باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

قانون مالیات ستانی از خانه‌های خالی به کجا رسید؟/ سامانه املاک کشور در خواب 2 ساله!

اخذ مالیات از خانه‌های خالی کنترل‌کننده قیمت‌های نجومی در بازار مسکن است که به دلیل پاس‌کاری دستگاه‌های مختلف هنوز بعد از گذشت چندین سال به مرحله اجرایی نرسیده است.

قانون مالیات ستانی از خانه‌های خالی به کجا رسید؟/ سامانه املاک کشور در خواب 2 ساله!به گزارش مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ این روزها قیمت مسکن در حال افزایش است به طوری که بسیاری از متقاضیان مسکن دست از خرید برداشته و به سمت اجاره نشینی می‌روند.

 بسیاری از مسئولان سال گذشته اعلام کردند که بازار مسکن در سال 97 وارد دوران رونق می‌شود و می‌توانیم با خروج از رکود شاهد ثبات قیمتی در این بازار باشیم اما متاسفانه نه تنها بازار مسکن از رکود خارج نشد بلکه وارد دوران جدیدی به نام رکود تورمی شده است.

 بسیاری از کارشناسان اقتصادی اعلام کرده اند که تنها راه نجات بازار مسکن دریافت مالیات از خانه‌های خالی است.این طرح هنوز بعد از گذشت یک دهه به هیچ سرانجامی نرسیده است چراکه مسئولان تنها در فصل تابستان و زمان جا به جایی به یاد این طرح خاک‌خورده می‌افتند اما بعد از گذشت دو ماه دوباره به فراموشی سپرده می‌شود.

غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کرده است :امروز بیش از 2 میلیون و 600 مسکن خالی در کشور داریم که متاسفانه ماده قانونی مربوط به اخذ مالیات از خانه‌های خالی به اجرا درنمی‌آید اگر این قانون اجرا شود دیگر خبری از خانه‌های خالی نخواهد بود.

وی افزود: با اجرای این طرح انگیزه سفته‌بازی و دلالی در بازار مسکن از بین خواهد رفت.

مصباحی مقدم توضیح داد: متاسفانه عده‌ای در خصوص عدم اجرای این قانون ذینفع هستند . باید کاری کرد افرادی که در این حوزه مقاومت و سنگ‌اندازی می‌کنند رسوا بشوند در واقع باید هزینه مقابله با منافع عمومی برای  آنها  افزایش یابد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: بنده چون خودم در مجلس شاهد بودم این نکته را می‌گویم، در مجلس عده‌ای که در خصوص اجرای این قانون ذینفع بودند مانع اجرای آن می‌شدند. مطمئن باشید اگر باز هم با وجود آن افراد اصرار بر اجرای قانون مذکور باشد به گونه‌ای مسیر اجرای قانون را تنظیم می‌کنند که اتفاق ویژه‌ای در مالیات‌ستانی در خانه‌های خالی نیفتد.

دستگاه های مختلف اطلاعات خود را در اختیار دولت قرار نمی دهند

 حامد مظاهریان معاون راه و شهرسازی در گفت وگو با خبرنگارمسکن، با بیان اینکه قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی در مجلس تصویب شده و در حال پیگیری از بخش‌های مربوط است ،گفت: طبق قانون هر مودی مالیاتی که صاحب واحد مسکونی خالی است ملزم به پرداخت مالیات است و وظیفه مسئولان مالیاتی است که مالیات را دریافت کنند.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته پیش‌بینی شده بود که سامانه شناسایی خانه‌های خالی طراحی شود تا از طریق این سامانه تمامی واحدهای مسکونی خالی از سکنه قابل تمییز باشد.

مظاهریان تصریح کرد:مرکز آمار، تعداد دقیق  واحدهای مسکونی خالی (دو میلیون و 600 هزار ) را با جزئیات کامل اطلاعات در اختیار دارد.

معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: طبق قانون ،دستگاه های مختلف نمی‌توانند اطلاعاتی که در دست دارند را به اشتراک بگذارند بنابراین این مشکل باعث تاخیر در راه‌اندازی سامانه شناسایی خانه‌های خالی شده است.

