عهدی: مشکل والیبال ایران، سرویس و توپ‌گیری است

پیشکسوت و مربی والیبال ایران معتقد است که مشکل عمده والیبال ایران در توپ گیری و سرویس است و نیاز به تقویت دارد.

مرتضی عهدی، کارشناس والیبال و سرمربی تیم والیبال پیکان تهران در گفتگو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره عملکرد تیم ملی والیبال ایران در هفته نخست لیگ ملت‌ها گفت: تیم‌ملی والیبال ایران در لیگ ملت‌های والیبال دو شکست و یک پیروزی را به دست آورده و برخی از کارشناسان معتقدند ملی‌پوشان کیفیت لازم را ندارند و دوران افت والیبال ایران آغاز شده است.

وی ادامه داد: به طور معمول در شروع کار و تا زمانی‌ که به هماهنگی برسند، زمان می‌برد. در سال‌های گذشته نیز شروع خوبی نداشتیم و رفته‌رفته بهتر شدیم. این یکی از دلایل عدم نتیجه‌گیری در مسابقات است.

عهدی خاطرنشان کرد: تغییراتی که در لیست تیم‌ملی رقم خورده نیاز به زمان دارد تا شرایط بهتر شود. آماده نبودن میلاد عبادی پور پس از مسابقات اروپایی نیز در رقم خوردن این نتایج تاثیرگذار بوده است. او در دوران افت خود قرار دارد و به نظر می‌رسد رفته‌رفته شرایطش بهتر شود.

این کارشناس والیبال افزود:  اضافه شدن جواد معنوی‌نژاد به تیم‌ملی و آماده شدن میلاد عبادی‌پور می‌تواند قدرت‌مان را بیشتر کند.

وی در خصوص نمایش ایران مقابل فرانسه گفت: در بازی نخست مقابل فرانسه، یک ست گرفتیم و ست‌های سوم و چهارم را نیز به خوبی مدیریت کردیم. اما در نهایت بازنده شدیم، زیرا فرانسوی‌ها هم از ما قوی‌تر بودند و هم در خانه بازی می‌کردند.

عهدی به بازی ایران برابر استرالیا و پیروزی در این مسابقه نیز اشاره کرد و افزود:  بازی مقابل استرالیا شرایط ویژه‌ای داشت. سبک بازی این تیم به ایران نزدیک است و همواره مقابل آن‌ها کار دشواری داریم، اما خوشحالم که موفق شدیم پیروز از زمین بیرون بیاییم.

سرمربی تیم والیبال پیکان بازی با ژاپن را بازی متفاوتی دانست و اضافه کرد: در برابر ژاپن نیز می‌توانستیم پیروز شویم، اما نباید فراموش کرد که ما همواره مقابل تیم‌هایی که سبک بازی‌شان مثل ژاپن است به مشکل بر می‌خوریم. حدس می‌زنم بازیکنان ایران خود را از پیش برنده می‌دانستند و مقابل سبک بازی که سرعتی است، به مشکل بر‌خوردند.

وی افزود: به خاطر دارم یک بار با تیم‌ملی ب. در برابر ژاپن قرار گرفت و من مربی تیم بودم؛ به دلیل عدم آمادگی مناسب روحی و روانی آن بازی را باختیم؛ اتفاقی که برای تیم اصلی‌مان نیز رخ داد. در زدن سرویس‌ها بسیار ساده عمل کردیم و امتیازات را به راحتی به حریف‌مان دادیم. مطمئن باشید در ست دوم اگر اشتباه نمی‌کردیم و به راحتی توپ را در اختیار حریف قرار نمی‌دادیم، می‌توانستیم بازی را با پیروزی پشت سر بگذاریم.

عهدی درباره ارزیابی‌اش از عملکرد سرمربی تیم ملی در این مسابقات گفت: نباید فراموش کرد که کولاکوویچ روند جوانگرایی را در تیم‌ملی آغاز کرده و بازیکنان با تجربه کمتر نیز همراه با بازیکنان با تجربه راهی تیم‌ملی شده‌اند. ما باید آینده‌سازی کنیم.

وی به نقاط ضعف تیم ملی اشاره کرد و گفت: به اعتقاد من عمده ضعف تیم ما توپ‌گیری و سرویس است که متاسفانه هنوز این مشکل حل نشده است. محمد موسوی و امیر غفور جزو سرویس‌زن‌های خوب تیم‌ملی بودند، اما متاسفانه در برابر ژاپن از سرویس‌های ساده استفاده می‌کردند و به نظرم این موضوع ایراد است و باید به آن پرداخت.  نمی‌دانم چرا کولاکوویچ روی این نقطه ضعف کار نکرده و شرایط بهتر نشده است.

کارشناس والیبال درباره پیش بینی خود از عملکرد تیم ملی در هفته دوم لیگ ملت‌ها گفت: امیدوارم در برابر آرژانتین، ایتالیا و کانادا بتوانیم بازی بهتری را به نمایش بگذاریم و بسیار امیدوارم یک برد در این سه بازی کسب کنیم. اگر واضح بخواهم بگویم، اینکه بعید می‌دانم ایتالیا و آرژانتین را شکست بدهیم، اما شاید بتوانیم در برابر کانادا پیروز شویم.

انتهای پیام/

اظهارات مرتضی عهدی درباره تیم ملی والیبال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۰۸ خرداد ۱۳۹۷
پس چرا رفعش نمیکنید اگر میدانید
Iran (Islamic Republic of)
حميد
۲۲:۴۹ ۰۸ خرداد ۱۳۹۷
به خاطر خدا نزاريد موسوي سرويس بزنه
آخرین اخبار