسولی یکی از شهروندان کلاردشت در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه رنگ و طعم آب چند روز گذشته در کلاردشت تغییری نکرده است، گفت: به نظر نمی‌رسد آشامیدن آب آلوده عامل این مسمومیت باشد.

وی افزود: مراجعه کنندگان فقط شهروندان کلاردشت نیستند بلکه اهالی برخی روستا‌های اطراف نیز با علائم مسمومیت به مراکز درمانی مراجعه کردند.

این شهروند کلاردشتی با اشاره به اینکه آب آشامیدنی کلاردشت از چند منبع تامین می‌شود، گفت: برخی شهروندان کلاردشتی نیز که مسموم شدند و به بیمارستان مراجعه کردند از منابع آب جداگانه استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/ک


افزایش مسمومیت در کلاردشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Germany
سعید
۰۷:۰۳ ۰۹ خرداد ۱۳۹۷
جالبه بدونید مسمومیت آب آشامیدنی توی شهرهای گردشگری همیشه شایع بوده کارشناسان قبلا علتش رو نفوز شیرابه زباله هابه سفره های آب زیر زمینی عنوان میکردن که هیچوقت هم ثابت نشد اما فکر نکنم علت دیگه ای داشته باشه ظاهرا جدا از تخریب اکوسیستم محیط بومیان اون منطقه هم تابان بی فرهنگی برخی گردشگرا رو پس میدن هموطن جای زباله تو طبیعت نیست ☺
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۰۸ خرداد ۱۳۹۷
خدا بهمون رحم کنه اون از قارچها اینم از اب.چی به سر مردم دار میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۰۸ خرداد ۱۳۹۷
خدا کمکمون کنه
آخرین اخبار