به مناسبت هفته قوه قضائیه ؛

خدمات چهل ساله دستگاه قضائی برای مردم تشریح می شود

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت:در هفته قوه قضائیه خدمات دستگاه قضا در چهل سال گذشته و چشم اندازهای آتی سیستم قضائی تبیین خواهد شد.

خدمات چهل ساله دستگاه قضائی برای مردم تشریح خواهدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان صبح امروز در جلسه شورای قضائی استان کرمان که با موضوع گرامیداشت هفته قوه قضائیه برگزار گردید اظهار داشت: فی الواقع هدف و رویکرد ستاد بزرگداشت هفته قوه قضائیه تبیین خدمات دستگاه قضائی کشور واستان در این ایام است.

وی ضمن گرامیداشت یاد وخاطره شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی معمار و پایه گذار دستگاه قضائی و سایر شهدای قوه قضائیه،عنوان کرد: یکی از ضروریات فعلی جامعه ایجاد روحیه امید به آینده می باشد و سیستم قضائی استان کرمان در هفته قوه قضائیه چشم اندازهای آتی،رویکردها و سیاست های کلان قوه قضائیه را برای مردم تشریح وتببین خواهد کرد.

موحد با اشاره به اینکه در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی قرار داریم،افزود:ضرورت دارد مسئولان دستاوردها وپیشرفت های نظام ظرف چهل سال گذشته را به صورت گسترده،روشن،واضح ومناسب در بستر رسانه ها ومطبوعات برای مردم تبیین و ارائه نمایند.

رئیس شورای قضائی استان کرمان اعلام کرد:در راستای توسعه قضائی و در دسترس قرار گرفتن آسان مردم به عدالت،دادگاه عمومی بخش کشکوئیه از توابع شهرستان رفسنجان همزمان با هفته قوه قضائیه افتتاح خواهد شد و جمع حوزه های قضائی استان به 31حوزه افزایش خواهد یافت.

این مقام ارشد قضائی در استان کرمان تصریح کرد:متوسط زمان رسیدگی به پرونده ها در دادگستری استان کرمان از 91 روز به 70 روز کاهش یافته است .

وی یادآور شد:همچنان طولانی بودن زمان رسیدگی به پرونده ها،مهمترین مطالبه مردم،مراجعان به سیستم قضائی و حتی خود مسئولان ارشد قضائی می باشد که تاثیر منفی بر موضوع رضایتمندی مردم از سیستم قضائی گذاشته است.

نماینده عالی دستگاه قضائی استان کرمان در بیان علل بوجود آمدن اطاله دادرسی گفت:کمبود نیروی انسانی،وجود قوانین دست و پاگیر و همچنین تاثیر مسائل اقتصادی و اجتماعی در تشدید ورودی پرونده ها به محاکم قضائی از جمله مهمترین دلایل در این رابطه می باشد.

موحد بیان داشت:سالانه قریب به 700هزار پرونده در دادگستری استان کرمان در حال گردش و رسیدگی است واین در حالی است که تاپایان سال 96تعداد قضات استان کرمان 300نفر بوده است.

آغاز برنامه های گرامیداشت هفته قوه قضائیه از28 خرداد ماه

همچنین معاون رئیس کل و رئیس ستاد بزرگداشت هفته قوه قضائیه از شروع فعالیت های این ستاد بزرگداشت هفته قوه قضائیه و آغاز برنامه ها از 28خرداد ماه خبر دادو گفت:وظایف قوه قضائیه و خدمات دستگاه قضائی در هفته قوه قضائیه تبیین و تشریح خواهد شد.

محمد باقر اسلامی در نشست شورای قضائی استان که با موضوع جمع بندی برنامه های هفته قوه قضائیه برگزار گردید گفت: جهت ارج نهادن به مقام والاى قضاء و قضاوت و تكريم از مقام شامخ شهيد مظلوم آيت الله دكتر بهشتى اولين مسئول دستگاه قضائى جمهورى اسلامى ايران،هفته اول تیرماه به این مهم اختصاص داده شده است.

اسلامی با تاکید بر اهمیت معرفی ابعاد شخصیتی این شهید والا مقام افزود: از مهم ترین برنامه های ستاد بزرگداشت هفته قوه برگزاری دومین جشنوراه قلم و عدالت است که مراسم افتتاحیه آن28خرداد ماه با حضور اصحاب رسانه برگزار میگردد.

وی در تشریح دیگر برنامه های ستاد بزرگداشت هفته قوه قضائیه گفت: برگزاری مصاحبه مطبوعاتی،رادیو و تلویزیونی، دیدار اعضای شورای قضائی استان با امام جمعه،برگزای جلسه مشترک شورای قضائی و اداری استان از جمله این برنامه ها می باشد.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته قوه قضائیه با بیان اینکه یکی از وظایف محوری قوه قضائیه عدالت گستری و حل مشکلات مردم است گفت: ششم تیر ماه به رسم هر هفته و به صورت ویژه به مناسبت هفته قوه دیدار چهره به چهره شورای قضائی با مردم شریف کرمان برگزار میگردد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اطلاع رسانی عملکرد دستگاه قضا، افزود: در این راستا در روز اول تیرماه تمامی روسا قبل از خطبه های نماز جمعه به ایراد سخنرانی می پردازند و ویژه نامه صبح عدالت نیز با همین رویکرد منتشر می گردد.

 

انتهای پیام/س

استان کرمان حائز رتبه اول در زمینه کاهش جمعیت کیفری زندان ها در سطح کشور شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار