ثبت‌نام بیش از 2 هزار نوآموز پیش دبستانی و کلاس اولی در مدارس

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان گفت: پیش بینی می شود بیش از 2 هزار نوآموز پیش دبستانی و کلاس اولی در مدارس استان ثبت نام نمایند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  اهواز، اردشیر شجاعی، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه در سال تحصیلی گذشته بیش از 530 هزار دانش آموز ابتدایی در خوزستان تحصیل کردند اظهار داشت: از این تعداد 260 هزار و 968 دانش آموز دختر و 276 هزار و 928 دانش آموز پسر در سراسر استان تحت پوشش خدمات آموزشی و پرورشی قرار گرفتند.

وی به وجود 6 هزار مدرسه ابتدایی در سراسر استان برای ثبت نام و تحصیل دانش آموزان خوزستانی هستند اشاره و تصریح کرد: پیش بینی می شود 105 هزار دانش آموز پایه اول و 106 هزار نوآموز پیش دبستانی در این مدارس ثبت نام کنند.

شجاعی با بیان اینکه شیوه نامه ثبت نام امروز به مناطق و نواحی چهل‌گانه آموزش و پرورش سراسر استان ابلاغ شد، اذعان داشت: مدارس ابتدایی در خوزستان آمادگی دارند نوآموزان پیش دبستانی و دانش آموزان پایه اول ابتدایی را پذیرش و ثبت نام نمایند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان به انجام ثبت نام میان پایه دانش آموزان بدون حضور اولیا و مطابق دستورالعمل اجرایی اشاره و بیان کرد: در دوره ابتدایی تنها والدین نوآموزان پیش دبستانی و پایه اول بدو ورود به دبستان نیاز به مراجعه حضوری جهت ثبت نام فرزندانشان دارند و سایر پایه ها در قالب ثبت نام میان پایه و بدون مراجعه حضوری والدین ثبت نام می شوند.

این مقام مسئول، دریافت هرگونه وجه و نیز اخذ تعهد مالی به استثنای وجوه مربوط به سنجش سلامت، بیمه، استعلام از ثبت احوال و کتب درسی هنگام ثبت نام در مدارس دولتی در فصل ثبت نام را ممنوع اعلام کرد و افزود: نرخ بیمه دانش آموزی در سال تحصیلی 98-97 نیز به مبلغ 75 هزار ریال اعلام شده است.

اردشیر شجاعی به نرخ هزینه کتب دوره ابتدایی اشاره و اظهار کرد: بهای هر دوره از کتب درسی پایه های ابتدایی در سال تحصیلی 98-97 در قالب شیوه نامه به مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان ابلاغ شده در این رابطه بهای یک دوره کتب اول ابتدایی ۱۴۴ هزار ریال، دوم ابتدایی ۱۵۶ هزار ریال، سوم ابتدایی۲۰۳ هزار ریال، چهارم ابتدایی ۲۰۴ هزار ریال، پنجم ابتدایی ۲۰۹ هزار ریال و ششم ابتدایی ۲۴۷ هزار ریال اعلام شده است و در زمان ثبت نام از والدین دریافت می شود.

شجاعی، دوره ابتدایی اساس و پایه تعلیم و تربیت نوین دانست و گفت: آموزش و پرورش خوزستان نیز با تمام توان در راستای بهبود و کیفیت بخشی به شاخص های آموزشی و تربیتی این دوره از تحصیلات عمومی اقدام می کند.

انتهای پیام/گ

آمادگی مدارس برای ثبت نام دانش آموزان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.