تولیدات صنایع دستی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به صورت تضمینی خریداری می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: در سال حمایت از کالای ایرانی مواد اولیه رشته‌های صنایع دستی در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد و تولیدات آن‌ها به صورت تضمینی خریداری می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ بهمن عسگری  مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری عصر امروز در بازدید از مکان‌های گردشگری و تاریخی استان با بیان اینکه خدمات‌رسانی به مسافران باید مطلوب باشد اظهار داشت: زیرساخت‌های لازم به منظور خدمات‌رسانی به مسافران و گردشگران داخلی و خارجی ورودی به این استان فراهم است.

وی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری ظرفیت بسیار بالایی برای پذیرایی از مهمانان مسافران و گردشگران داخلی و خارجی دارد، افزود: طبیعت بکر، مردمان مهمان نواز، کانون‌های گردشگری، اماکن تاریخی و مکان‌های زیارتی از مهم‌ترین ویژگی‌های گردشگری طبیعی استان محسوب می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری بیان کرد: صنایع دستی تولیدی هنرمندان استان مانند انواع بافت‌ها شامل قالی، جاجیم و گلیم، لباس‌های محلی، چرم دوزی، قلم زنی، نمد، مسگری، آثار چوبی، خاتم، قلمکار، معرق، سنگ‌های تزئینی و قیمتی، احجام فلزی، سرمه‌دوزی، سفال و سنگ تراشی سنتی این استان را در زمره استان‌های گردشگرپذیر کشور قرار داده است.

عسگری خاطرنشان کرد: با توجه به پتانسیل استان در زمینه تولید انواع صنایع دستی و ضرورت "حمایت از کالای ایرانی" در سال جاری مواد اولیه رشته‌های صنایع دستی در اختیار هنرمندان این رشته قرار می‌گیرد و تولیدات آن‌ها به صورت تضمینی از سوی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خریداری می‌شود.

وی گفت: همچنین به منظور افزایش جذب مسافران و گردشگران داخلی و خارجی و رونق صنعت توریست در استان راه اندازی اقامتگاه‌های بوم گردی، توجه به گردشگری کشاورزی و ارتقای کمی و کیفی زیرساخت‌ها و تاسیسات گردشگری در دستور کار مسئولان قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: براساس هماهنگی‌های صورت گرفته هیچ مشکلی در تامین نیاز‌های مسافران و گردشگران داخلی و خارجی ورودی به استان در تعطیلات هفته جاری وجود ندارد.

عسگری از احداث پارکینگ طبقاتی در محل پل زمانخان شهرستان سامان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: برای احداث پارکینگ طبقاتی پل زمانخان و راه اندازی مجموعه‌ای خدماتی در این محل پس از تهیه و تصویب طرح جامع از سرمایه گذاران بخش خصوصی دعوت و تسهیلات مورد نیاز به آنان پرداخت می‌شود.

عسگری با بیان اینکه زمین مورد نیاز برای اجرای این طرح در نزدیکی پل زمانخان شناسایی شده است، ادامه داد: همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط با موضوع در استان به منظور تسریع در روند احداث پارکینگ طبقاتی پل زمانخان و راه اندازی مجموعه‌ای خدماتی در این محل ضرورت دارد چرا که با اجرای این طرح بار ترافیکی پل زمانخان و محور ارتباطی اطراف آن کاهش می‌یابد.

مجید نظری معاون امور هماهنگی و عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری در ادامه گفت: امیدواریم با خدمات رسانی مطلوب به مسافران و گردشگران داخلی و خارجی ورودی به استان زمینه افزایش ماندگاری آنان در استان فراهم شود.

وی افزود: افزایش ماندگاری مسافران و گردشگران در استان سبب افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری، رونق اقتصادی و رشد شاخص‌های توسعه‌ای در نقاط مختلف استان می‌شود.

انتهای پیام/پ

افزایش ماندگاری مسافران و گردشگران در  شهرکرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.