فردا آغاز برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف در مازندران

طرح برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف از فردا پنج شنبه ۱۰ خرداد ماه در مازندران اجرا می‌ شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سرهنگ مهدی باقری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران گفت: به منظور پیشگیری از تخلفات ناشی از حوادث رانندگی و اجرای دقیق قوانین و مقررات مرتبط، طرح ساماندهی و انضباط بخشی موتورسیکلت سواران از فردا ۱۰ خرداد ماه در سطح استان به اجرا در خواهد آمد.

وی با اشاره به اینکه ۳۵ درصد از تلفات فوتی ناشی از حوادث رانندگی را موتورسیکلت سواران تشکیل می‌دهند، هدف از اجرای این طرح را ارتقاء نظم و انضباط ترافیکی، انتظام بخشی به عبور و مرور موتورسیکلت سواران در راستای کاهش تخلفات و حوادث ناشی از آن برشمرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران با بیان این که اجرای این طرح در دستور کار مشترک عوامل انتظامی و پلیس راهور استان قرار گرفته است، افزود: رانندگی بدون گواهینامه، عدم استفاده از کلاه ایمنی، تغیر در اصالت و ارکان وسیله نقلیه و هرگونه حرکات نمایشی مانند دور زدن درجا و یا حرکت موتور سیکلت بر روی یک چرخ و مزاحمت برای نوامیس مردم از مهمترین موارد قابل توجه در اجرای این طرح به شمار می‌ روند.

سرهنگ باقری گفت: در صورت توقیف موتورسیکلت، آموزش راکب قبل از ترخیص وسیله نقلیه از دیگر اقدامات پلیس راهور استان در اجرای این طرح است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران با اشاره به تبصره ماده ۴ آیین نامه صدور انواع گواهینامه رانندگی، افزود: تجاوز از سرعت مجاز، سبقت غیر مجاز، عبور از چراغ قرمز، حرکت مارپیچ، عبور از محل ممنوع و تجاوز به چپ از محور راه از شایع‌ ترین تخلفات برخی از موتورسیکلت سواران است.

سرهنگ باقری از راکبان موتورسیکلت خواست: ضمن رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و توجه به هشدار‌های ماموران پلیس، فرهنگ خود را در جامعه به نمایش بگذارند.

انتهای پیام/ م

اجرای طرح برخورد با موتورسیکلت سواران در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.