شورای شهر در هفته‌ای که گذشت؛

نمای شیشه‌ای ساختمان‌های بدون مجوز تخریب می‌شود/ شیوه فعلی حفاظت از باغ‌های پایتخت نتیجه نمی‌دهد

بسته خبری جمعه///نمای شیشه‌ای ساختمان‌های بدون مجوز تخریب می شود/شیوه فعلی حفاظت از باغ‌های پایتخت نتیجه نمی‌دهدمهم‌ترین اخبار و رویدادهای شورای اسلامی شهر تهران از 10 تا 17 خرداد ماه را با یک کلیک در این گزارش مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شورای اسلامی شهر تهران در هفته‌ای که گذشت شاهد رویدادهایی بود که در این بسته خبری به آن‌ها می پردازیم.

نمای شیشه‌ای ساختمان‌های بدون مجوز تخریب می شود

افشین حبیب‌زاده رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر تهران با اشاره به ساختمان‌هایی که از نمای شیشه‌ای استفاده می‌کنند، گفت: استفاده از نمای شیشه‌ای طبق قانون ممنوع است اما اگر پروانه صادر شده باشد، می‌توان این کار را انجام داد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در هر منطقه شهرداری کمیته‌ای تحت عنوان «کمیته نما» مسئول صدور مجوز برای نمای ساختمان‌های در حال ساخت است گفت: اگر کمیته نما برای ساختمانی مجوز استفاده از نمای شیشه‌ای را صادر کرده و شخص سازنده دارای پروانه است، این کار قانونی است.

وی تصریح کرد: اگر کسی خارج از ضوابط اقدام به صدور مجوز نمای شیشه ای کرده، می‌توانیم به این مسئله ورود کنیم و در نهایت عملیات تخریب انجام شود.

شیوه فعلی حفاظت از باغ‌های پایتخت نتیجه نمی‌دهد

علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران طی پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: پيشنهاد شهردارى براى جايگزينى مصوبه برج_باغ‬⁩ مبتنى بر كاهش تعداد طبقات است. به لحاظ مبنايى تفاوت خاصى با قبل ندارد؛ همچنان باغ‌هاى تهران در چرخه اقتصاد ساخت و ساز مى‌مانند. اين شيوه حفاظت باغات نتيجه نمى‌دهد. بايد طرحى نو درانداخت! پيشنهاد عودت لايحه به شهردارى را مطرح كردم.

رابطه بین قیمت آب و ميزان مصرف باید منطقی باشد

زهرا صدراعظم نوری در جلسه کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت: بحث آب باید جنبه اقتصادی پیدا کند و سازمان آبفا هزینه خود را با مشارکت مصرف‌کنندگان تامین کند. رابطه بین قیمت آب و ميزان مصرف باید منطقی و تعریف شده باشد.

رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: لایحه پیشنهاد تامین کسری قیمت تمام شده تعرفه خدمات آب و فاضلاب باید مشخص کند در چه بازه‌ای اجرا می‌شود و چه میزان جلوی هدررفت‌آب را می‌گیرد. همچنین تا چه اندازه فناوری‌های این حوزه را به روز می‌کند و موجب کاهش مصرف آب‌های زیرزمینی و گسترش شبکه فاضلاب می‌شود.

این عضو شورای شهر تهران در ادامه با بیان اینکه باید اهداف این لایحه کمی شده و مشخص شود که در چه نقطه‌ای هستیم و به کجا می‌رویم، تاکید کرد: ضروريست لایحه آب به صورت پکیج و بسته ارائه شود و شفاف باشد تا مردم بدانند که هزينه آب بها به چه دلیل است.

نصب ۳۷۴ مخزن فولادی در سطح شهر تهران برای آبرسانی در هنگام بحران

زهرا صدراعظم نوری عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه لایحه آبرسانی اضطراری در مواقع بحران و به خصوص با رویکرد زلزله در شهر تهران در کمیته مربوطه تهیه شده است گفت: این لایحه طبق نظرات کارشناسانه تهیه شد.

وی افزود: یکی از اقداماتی که در این خصوص صورت می‌گیرد، نصب مخازن فولادی در سطح شهر به صورت محله محور است.

صدراعظم نوری خاطر نشان کرد: این مخازن در محل‌های اسکان اضطراری، پارک‌ها و بوستان‌ها نصب خواهند شد.

عضو شورای شهر تهران در پایان با تأکید بر اینکه تمام این مخازن در فضاهای امن نصب می‌شوند، گفت: 374 مخزن فولادی در سطح شهر به این منظور نصب خواهد شد.

افزایش کاربری، جایگزین تراکم فروشی شود

علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به پیشنهاد خود در خصوص بازگرداندن لایحه برج باغات به شهرداری اظهار داشت: شهرداری تهران پیشنهادی ارسال کرده بود و در آن اعلام کرده بود که ما همچنان ساخت و ساز در باغات را به رسمیت می‌شناسیم، اما یک سری محدودیت قائل می‌شویم.

سخنگوی شورای شهر با اشاره به پیشنهاد برگرداندن لایحه برج باغات گفت: پیشنهاد من این است که با ایجاد فعالیت‌هایی نظیر گردشگری و فناوری به جای ساخت و ساز به برج باغات ارزش افزوده دهیم.

سخنگوی شورای شهر با اشاره به لایحه شهرداری ادامه داد: طبق این لایحه سطح اشغال همان 30 درصد است. حتی اگر مسیری در باغ برای عبور خودرو استفاده شود جزء همان 30 درصد لحاظ می‌شود اما تعداد طبقات به اندازه پهنه نگه داشته می‌شود. عملا تعداد طبقات به اندازه زمین‌های مجاوری که باغ نیستند می‌شود و سطح اشغال هم 30 درصد خواهد شد.

مناطق مرکزی شهر تهران، پایین ترین سرانه فضای سبز را دارند

زهرا صدراعظم نوری عضو شورای شهر تهران با اشاره به آمار اعلام شده از سرانه فضای سبز در مناطق شهرداری تهران، اظهار کرد: گاهی اوقات فضاهای پیوسته، گاهی فضاهای سبز خصوصی و گاهی هم مجموع فضاهای موجود در معابر شهر مد نظر هستند و در این جا چون ملاک‌ها متفاوت است، سرانه‌ها نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرند و در حال حاضر مناطق مرکزی شهر تهران، پایین ترین سرانه فضای سبز را دارا است.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه وجود متوسط فضای سبز در هر محله مهم است، گفت:  در این شرایط شهروندان می‌توانند از آن فضا برخوردار شوند.

صدراعظم نوری با بیان اینکه هنگام سنجش سرانه‌ها به تمرکز و پراکندگی آن‌ها توجه نمی‌شود، تصریح کرد: وقتی سرانه‌ها را در نظر می‌گیرند، حدود آن میزان فضای سبزی است که در آن منطقه وجود دارد و چون این میزان ممکن است در یک نقطه متمرکز شده باشد و یا در چند نقطه پراکنده باشد، بنابراین این ارقام زیاد ملاک نیست.

بدهی چند میلیاردی پارک‌ها به شرکت آبفا و توزیع برق تهران

چندی است که مردم برخی نقاط شهر از تاریکی و خاموشی پارک‌های سطح شهر ابراز نارضایتی می‌کنند، زیرا این مراکز در صورت نبود روشنایی کافی، به مراکز جرم خیز تبدیل می‌کند. در این راستا شهرداری باید نسبت به این امر اقدامی جدی کند تا هر چه زودتر از نا امنی جلوگیری شود. بر این اساس به سراغ مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران رفتیم تا نسبت به اقدامات انجام شده و مشکلات ناشی از آن اطلاع پیدا کنیم.

وی در تائید اهمیت روشنایی در افزایش امنیت پارک‌ها گفت: چندی پیش گزارشی مردمی از خاموشی یکی از پارک‌ها به دستم رسید. در این گزارش عنوان شده بود که پارک خیابان استادحسن بنا به مدت یک ماه هست که خاموش است و این مساله علی‌رغم تماس‌های مردم با ۱۳۷و شهرداری منطقه ۴رسیدگی نشده و پارک به پاتوق معتادان بدل شده است.

فراهانی افزود: درخصوص خاموشی پارک خیابان استاد حسن بنا با حسینی نوکنده شهردار منطقه ۴ تماس گرفتم و پیگیر موضوع شدم. شهردار قول پیگیری داد و‌فردای آن روز تصویر تعمیرات الکتریکی بوستان‌های منطقه را برایم فرستاد.

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: در این خصوص از حساسیت و سرعت عمل شهردار تشکر می‌کنم؛ برای بررسی بیش‌تر شب گذشته به اتفاق ایشان از بوستان‌های راسته خیابان استاد حسن بنا سرکشی کردیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار