قبله اول مسلمین در شرف آزادی/

روز قدس تیر خلاصی بر سناریوهای اسرائیل در منطقه

امسال روز جهانی قدس در حالی برگزار می‌شود که شرایط مربوط به تحولات منطقه، قدس شریف را بیش از پیش در آستانه آزادی کامل قرار داده است.

به گزارش خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ قریب به 39 سال از نام گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان،به عنوان روز جهانی قدس  توسط حضرت امام خمینی (ره) می‌گذرد.روزی که تمام آزادی خواهان جهان یک صدا فریاد انزجار خود از اقدامات جنایت کارانه رژیم اشغالگر قدس را به گوش جهانیان رسانده و در حمایت از ملت مظلوم فلسطین راه پیمایی عظیم جهانی برگزار می‌کنند.

اهمیت روز جهانی قدس را می‌توان در سخنان حضرت امام خمینی (ره)جستجو کرد.امام  (ره) در مورد روز قدس فرموده اند: «روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است؛ روز حکومت اسلامی است. روزی است که باید جمهوری اسلامی در سراسر کشورها بیرق آن برافراشته شود. روزی است که باید به ابرقدرتها فهماند که دیگر آن‌ها نمی‌توانند در ممالک اسلامی پیشروی کنند. من روز قدس را روز اسلام و روز رسول اکرم می‌دانم، و روزی است که باید ما تمام قوای خودمان را مجهز کنیم.»همچنین ایشان در شرح جهانی بودن این روز فرموده اند: «روز قدس، جهانی است، و روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است، روز مقابله ملتهایی است که در زیر فشار ظلم آمریکا و غیر آمریکا بودند، روزی است که باید مستضعفین مجهز بشوند، در مقابل مستکبرین، و دماغ مستکبرین را به خاک بمالند… روز قدس، روزی است که باید سرنوشت ملتهای مستضعف معلوم شود باید ملتهای مستضعف در مقابل مستکبرین اعلان وجود بکنند، باید همان‌طور که ایران قیام کرد، و دماغ مستکبرین را به خاک مالید، و خواهد مالید، تمام ملتها قیام کنند، و این جرثومه‌های فساد را به زباله‌دانها بریزند.»

///////

امسال روز جهانی قدس بسیار متفاوت‌تر از سال های پیش و در شرایط ویژه ای برگزار می شود که اخرین جمعه ماه مبارک رمضان سال 97 را از سال های گذشته مجزا کرده است.شرایط بسیار حساس در منطقه،که به سود محور مقاومت بوده و مستکبران عالم را در تنگنا و انزوای بی سابقه قرار داده است.

1-پیروزی های محور مقاومت در منطقه: پس از تولد گروه های تروریستی نظیر داعش و النصره توسط محور آمریکایی-صهیونیستی و اشغال و نا امنی در برخی کشور‌های منطقه ،امسال راهپیمایی روز جهانی قدس در حالی برگزار می شود که محور مقاوت پیروزی های گسترده و منحصر به فردی در منطقه به دست آورده است.آزادی حداکثری عراق از شر تکفیری های داعش و پیش روی‌های دامنه دار ارتش سوریه و متحدین در سرزمین شام،محور مقاومت را در موقعیتی بی نظیر قرار داده است.لذا ملت‌های مسلمان و آزادی‌خواه جهان امسال در شرایطی راه پیمایی روز قدس را برگزار می‌کنند که سرزمین قدس به آزادی نهایی،بیش از پیش نزدیک است.

2-ضرب شست معنادار به تجاوزات رژیم صهیونیستی:پس از تجاوزات پی در پی اشغالگران قدس،به مواضع محور مقاومت،ارتش سوریه سرانجام به این حملات واکنش داد و با موشک‌های متعدد مواضع رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی را  مورد هدف قرار داد.این موضوع در مباحث مربوط به تحولات منطقه  و تغییر موازنه قدرت و ترس بسیار با اهمیت است.چراکه اشغالگران دریافته اند،دوران بزن و درو تمام شده و کوچکترین حماقتی بزرگترین واکنش را از مقاومت در پی خواهد داشت.

///////

با این تفاسیر مسلمانان امسال در روز جهانی قدس  بیش از پیش  در موضع قدرت قرار داشته و دست برتر مقاومت در تحولات مربوط به منطقه مشهود است.این همان چیزی است عکسش درباره اشغالگران صادق است و آن‌ها هر سال بیش از پیش قدرت پوشالی خود را از دست رفته می بینند.لذا پاسخ کوبنده محور مقاومت به ارتش اشغالگر قدس در جولان اشغالی،اهمیت روز قدس امسال را دو چندان کرده است.

3-ورود نسل جدید جوانان فلسطینی به عرصه مبارزه و انتفاضه: مسئله ای که در راهپیمایی امسال بسیار تاثیرگذار است، خیزش عظیم  جوانان فلسطینی‌ در برابر اشغالگران است؛ ورود نسل سوم و چهارم فلسطینیان به میدان مبارزه و از جان گذشتگی این نسل جدید،مقاومت مردم فلسطین را در مرحله ای جدید قرار داده و خون تازه‌ای در رگ‌های مبارزه ضدصهیونیستی به جریان انداخته که قطعا تاثیر شگرفی بر تحولات مربوط به انتفاضه و مبارزه با اشغالگران خواهد داشت.لذا راهپیمایی امسال در شرایطی برگزار می‌شود که نهایت حس مبارزه طلبی در میان فلسطینیان وجود دارد و اشغاگران نیز از این موضوع وحشت زده به نظر می رسند.

4-راهپیمایی بازگشت: بیش از 10 هفته است که مردم مظلوم فلسطین در راهپیمایی‌هایی به نام بازگشت شرکت می کنند؛هدف از برگزاری این راهپیمایی‌ها تبیین و روشنگری درباره عزم ملت فلسطین برای بازگشت به سرزمین مادری خود است. در حقیقت موضوع راهپیمایی‌های بازگشت، به یک استراتژی جدید در میان فلسطینیان تبدیل شده که با حضور خیل عظیم ملت این کشور، موضوع نابودی و بیرون انداختن اسرائیل از قدس شریف  بیش از پیش در اراده فلسطینی ها دنبال می شود.لذا روز جهانی قدس امسال در شرایطی برگزار خواهد شد که فلسطینیان با تقدیم دهها شهید و هزاران زخمی،عرصه را بر اشغالگران تنگ کرده و اجماع جهانی را در جلب حمایت از خود و همچنین نفرت از رژیم صهیونیستی ایجاد کرده اند.

///////

5-انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس: موضوعی که امسال بیش از پیش مسئله فلسطین و قدس شریف را در اذهان آزادی خواهان پررنگ می‌کند،موضوع انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس است.دولت جنایتکار آمریکا خارج از قوانین بین المللی و همزمان با مخالفت تمام کشورهای جهان سفارت خود را از تل آویو به بیت المقدس انتقال داد. سردمداران کاخ سفید و رژیم صهیونیستی به گمان این که این اقدام باعث تثبیت جایگاه اشغالگران در قدس شریف می شود،دست به چنین اقدام خطرناکی زندند؛ غافل ازینکه نابودی این رژیم را به جلو می اندازند.چرا که این اقدام نه تنها  ملت های های مسلمان را در موضوع فلسطین بیش از پیش متحد کرد،بلکه اجماع جهانی را نیز علیه این تصمیم آمریکا نیز پدید آورد.تا جایی که این کشور را در شورای امنیت سازمان ملل منزوی و بی آبرو کرد.

با توجه به موضوع انتقال سفارت و خشم مسلمانان جهان نسبت به این مسئله،راهپیمایی امسال پر شورتر و منسجم تر برگزار خواهد شد و قطعا به صدای اعتراض آزادی خواهان جهان در قبال مظلومیت ملت فلسطین و محکومیت اقدام جنایتکارانه ایالات متحده تبدیل خواهد شد. موضوعی که بی عقلان آمریکایی صهیونیستی به طور ناخواسته پدید آورده و خود را در معرض فشار طاقت فرسای مسلمانان جهان قرار داده اند.

مظلوم نمایی مضحک صهیونیست ها و انزوای بی سابقه آمریکا در دیپلماسی جهانی

موضوع دیگری که نمی‌توان به راحتی ار آن گذشت،بحث حمایت های بی چون چرای آمریکا از رژیم صهیونیستی است.حمایت هایی که آنقدر غیرمنطقی و جانبدارانه شده است که حتی متحدین دیرینه آمریکا را نیز به ستوه آورده است، در حقیقت آمریکایی ها در سازمان ملل در قبال جنایت های رژیم صهیونیستی،دست پیش را گرفته که پس نیفتند.واشنگتن طوری عمل می کند که گویا فلسطینیان سرزمینی را غصب کرده و در در حال جنایتند.

از این‌رو و با آگاهی ملت های جهان، ایالات متحده در دفاع نامشروع از اشغالگران در شورای امنیت ناکام و تنها مانده است.چراکه هر پیش نویس و قطعنامه‌ای در دفاع از اشغالگران می دهد، با مخالفت تمام اعضاء شورای امنیت مواجه می شود. این موضوع چه در بحث مربوط به انتقال سفارت،و چه موضوع کشتار فلسطینیان در راهپیمایی های بازگشت به خوبی نمود پیدا کرده و شورای امنیت سازمان ملل را به محلی برای تحقیر و انزوای واشنگتن و تل آویو تبدیل کرده است.

///////

سخن آخر

با تمام مباحث شرح داده شده،به این نتیجه می‌رسیم که امسال روز جهانی قدس با ویژه‌گی های منحصر به فرد خود،موقعیتی استثنایی برای مسمانان به شمار می رود تا با برگزاری پرشورتر این مراسم،  فلسطینیان بیش از پیش به آزادی قدس شریف نزدیک شوند، ویژه‌گی‌هایی که به لطف مقاومت و البته خودزنی  مستکبران عالم به وجود آمده و پیروزی در قدس شریف را بیش از پیش مورد دسترس قرار داده است.

انتهای پیام/

گزارش از علیرضا ایرجی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۴:۲۵ ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
مرگ بر اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
الهم العجل الولیک الفرج
آخرین اخبار