وی تاکید کرد: وزارت اقتصاد و دارایی باید سامانه ای طراحی کند تا دستگاه‌های مختلف بتوانند از اطلاعات شهری در این حوزه استفاده کنند. متاسفانه این هماهنگی‌ها در قانون پیش‌بینی نشده است.

مظاهریان افزود: در تلاشیم که دولت از طریق یک آیین‌نامه ،دستگاه‌های زیرمجموعه خود را ملزم کند تا اطلاعات خود را به صورت یکپارچه در اختیار سایر دستگاه‌ها قرار دهند.

ابزارهای تنبیهی برای ثبات بازار مسکن پاسخ گو نیست

 ایرج رهبر نایب رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن در گفت و گو با خبرنگار مسکن؛ با بیان اینکه قانون اخذ مالیات‌ها از سال 89 آغاز شده و در سال 90 مقرر شد که وزارت راه و شهرسازی سامانه‌ای برای شناسایی خانه‌های خالی طراحی کند ،گفت:متاسفانه این سامانه بعد از گذشته چندین سال هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی ادامه داد: طراحی و اجرای چنین قوانینی نیازمند برنامه‌ریزی دقیق است بنابراین اجرای قانون مالیات از خانه‌های خالی به تنهایی نمی‌تواند این بازار را به ساماندهی برساند.

رهبر اظهار کرد: با استفاده از ابزارهای تنبیهی و فشار نمی‌توان مانع افزایش خانه های خالی شد زیرا که تجربه نشان داده است  استفاده از ابزارهای تشویقی بازار را زودتر به رونق می‌رساند.

نایب رئیس انبوه‌سازان توضیح داد: باید با یک برنامه منظم و درست مانع احتکار خانه های خالی شویم زیرا که احتکار در هر بخشی می‌تواند اقتصاد کشور را منحل کند.

وزارت راه وشهرسازی سامانه املاک و اسکان را بعد از دوسال هنوز اجرایی نکرده است

 پاس‌کاری‌های بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان امور مالیاتی می‌تواند دلیل دیگری برای اجرایی نشدن این سامانه باشد.در بین پاس‌کاری‌های دستگاه‌های مختلف این مستاجران هستند که همواره ضربه می خورند زیرا که مالکان و دلالان از این فرصت استفاده کرده و قیمت ملک خود را به هر بهانه‌ای افزایش می‌دهند. 

احمد زمانی معاون پژوهش و برنامه‌ریزی سازمان امور مالیاتی کشور در این باره می گوید: اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی منوط به راه‌اندازی سامانه ملی املاک و اسکان کشور است که هنوز توسط وزارت راه و شهرسازی  به اتمام نرسیده است.

وی تاکید کرد: در تبصره 7 ماده 169 مکرر قانون مالیات‌های مستقیم آمده است وزارت راه و شهرسازی موظف است حداکثر شش ماه پس از تصویب قانون مالیات‌های مستقیم (31/4/94)، سامانه ملی املاک و اسکان کشور را ایجاد کند این سامانه باید به گونه‌ای طراحی شود که در هر زمان امکان شناسایی برخط مالکان و ساکنان در تمامی نقاط کشور فراهم شود.

زمانی اعلام کرد: بعد از گذشت دو سال از تصویب این قانون هنوز این سامانه راه‌اندازی نشده است.

مسئولان هر سال وعده های مختلفی برای مالیات از خانه های خالی می دهند

 یکی از مشاوران املاک واقع در شرق تهران  نیز  در گفت و گو با خبرنگار مسکن ، اعلام کرد:به دلیل اجرایی نشدن قانون مالیات از خانه های خالی ،مالکان واحدهای خود را با قیمت های نجومی برای فروش می گذارند و در این بین خریداران و  مستاجران مجبورند با این شرایط کنار بیاییند در حالی که اگر قانون فوق اجرایی شود می‌توان بر بازار مسکن نظارت کرد.

یکی دیگر از مشاوران املاک  در گفت و گو با خبرنگار مسکن، گفت: مسئولان دولتی هر بار وعده وعیدهای مختلفی برای اجرایی شدن قانون مالیات از خانه‌های خالی می‌دهند اما طی چند سال گذشته تنها  از مسئولان حرف شنیده‌ایم و هیچ اقدام عملی از آنها رویت نشده است.

بر اساس این گزارش ؛داستان مالیات از خانه‌های خالی هر ساله از سوی مسئولان اعلام می‌شود اما اجرایی شدن این سامانه هر بار به بهانه‌های مختلف به تعویق می‌افتد به طوری که در سال‌های گذشته وزارت نیرو اعلام کرد که نمی‌توان از طریق قبوض آب یا برق این واحدها را شناسایی کرد زیرا که مالکان روزانه چند ساعت برق و یا آب‌های خود را روشن می‌کنند تا مشخص نشود این واحد خالی است ،بنابراین مشخص است در اجرای این سامانه دستگاه‌های مختلف نیز همکاری‌های لازم را انجام نمی‌دهد.

امیدواریم امسال که قیمت‌های مسکن روند صعودی داشته است با اجرایی شدن قانون مالیات از خانه های خالی به ثبات برسد و در این بین خریداران و مستاجران نگرانی بابت افزایش لحظه‌ای قیمت مسکن نداشته باشند.

گزارش از محبوبه کباری

انتهای پیام/

برچسب ها: مسکن ، بازار مسکن ، مالیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۰۱ تير ۱۳۹۷
چرا تاثیر منفی سایتهای فروش و رهن اجاره مسکن بر جوّسازی بد بازار مسکن تهران را مورد بررسی قرار نمیدهید؟! به چه نهادی اعتراض کنیم که این سایتها فضا را برای قیمت دهی سلیقه ای مسکن برای فروشنده ها و دلالان مهیا کرده اند و ما مردم به ویژه جوانهای وام اولی را در منگنه قرار داده اند! چرا هر کسی بدون نظارت و کنترل میتواند در این سایتها قیمت پیشنهاد دهد و جوّ بازار مسکن را آشفته کند؟ چرا مسئولین و خبرنگارها این موضوع را جدّی نمیگیرند؟ دردمان را به کی بگوییم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۶ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
کاملا موافقم که سایتهای فروش اینترنتی مسکن (مثل Wall و Horn) به دلیل عدم نظارت و کنترل، در نابسامانی قیمت مسکن تهران و نفوذ دلالان و افزایش طمع فروشندگان و ناآرامی بازار مسکن نقش بسیار مخربی ایفا کرده اند. لطفا شما کارشناسی کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۲۲ خرداد ۱۳۹۷
من سال گذشته میخواستم خانه ای بخرم. کارشناس املاک به من گفت برایت 10 میلیون بیشتر تخفیف میگیرم اما باید 5 تومنش را به من بدهی! علاوه بر کمیسیون! اینها را باید به کی گزارش کنیم؟ ا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
زودتر پیگیر این موضوع باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
چرا باید اینهمه افراد بدون مسکن باشند و اینهمه خانه خالی !
Oman
ناشناس
۱۹:۲۷ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
باید زودتر اجرا بشه تا اینهمه منازل مسکونی خالی نداشته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
خوب شاید کسی این خانه ها را نمیخره یا اجاره نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
یعنی الان صاحبان خانه های خالی باید مالیات بدهند ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
دیگه نمیشه هیچ کالایی را خرید همه چیز لحظه ای گرون میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
بیکاری فقر و گرونی خیلی زیاد شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
من میخوام خانه بخرم نمیتونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
لطفا یه فکری به استان هرمزگان هم بکنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
تنها راهش هر خانواده یک خانه بیشتر از ان برای هر خانه مالیات اخذ شود و داشتن قانونی جهت سقف ارزش خانه
همش کارهای کاذب
حال ادم بهم میخوره از این ول وشو تو کشور
Netherlands
ناشناس
۱۵:۳۷ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
خبر خیلی خوبی بود. لطفا آنقدر بحران مسکن تهران را پیگیری کنید تا مسئولین به فکر بیفتند. من وام اولی هستم و بعد از یکسال نتوانستم خانه مناسبی بخرم واقعا شرمنده همسر و بچه ام شده ام!
Netherlands
ناشناس
۱۵:۳۴ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
خدا کمک کنه
Iran (Islamic Republic of)
محمد امین
۱۲:۳۰ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
بسم تعالی
باسلام
اینجانب به عنوان یک شهروند هرمزگانی خواهشمند است توجه فرمایند با بهره گیری سرارس کشور از نعمت گاز ،خود این استان محروم با گذشت چهل سال هنوز از این نعمت بومی بهرهمند نگردیده است لطفا دستورات لازم جهت بهره مندی شهروندان بندر عباس از این نعمت مبذول فرمایند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
چرا به مشکل مسکن رسیدگی نمیشه
Netherlands
ناشناس
۱۱:۵۲ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
بعد از یکسال از افزایش بی رویه قیمت مسکن در تهران، تازه الان میخواهیدمشکات گرانی بی رویه مسکن را حل کنید!
Netherlands
ناشناس
۱۱:۵۲ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
وقتی من با وام مسکن بعد یکسال هنوز نتوانسته ام یک خانه در تهران بخرم! در دل زندگی مردم نیستید وگرنه زودتر به فکر حل این معضل می افتادید!
Germany
ناشناس
۱۱:۴۳ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
خانه های خالی بالاخره یک روزی فرسوده میشوند چه فایده داره مالکان این خانه ها را نگه دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
امیدوارم هر چه زودتر مشکلات اقتصادی ما هم رفع شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
خوبه معنی گزارش نوشتن رو هم فهمیدیم
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۴۹ ۰۸ اسفند ۱۳۹۸
به راحتی می توان به کمک قانون هوشمند بازار مسکن را کنترل و قیمت مسکن را پایین اورد
متاسفانه دولت محترم توان مقابله با سوداگران مسکن راندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
تابستان هم فرا میرسد و هیچ کاری نمیکنند. این مردم هستند که در هر صحنه ای عملی حضور دارند و گرانی مسکن، خودرو، خوراک و... را با همین حقوق اندک مدیریت مینمایند
Netherlands
ناشناس
۰۹:۴۶ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
یکی از بزرگترین مشکلات مسکن، وجود سایتهای فروش سلیقه ای مسکناست که مالکین و املاکیها به هر سلیقه ای و بدون هیچ کنترلی از سوی نهادی ناظر و آگاه، قیمت واحدهای آپارتمانی را اعلام میکنند و همین یکی از دلایل اصلی جوّ آشفتگی قیمت مسکن و افزایش بی رویه و نامعقول قیمتهای آن شده است. من یک سال است وام اولی هستم و دقیقا این موضوع را من با گوشت و پوست و استخوانم درک کردم که یکی از مقصرها همین توع سایتها هستند. متاسفانه مسئولین نظارت کافی ندارند!
Netherlands
ناشناس
۰۹:۴۲ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
چرا یک کاری برای خروج از رکود مسکن نمیشه من الان مستاجرم چطوری میتونم خانه دار شوم
Netherlands
ناشناس
۰۹:۴۰ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
جالب است از این طرف شما مبلغ وام را افزایش میدهید از آن طرف مالکها قیمتها را با نرخ بیشتر بالا میبرند.
در بازاری که "سقف قیمت" برای مسکن در هر منطقه وجود ندارد، این افزایش مقدار وام تنها باعث افزایش زیر بار قرض رفتن مردم به ویژه جوانها میشود و بس!
لطفا تصمیمات اساسی و معقولانه در خصوص مسکن گرفته شود.
Netherlands
ناشناس
۰۹:۴۰ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
من الان یکسال است با همان مبلغ 160 میلیون وام مسکن یکم نتوانسته ام یک خانه بخرم بخاطر اینکه قیمتهای خانه های کوچک با جواز ساخت زیر 15 سال بطور غیرمعقولی توسط مالکین یا (...؟) افزایش بسیار بالایی پیدا کرده اند!
Netherlands
ناشناس
۰۹:۳۹ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
افزایش قیمت منطقه های 2 و 5 بسیار نامعقول است! خانه ها ارزش قیمت واقعی خود را ندارند! وام اولی ها در تنگنا قرار گرفته اند!
خیلی از املاک مناطق میگویند خانه کوچک ندارند اکثرا متاژ بالای 100 متر است
خیلی از املاک مناطق میگویند خانه های زیر 15 سال همه متراژ بالا هستند چون ساختمان سازها برایشان صرف ندارد که متراژ کوچک بسازند
چه کنیم از این همه تنگنا؟! گویا مسکن رها شده!
Netherlands
ناشناس
۰۹:۳۹ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
تا زمانی که دولت "سقف قیمت منطقه ای" نگذارد و "مالیات بر افزایش مازاد سقف" نگذارد بازار مسکن همین طور بی رویه و نابسامان خواهد بود
سیاست فعلی تنها به نفع سازنده ها، دلالان، و مالکین قبلی است. جوانهای وام اولی بیشترین ضرر را کردند و مردم مقروضتر از قبل شدند!
Netherlands
ناشناس
۰۹:۳۹ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
همه چیز لحظه ای گرون میشه قیمت مسکن نیز همینطور ما چطوری میتونیم صاحب خانه شویم
Netherlands
ناشناس
۰۹:۳۸ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
تنها راه حل "نخریدن" است! چرا ما با خریدمان، سازنده ها و دلالان مسکن را پولدارتر کنیم! ما ایرانیها زود جوّگیر میشویم تا گران میشود میخواهیم بخریم
Netherlands
ناشناس
۰۹:۳۸ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
چرا حقوقهایمون افزایش پیدا نمیکنه
Netherlands
ناشناس
۰۹:۳۷ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
این مسئولین محترم آیا یکبار هم شده بجای جوانهای وام اولی به عنوان "خریدار ناشناس" در هر منطقه ای از تهران حضور پیدا کنند ببینند درد مردم چیست؟
Netherlands
ناشناس
۰۹:۳۷ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
با افزایش تسهیلات بدون در نظر گرفتن سقف قیمت مسکن در هر منطقه و اعمال نکردن مالیات به گرانفروشها، جز اینکه قیمتها از اینی که افزایش پیدا کرده بیشتر نشه عایدی دیگری دارد؟! چرا فکر میکنید دولت با دادن وام اولی و حتی افزایش آن باعث رونق مسکن شده؟! چرا نمیبینید که سازنده ها و دلالان دارند سود میکنند و مردم بخصوص جوانها دارند مقروضتر میشوند و خانه دار هم نمیشوند؟!
دردمون را به کی بگوییم؟!
Netherlands
ناشناس
۰۹:۳۷ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
دولت در دور دوم خود (سال 96) در حوزه مسکن هیچ کنترلی نکرد و الان هم خودش و هم مردم را درمانده کرد! بخصوص وام اولی ها!
والله ما وام نمیخواهیم قیمتها را کاهش دهید!
Netherlands
ناشناس
۰۹:۳۶ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
متاسفانه خیلی از افرادی که در املاکها کار میکنند واقعا کارشناس نیستند. اصلا آموزش ندیده اند که چگونه یک خانه را قیمتگذاری کنند! اکثرا جوانهای غیرکارشناس که تنها سطح کارشناسی آنها شناختن کوچه های محله منطقه خود میباشند و گرنه اصلا نسبت به تعیین ارزش مالی مسکن هیچ تخصصی ندارند! یکی از عوامل گران شدن خانه ها وجود همین املاکیهاست که من جوّ دادن آنها را نسبت به افزایش نرخ مسکن در منطقه خود با گوشت و پوست خودم حس میکردم. دولت و اتحادیه مقصرین اصلی نابسامانی مسکن در تهران هستند.
Netherlands
ناشناس
۰۹:۳۶ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
دولت در دور دوم خود نسبت به مسکن تهران بسیار ضعیف عمل کرده است! خواهشا وام اولی برای خود مسئولین، ما جوانها و مردم دنبال کاهش قیمتها و نظارت بر اوضاع نابسامان مسکن هستیم وام نمیخواهیم.
Netherlands
ناشناس
۰۹:۳۵ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
راه حل این است که املاکی ها را جمع کنید و بجای آن یک نهاد زیر نظر شهرداری خرید و فروش مسکن را طبق نرخهای مصوب و کارشناسی برعهده بگیرد و نگذارد بسازبفروشها و مالکین طمعکار خودسرانه قیمتهای فروش مسکن خود را افزایش دهند. املاکیها نه تنها در کنترل و نظارت قیمت مسکن نقش ندارند بلکه خودشان هم در ایجاد جوّ گرانی کاذب بسیار نقش دارند ضمن اینکه اصلا برای کارشناسی و قیمتگذاری و تعیین ارزش واقعی مسکن نه آموزش دیده اند و نه تخصص دارند. عمدتا املاکی ها از افراد بازنشسته سازمانهای نظامی و یا جوانهای کم تجربه که تنها کوچه های منطقه را میشناسند و تخصص ارزشگذاری واحد را ندارند،تشکیل شده است!
Netherlands
ناشناس
۰۹:۳۵ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
من وام اولی هستم و خرداد پارسال امتیازم درآمد اما متاسفانه به دلیل جوّ بدی که در بازار مسکن حاکم بود (و الان هم هست) و بدبختانه از سوی بسیاری از املاکی ها هم تقویت میشد، همین افزایش نجومی قیمتهای مسکن بود. به من عملا میگفتند که مدیر املاکشان چند خانه خریده و بازسازی کرده و با قیمت بسیار بالاتر فروخته! هر خانه ای که به من معرفی میکردند ناقص بود یعنی یا پارکینگ نداشت و یا طبقه چهارم بدون آسانسور!
خانه های ناقص در بازار بسیار است و خانه های خوب را نگه داشته اند در فرصتی بهتر گرانتر بفروشند!
Netherlands
ناشناس
۰۹:۳۵ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
به دلیل نبود سازوکار مناسب در قیمتگذاری خرید و فروش و اجاره مسکن، متاسفانه بی انصافی از سوی اتحادیه بیش از پیش شده و املاکی ها و بسازبفروشها نقش دلال را در این بازار آشفته مسکن تهران بازی میکنند و مردم را بیش از پیش در منگنه قرار داده اند! من وام اولی هستم و از پارسال هنوز نتوانسته ام یک خانه در منطقه 2 یا 5 تهیه کنم! بیخیال شدم دیگر خانه نمیخواهم!
Netherlands
ناشناس
۰۹:۳۵ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
خدا کمک کنه تا گرونی های لحظه ای از بین برود
Netherlands
ناشناس
۰۹:۳۴ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
اگر از خانه های خالی مالیات گرفته بشه صد در صد مجبور میشوند خانه هایشون را بفروشند
Netherlands
ناشناس
۰۹:۳۴ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
لطفا با همان وام 160 میلیونی و کمی پس انداز که یک جوان میتواند داشته باشد برود هر منطقه تهران و یک خانه مناسب بخرد، اگر خرید بگوید ما هم برویم همانجا بخریم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
سلام خانه خالی تنها موضوع نیست داشتن بیشاز یک واحدمسک.نی وتجاریهم هست داستنبیشاز صدمتر واحد مسکونی وبیشاز جهل متر تجاریهم هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
نیازی به سامانه نیست
هر شخص حقیقی برای اولین خانه خود که آدرس آن را به عنوان آدرس پستی خود اعلام نموده مالیات پرداخت نمی کند ولی برای دومین خانه ای که به نامش ثبت شده به عنوان مثال ۱۰ درصد و برای سومین ۲۰ درصد و الی آخر مالیات پرداخت می کند
Netherlands
ناشناس
۰۹:۲۴ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
لطفا ذهنها را به خانه های خالی نبرید، مشکل از اینجاست که قیمت خانه را مالک تعیین میکند بدون هیچ نظارت و کنترلی از طرف نهاد مسئولی! مالکین و سازنده ها چه حقی دارند که بدون کارشناسی و ارزش گذاری قیمت فروش و رهن و اجاره تعیین میکنند؟! سلیقه ای که نیست!
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۴۷ ۰۸ اسفند ۱۳۹۸
به راحتی می توان به کمک قانون هوشمند بازار مسکن را کنترل و قیمت مسکن را پایین اورد
متاسفانه دولت محترم توان مقابله با سوداگران مسکن راندارد
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۵۳ ۰۸ اسفند ۱۳۹۸
متاسفانه در کشور ما تمام کارها سلیقه ای و به نفع سرمایه دارها می باشد و این قشر اجازه اجرایی شدن قانونهای بازدارنده و هوشمند را نمی دهند امیدوارم حاکمان ما فکری به حال مردم عادی بکنند و شعار ندهند
باتشکر
آخرین اخبار