صالحی در حاشیه جلسه هیات دولت:

مشکلی برای تامین ارز کاغذ مورد نیاز مطبوعات نداریم/امیدوارم شاهد همدلی بیشتر در جامعه فرهنگی و هنری باشیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سنت افطاری رئیس‌جمهور فرصتی برای گفت‌وگو با مجموعه‌های مختلف از جمله هنرمندان ایجاد می‌کند.

امیدوارم شاهد همدلی بیشتر در جامعه فرهنگی و هنری باشیمبه گزارش خبرنگار  حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در رابطه با عدم استقبال هنرمندان به حضور در مراسم افطار رئیس‌جمهور گفت: سنت افطاری رئیس‌جمهور فرصتی برای گفت‌وگو با مجموعه‌های مختلف از جمله هنرمندان ایجاد می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امسال با توجه به شرایط خاص جهانی و منطقه‌ای این تعاملات و گفت وگوها اهمیت بیشتری پیدا می‌کند، افزود: شرایط کنونی همدلی‌ و انسجام بیشتری را می‌طلبد و انشالله شاهد همدلی بیشتر در جامعه فرهنگی و هنری باشیم.

وی با اشاره به اساسنامه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گفت: اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی سال گذشته مصوبه‌ای در ارتباط با اساسنامه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد داشتند که پیگیری‌های لازم در ارتباط با آن انجام نشده بود. امسال این اساسنامه تصویب شد که طبعا به کمک این اساسنامه شرایط استقرار کانون‌ها در چارچوب قانون مهیاتر می‌شود.

صالحی خاطرنشان کرد: شورای عالی سیاستگذاری در این اساسنامه پیش‌بینی شده که برخی از وزرا و مجموعه‌های عمومی در آن حضور دارند، از سوی دیگر آیین‌نامه مالی این کانون‌ها در اختیار این شورا قرار گرفته است. به نظر می‌آید فاصله تاخیر زمانی که در اساسنامه کانون‌ها داشتیم ضربه‌هایی از لحاظ ساختاری به کانون‌ها زده، این در حالی است که این کانون‌ها نه تنها در حوزه‌های دینی، بلکه در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی نیز می‌توانند نقش‌آفرینی کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه بیش از 22 هزار کانون و 12 هزار کتابخانه در مساجد وجود دارند، تاکید کرد: این نهادهای فرهنگی با کمک این اساسنامه که استقرار قانونی و چارچوب‌دار آنها را فراهم می‌کند، می‌تواند شرایط بهتری را در دهه پنجم انقلاب فراهم آورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار