سفر تجار لبنانی برای بررسی فرصت های تجاری وسرمایه گذاری درقم

عالی پورگفت:درماه‌های آینده افرادی ازتجار لبنانی برای بررسی فرصت‌های تجاری وسرمایه‌گذاری به شهرقم سفر می‌کنند،استان قم می‌تواندحجم قابل‌توجهی از کالاهای غیرنفتی را به این کشور صادر کرد.

سفر تجار لبنانی برای بررسی فرصت های تجاری وسرمایه گذاری درقم

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛یونس عالی پور،معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم ،ظهر دیروز در نشست خبری دستاوردهای هفته فرهنگی قم درلبنان که در استانداری برگزار شد،گفت:در این برنامه فرهنگی توانمندی و محصولات فرهنگی و دینی استان قم در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در این ویژه‌برنامه فرهنگی استان قم در کشور لبنان، برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته موردتوجه و تقدیر شخصیت‌های برتر حزب‌الله و دیگر علمای ادیان و مذاهب مختلف این کشور قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با اشاره به نزدیکی‌های دینی و فرهنگی دو ملت،عنوان کرد: در این نمایشگاه غرفه‌های مربوطه به حرم مطهر، مسجد مقدس جمکران، امام راحل و مقام معظم رهبری موردتوجه و اهتمام ویژه بازدیدکنندگان قرار داشته که نشان می‌دهد عمق علاقه و نزدیکی بین این دو کشور بسیار عمیق و فراگیر است.

وی افزود: بررسی فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری بین دو طرف از اولویت‌های مهم برگزاری هفته فرهنگی در کشور لبنان بود، برگزاری برخی رسوم بومی و سنتی ایرانی مانند ورزش‌های باستانی ازجمله برنامه‌های جذابی بوده که با استقبال مردم شهر نبطیه همراه شد.

عالی پور تأکید کرد: یکی از اقدامات مهم صورت گرفته در این نمایشگاه نمایش آثار و صنایع‌دستی قم مانند فرش دستباف بوده که در مدت‌زمان اندکی به فروش و موردتوجه مردم لبنان قرار گرفت، انعقاد پیمان خواهرخواندگی بین نبطیه و شهر قم ازجمله مهم‌ترین محورهای برگزاری هفته فرهنگی قم در کشور لبنان بود.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با تأکید بر عمق علاقه مردم نبطیه به رهبر انقلاب تصریح کرد: بازدیدکنندگان از نمایشگاه فرهنگی قم در این شهر بیش از 2 هزار دل نوشته برای مقام معظم رهبری نگاشته و به محضر ایشان تقدیم کردند، ارائه و معرفی توانمندی‌های فرهنگی استان مانند بازی‌های رایانه‌ای، اقدامات صورت گرفته در زمینهٔ شهربازی معارفی و معرفی محصولات فرهنگی دیگر از دیگر اقدامات صورت گرفته در این برنامه مشترک بود.

وی گفت:برگزاری جلسات مشترک اقتصادی و تجاری با سرمایه‌گذاران شهرهای جنوبی لبنان و معرفی ظرفیت‌های استان قم در زمینهٔ سرمایه‌گذاری از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته در این برنامه بود، انعقاد توافقنامه‌های مشترک در حوزه گردشگری و افزایش همکاری‌ها در این بخش موردتوافق و تأیید دو طرف قرار گرفت.

عالی پور بیان کرد: بازدید و سرکشی به خانواده‌های شهدای حزب‌الله و دیگر مسئولان حزب‌الله و مدیران شهر نبطیه از برنامه‌هایی بوده که در راستای تقویت پیوند و علاقه بین دو ملت صورت گرفت، فعالیت‌های اقتصادی و تجاری و آماده‌سازی زمینه‌های صادرات صنایع بومی قم مانند کفش، فرش و کیف به شهر نبطیه از مهم‌ترین توفیقات هفته فرهنگی استان قم در کشور لبنان بود.

عالی پور تأکید کرد: ظرفیت‌های عظیمی در کشور لبنان برای سرمایه‌گذاری و صادرات محصولات و صنایع استان قم وجود داشته که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته می‌توان شاهد توفیقات ویژه‌ای در این کشور شد، دایر کردن نمایشگاه دائمی محصولات استان قم در کشور لبنان هدف‌گذاری مهمی بوده که مسئولان استان به دنبال آن هستند.

وی اظهار کرد:در ماه‌های آینده افرادی از تجار لبنانی برای بررسی فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری به شهر قم سفر می‌کنند، ویژگی مهم و قابل‌توجه بازار لبنان برای استان قم این بوده که می‌توان حجم قابل‌توجهی از کالاهای غیرنفتی مانند محصولات فرهنگی، صنایع‌دستی و محصولات خوراکی را به این کشور صادر کرد.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم بیان کرد: با توجه به استقبال قابل‌توجه مردم شهر نبطیه از نمایشگاه فرهنگی قم در لبنان، شهرهای بیروت، صیدا و بعلبک نیز پیشنهاد‌هایی برای برگزاری هفته فرهنگی مشترک ارائه کرده‌اند.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم خاطرنشان کرد: حضور در نمایشگاه‌های مختلف در کشورهای دیگر از هدف‌گذاری‌های دیگر قم در مسائل فرهنگی و اقتصادی است، کیفیت و رقابت‌پذیر بودن دو شرط اساسی و مهم ماندگاری در بازارهای بین‌المللی است، هیچ‌کدام از مسئولان دولتی استان قم در این نمایشگاه از حق مأموریت استفاده نکرده و با استفاده از مرخصی و هزینه شخصی در این سفر شرکت کردند.

انتهای پیام/ح

مسئولان دولتی قم در سفر لبنان حق مأموریتی دریافت نکردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار