وزیر اسبق آموزش و پرورش مطرح کرد؛

چالش نیروی انسانی در آموزش و پرورش/ ماجرای آزار جنسی در مدرسه زخم ملی است

حاجی بابایی گفت: آزار جنسی گروهی از دانش آموزان یک زخم ملی است و نباید آن را سیاسی نگاه کنیم.

خصوصی سازی مدارس ظلم به مردم/ ماجرای آزار جنسی در مدرسه زخم ملی استبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمیدرضا‌ حاجی با‌بایی وزیر اسبق‌ آموزش و پرورش در برنامه پرسشگر‌ درباره چالش نیروی انسانی در آموزش و پرورش اظهار کرد: در زمان وزارت بنده تراکم دانش‌آموزشی 22.5 بود اما اکنون به 35 رسیده است.
وی ادامه داد: در آموزش و پرورش اکنون 900 حقوق بگیر وجود دارد که از این تعداد 60 هزار نفر نیروی خدماتی‌، 200 هزار نفر کادر اجرایی و 40 هزار نفر کارمند اداری هستند و مابقی را معلمان‌ شامل می‌شوند.

وزیر اسبق‌ آموزش و پرورش با اشاره به اینکه راهکار‌ حل مشکلات در این وزارتخانه‌ پول خرج کردن است، گفت: باید پول نفت را برای این وزارتخانه خرج کنیم‌.

حاجی‌ بابایی‌ تصریح کرد: روزی که آموزش و پرورش را تحویل دادم 930 هزار حقوق بگیر داشتیم که از این تعداد برخی هم بازنشسته‌ شدند اما اکنون طبق آمارها 940 هزار حقوق بگیر مطرح می‌شود اما با احتسا‌بی ساده تخمین می‌زنم که باید حدود 840 هزار بازنشسته‌ داشته باشیم به شرطی‌ که 20 هزار نیرو هم جذب شده باشند.

وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت: سال 91، 225 هزار مدیر و مربی پرورشی و تربیتی وجود داشت که اکنون این تعداد مربی کاهش پیدا کرده‌اند.

وضعیت آموزش و پرورش وخیم است

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس‌ با اشاره به اینکه وضعیت آموزش و پرورش وخیم است گفت: در مهر 91 و با اجرایی شدن نظام 3-3-6 معلم کافی در مدارس وجود داشت اما 5 سال غفلت شد و حالا کمبود معلم را به اجرایی شدن این نظام آموزشی نسبت می‌دهیم.

حاجی‌ بابایی‌ با بیان اینکه باید از معلمان حق‌التدریس و نهضتی استفاده کنیم، گفت: دانشگاه فرهنگیان که مرجع تربیت آموزش و پرورش محسوب می‌شود طی 5 سال اخیر تقریباً تعطیل بوده و امسال باید بیش از 50 هزار دانشجو در پردیس‌های این دانشگاه جذب کنیم و طبق قوانین بالا دستی بکارگیری‌ نیرو جز از طریق این دانشگاه‌ و دانشگاه شهید رجایی نباید انجام شود.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش مظلوم است و برای جبران کمبود نیرو گفته می‌شود که تراکم کلاس‌ها افزایش یابد‌. در این چند سال مجلسی‌ها سعی کردند جلوی خصوصی‌سازی را بگیرند اما در مقابل تلاش شده تا آموزش و پرورش را خصوصی‌سازی کنند و این ظلم به مردم است.

وزیر اسبق‌ آموزش و پرورش اظهار کرد: هر سال باید حداقل 60 هزار دانشجومعلم‌ جذب می‌کردیم تا اکنون با مشکل کمبود مواجه نباشیم اما از سال 91 به بعد جایگزین‌ نیرو را غافل شده بودیم.

حاجی‌ بابایی‌ درباره ماجرای تلخ مدرسه معین و آزار جنسی گروهی از دانش آموزان بیان کرد: این اتفاق یک زخم ملی است و نباید آن را سیاسی نگاه کنیم چراکه در حق آموزش و پرورش ظلم می‌شود، البته باید تمامی افرادی که از آموزش و پرورش غفلت کردند‌ اشتباهشان‌ را به گردن گرفته و آن را جبران کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار