"نظام انقلابی و انقلابی‌گری"/حبیبی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران:

بسیاری از غیر انقلابی‌ها بر مسندهای مهم کشور تکیه زده‌اند/اگر مسئولان روحیه انقلابی را از دست بدهند، کشور در لیبرال_دموکراسی غرب غرق خواهد شد

بسیاری از ضد انقلابی ها بر مسندهای مهم کشور تکیه زده انددبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت:اگر در مسیر اداره کشور از نیروهای انقلابی استفاده نکنیم، باید منتظر انحرافات بسیاری در کشور باشیم ، کما اینکه بسیاری از غیر انقلابی ها اکنون بر مسند امور مهمی تکیه زده‌اند.

محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در نکوهش جریان لیبرال، غرب‌گرا و اشخاصی که در طی چند سال گذشته از قطار انقلاب پیاده شده‌اند، اظهار کرد: موضوع انقلابی بودن و یا نبودن از همان ماه‌های اول پیروزی انقلاب اسلامی همواره مطرح بوده است و برخی از لیبرال‌های آن زمان که مسئولیت‌هایی نیز برعهده داشتند، در اظهارنظری صریح خطاب به مردم گفتند که انقلاب دیگر تمام شده و باید به اداره کشور بپردازیم.

وی افزود: تفاوت بسیاری میان اشخاصی که صرفا به دنبال اداره کشور به صورت معمولی هستند با اشخاصی که می‌خواهند روحیه انقلابی را در کشور جاری کنند وجود دارد و به خاطر دارم که یکی از سران نهضت آزادی در همان روزهای آغازین پیروزی انقلاب در یک سخنرانی گفت که رویکرد ما با نگرش بهشتی تفاوت‌های بسزایی دارد، چرا که وی اصرار دارد که از نیروهای انقلابی استفاده کند، در حالیکه ما بر این مسئله اتفاق نظر داریم که باید از افراد مجرب ولو اینکه غیرانقلابی هم باشند استفاده کنیم.

بنی صدر اعتقادی به استفاده از نیروهای انقلابی نداشت

حبیبی تصریح کرد: به نظر بنده تفاوت اساسی نگرش بنی‌صدر با مرحوم شهید رجایی بر سر دو موضوع بود: و وی مانند دیگر سران نهضت آزادی اعتقادی به استفاده از نیروهای اصیل انقلابی نداشت.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: بنده معتقدم که باید چندین نسل با روحیه اول انقلاب در کشور تربیت شود و لازم است تا از میان نیروهای تکنوکرات و بروکرات از نیروهای انقلابی استفاده شود.

وی ادامه داد: امروز دست ما در بسیاری از مسائل از روزهای اوایل انقلاب بسیار بازتر است، چرا که در آن زمان نیروهای انقلابی کارآزموده بسیار کم بودند.

اگر مسئولان کشور روحیه انقلابی را از دست بدهند، کشور در لیبرال_ دموکراسی غرب غرق خواهد شد

حبیبی تأکید کرد: اگر مسئولان کشور روحیه انقلابی را از دست بدهند، کشور در لیبرال دموکراسی غرب غرق خواهد شد و یا به سمت تفکر چپ چرخش خواهد کرد، لذا اگر در مسیر اداره کشور از نیروهای انقلابی استفاده نکنیم، باید منتظر انحرافات بسیاری در کشور باشیم.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به افرادی که در طی سال‌های گذشته از قطار انقلاب پیاده شدند، در پایان خاطرنشان کرد: نمی‌خواهم صراحتا از شخص خاصی نام ببرم و معتقدم کسانی که معیارهای انقلابی بودن را به خوبی می‌دانند، می‌توانند این افراد را شناسایی کنند، کما اینکه بسیاری از این اشخاص اکنون بر مسند امور مهمی تکیه زده‌اند.

گفتنی است؛ اخیرا مقام معظم رهبری  در دیداری 3 ساعته با دانشجویان علاوه بر گوش سپاردن به مطالبات آنها وارد بحث اصلی خود یعنی چگونگی «انقلابی بودن، انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن» شدند و محقق شدن این امر را منوط به داشتن «نظام انقلابی و اسلامی»، «جامعه اسلامی و انقلابی »،دولت اسلامی وتمدن انقلابی و اسلامی دانستند.  

ایشان همچنین در ادامه بیانات خود فرمودند: نظام انقلابی و اسلامی، اهداف، آرمانها و ارزشهایی دارد که تحقق آنها نیازمند مرحله سوم یعنی شکل گیری «دولت انقلابی» است، دولتی که ارکان نظام اسلامی را باور داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار