دانستنی‌های علمی؛

اسانسی گیاهی برای درمان روماتیسم/ تاثیر شگفت انگیز این نوشیدنی در سلامت روده/ بهترین مولتی ویتامین کدام است؟/ بیماری خطرناک در فصل تابستان

تب کریمه کنگو یکی از بیماری‌های قابل انتقال از دام به انسان است که به خصوص در فصول گرم سال شاهد شیوع آن هستیم. 

اسانسی گیاهی برای درمان روماتیسم/ اثر این نوشیدنی در سلامت روده/ مکمل های ویتامین آنقدرها هم خوب نیست/ بیماری خطرناک فصل تابستان را بشناسیمبه گزارش خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛  حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

خواص فوق العاده زنجبیل 

بهتر است بدانید طب سنتی برای درمان روماتیسم مفصلی چند گیاه و خوراکی را پیشنهاد داده است، یکی از این مواد، زنجبیل است.

زنجبیل که در حقیقت ریشه یک گیاه خودرو است، در مناطق گرم و مرطوب جهان مانند هند و مکزیک رشد می‌کند و طبع گرمی هم دارد.

زنجبیل در درمان سردرد‌های میگرنی، التهاب سینه، کبدچرب، نفخ، اسهال و استفراغ و بی نظمی در عادت ماهانه موثر است.

محققان همچنین با مطالعه روی موش‌های آزمایشگاهی دریافتند استفاده از زنجبیل در وعده‌های غذایی یا مصرف اسانس آن موجب کاهش التهابات مزمن مفصلی می‌شود.

اسانسی گیاهی برای درمان روماتیسم/ اثر این نوشیدنی در سلامت روده/ همه مکمل های ویتامین موثر نیستند

تاثیر چای سیاه بر سلامت روده

کارشناسان تغذیه برای مصرف نوشیدنی‌های دم کردنی چای سیاه را کمتر از چای سبز و انواع دمنوش‌ها توصیه می‌کنند، میزان کافئین بالای چای سیاه یکی از دلایل این موضوع است.

این در حالی است که یافته‌های جدید علمی نشان می‌دهد چای سیاه در بهبود عملکرد روده موثر است، به تازگی محققان دانشگاه کالیفرنیا دریافتند پلی فنول‌های چای سیاه به نسبت پلی فنول‌های چای سبز دیرتر جذب بدن می‌شوند، همین تاخیر جذب در بدن موجب می‌شود مدت زمان بیشتری در روده حضور داشته باشند. این حضور بیشتر در روده موجب رشد باکتری‌های مفید روده موسوم به میکروبیوم دارد.

عوارض داروی  آندریول 

تستوسترون یکی از هورمون‌های اصلی بدن انسان است که بدن مردان تقریبا ۲۰ برابر بیش از بدن زنان این هورمون را تولید می‌کند.

تستوسترون یکی از عوامل بسیار موثر در شکل گیری صفات ثانویه جنسی مثل رشد موی صورت و بم شدن صداست، باید بدانید که عواملی نظیر افزایش سن، استعمال دخانیات و گرما موجب کاهش ترشح تستوسترون می‌شود.

متخصصان غدد در مداوای افرادی که دچار کاهش ترشح این هورمون می‌شوند، گاهی از قرص آندریول استفاده می‌کنند. مصرف این قرص باید حتما تحت نظارت پزشک باشد زیرا ممکن است  حساسیت‌هایی نظیر جوش، قرمزی، خارش  و ورم  بروز پیدا کند. همچنین مصرف آندریول در بیماران قلبی، بیماران دیابتی، زنان باردار و شیرده محدودیت دارد. 

اسانسی گیاهی برای درمان روماتیسم/ اثر این نوشیدنی در سلامت روده/ همه مکمل های ویتامین موثر نیستند

علائم تب کریمه کنگو 

تب کریمه کنگو یکی از بیماری‌های قابل انتقال از دام به انسان است که به خصوص در فصول گرم سال شاهد شیوع آن هستیم. 

اگر چه تب کریمه کنگو حتی به مرگ هم منجر می‌شود، راه‌های پیشگیری از آن چندان دشوار نیست. مهم‌ترین راه پیشگیری از تب کریمه کنگو تهیه مواد پروتئینی از مراکز معتبر است، باید بدانید که که گوشت آلوده به ویروس این بیماری در ظاهر تفاوتی با یک گوشت سالم ندارد. همچنین افرادی که با دام در تماس هستند باید حتما از دستکش استفاده کنند.

علائم بروز این بیماری با توجه به نوع ابتلا به آن متفاوت است؛ در روزهای ابتدایی ابتلا به این بیماری، علائمی همچون  درد گردن، چشم درد، استفراغ ، اسهال و درد شکم به همراه کاهش اشتها در فرد مبتلا دیده می‌شود. تقریبا پس از گذشت یک هفته علائم دیگری مانند خلط خونی، خون دماغ و خونمردگی زیرپوست مشاهده می‌شود. 

بهترین مکمل‌های ویتامین 

بیشتر مکمل‌های ویتامین هیچ اثری ندارند؛ این نتیجه تحقیقاتی است که به تازگی پژوهشگران دانشگاه تورنتو انجام داده اند.

به گفته این محققان، در نتایج این تحقیقات پنج ساله که در بازه سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ انجام شد نتیجه چشمگیری از مصرف مکمل‌های ویتامینی برای بدن مشاهده نشد.

با این وجود این پژوهشگران بیان کردند برخی از مکمل‌ها نظیر اسید فولیک، ویتامین‌های گروه B  و مکمل زینک به نسبت دیگر مکمل‌ها اثر بهتری دارد.

اسانسی گیاهی برای درمان روماتیسم/ اثر این نوشیدنی در سلامت روده/ همه مکمل های ویتامین موثر نیستند

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار