با رأی نمایندگان؛

کارشناسان بیمه کشاورزی در وزارت جهاد و بانک کشاورزی استخدام می‌شوند

با موافقت نمایندگان مجلس شورای اسلامی کارشناسان بیمه کشاورزی در وزارت جهاد و بانک کشاورزی استخدام می‌شوند.

کارشناسان بیمه کشاورزی در وزارت جهاد و بانک کشاورزی استخدام می‌شوندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طرح تعیین تکلیف کارشناسان بیمه کشاورزی با 157 رأی موافق ، 36 رأی مخالف و 15 رأی ممتنع از مجموع 249 نماینده حاضر در جلسه علنی به تصویب رسید.

بر اساس این مصوبه، دولت موظف است از تاریخ تصویب این قانون حداکثر ظرف مدت 3 سال با رعایت حکم بند ج ماده 24 قانون مدیریت خدمات کشوری و با رعایت بند 3 ماده 5 قانون برنامه ششم توسعه، کارشناسان بیمه کشاورزی را با لحاظ حداکثر معادل یک سوم کارمندان که به روش‌های بازنشستگی، بازخریدی، استعفا و سایر موارد از وزارت جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی خارج می‌شوند و در سقف بودجه مصوب دستگاه‌های اجرایی که استخدام برای آنها پیش‌بینی شده است، جذب کند.

همچنین بر اساس تبصره یک ماده واحده، باید کارشناسان بیمه کشاورزی با تحصیلات کارشناسی و بالاتر تا پایان تصویب این قانون طبق ماده 46 قانون مدیریت خدمات کشوری و شرایط عمومی استخدامی کشور تعیین تکلیف شوند.

برای استخدام کارشناسان بیمه کشاورزی مشمول این قانون که قبلا در آزمون ورودی شرکت‌ کرده‌اند مشروط به اینکه حداقل 4 سال سابقه فعالیت زراعی داشته باشند، نیاز به برگزاری آزمون مجدد نیست.

همچنین مطابق با تبصره 2 ماده واحده افرادی که دارای تحصیلات دانشگاهی بالاتر و سوابق بیشتر و خانواده‌های ایثارگران از اولویت در استخدام برخوردارند.

علاوه بر این بر اساس تبصره 3 ماده واحده که سوابق افراد مشمول این قانون باید به تأیید بانک کشاورزی برسد و طبق تبصره 4 قانون ماده واحده افرادی که از صندوق خارج شده‌اند مشمول این قانون نمی‌شوند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار