نگرانی رسانه‌های آمریکا از نامزد جدید ریاست هیئت کارفرمایان پخش در این کشور

رسانه‌های آمریکا نگران انتخاب نامزد معرفی شده از سوی رئیس‎جمهور این کشور برای ریاست هیئت کارفرمایان پخش رسانه‌ای هستند.

نگرانی رسانه‌های آمریکا از نامزد جدیدریاست هیات کارفرمایان پخش در این کشوربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، معرفی مایکل پک از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای تصدی مقام ریاست اجرایی بی بی جی، هیئت کارفرمایان پخش، در این کشور تبدیل به زنگ خطری برای جریان رسانه‌ای در آمریکا شده است، زیرا او به عنوان یکی از متحدان رئیس جمهور و نیز استیو بنن، استراتژیست سابق کاخ سفید شناخته می‌شود.

در ابتدا کاخ سفید در اول ماه میلادی جاری تصمیم ترامپ برای نامزدی پک را در بیانیه‌ای اعلام کرد. به دنبال آن روز جمعه سی ان ان گزارش داد چندین منبع در هیئت کارفرمایان پخش نگرانی خود را درباره نامزدی پک به این شبکه اعلام کردند و برخی از کارکنان آن اعلام کردند در صورت انتصاب او به این مقام، از سمت خود کناره‌گیری خواهند کرد.

پک دارای سوابق کاری در برنامه‌ریزی تلویزیونی است او همچنین در نهاد پخش عمومی در آمریکا فعالیت داشته است و بر اساس بیوگرافی منتشر شده او یکی از اعضای شورای ملی علوم انسانی آمریکا است.

آنچه موجبات نگرانی منتقدان رسانه‌ای آمریکا را درباره نامزدی پک فراهم آورده است همکاری او به عنوان رئیس موسسه کلاریمونت در کالیفرنیا و نیز ریاست شرکت فیلمسازی مستند منی‌فولد است. پک در این شرکت دو فیلم مستند را برای استیو بنن، رئیس راست‌گرای اجرایی وبسایت خبری بریت‌بارت نیوز تهیه کرد. بنن بعدها به عنوان یکی از مشاوران در کمپین انتخاباتی ترامپ در زمان انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 همکاری داشت. این نگرانی‌ها در حالی بیان می‌شود که بنن دیگر به عنوان استراتژیست ترامپ در کاخ سفید حضور ندارد. او در اوت سال 2017 و پس از رسیدن جان کلی به مقام ریاست ستاد کارکنان کاخ سفید از سمت خود برکنار شد.

نگرانی اعلام شده از سوی سی ان ان و دیگر رسانه‌های خبری از جمله گاردین این است که او نهاد ناظر بر رسانه‌های آمریکا را تبدیل به بلندگویی برای ترامپ نماید. این نگرانی با تغییرات صورت گرفته طی هفته های آخر دولت باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا در این نهاد محتمل به نظر برسد.

هیئت کارفرمایان پخش یک سازمان خبری متعلق به دولت آمریکا است. محصولات رسانه‌ای این نهاد شامل صدای آمریکا، رادیو اروپای آزاد/ رادیو فردا، مارتی یا اداره خبرگزاری کوبا، رادیو آسیا آزاد و الحره می‌شود. بودجه این نهاد در سال 2018 در حدود 637 میلیون دلار تعیین شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار