ایزدی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

مذاکرات آمریکا با کره شمالی نتیجه‌ای نخواهد داشت

کارشناس مسائل آمریکا گفت: نمی‌توان امید چندانی به نتیجه‌بخش بودن مذاکرات هسته‌ای آمریکا با کره شمالی داشت.

مذاکرات آمریکا با کره شمالی نتیجه‌ای نخواهد داشتفواد ایزدی کارشناس مسائل آمریکا در گفت و گو با  خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مذاکرات کره شمالی و آمریکا اظهار کرد: سیاست‌های اعلامی آمریکا مبنی بر خلع سلاح کره شمالی با توجه به پیشرفت‌های موشکی و هسته‌ای این کشور فقط  می تواند منجر به کاهش توانمندی‌ آنها در این حوزه شود نه چیزی بیشتر.

وی ادامه داد: در مذاکرات آمریکا با ایران و کره شمالی تنها زمانی نظام بین‌المللی می‌تواند شاهد اقدامی عملی باشد که ترامپ تا حدود زیادی در رفتار و برخوردهای خود تغییر به وجود آورد.

ایزدی با اشاره به مقایسه توافق هسته ای کره شمالی و ایران با آمریکا گفت: این دو پرونده هسته ای قابل مقایسه با یک دیگر نیستند زیرا مذاکرات آمریکا با کره شمالی بسیار پیچیده تر از مذاکرات با ایران خواهد بود. برنامه هسته ای کره شمالی به مراتب پیشرفته تر از ایران است. این کشور بیش از بیست تا شصت سلاح اتمی در اختیار دارد.

کارشناس مسائل آمریکا گفت: آمریکا نمی تواند از گزینه نظامی در قبال کره شمالی استفاده کند و باید توافق میان آنها کاملا سیاسی باشد. این در حالی است که همواره یکی از گزینه های اصلی آمریکا در قبال ایران نظامی بوده و به عنوان وسیله ای برای متقاعد کردن ایران مورد استفاده قرار داده است.

وی افزود: رهبران کره شمالی نسبت به آمریکا بسیار بدبین و بی اعتماد هستند، چراکه در دهه 90 و در دوران ریاست جمهوری بیل کیلینتون توافق نامه ای میان دو کشور امضا و بعد از روی کار آمدن جورج بوش پسر نقض شد، مشابه اقدامی که ترامپ در قبال برجام انجام داد و همین موضوع باعث شده که رهبران کره شمالی از خواسته‌های خود به راحتی کوتاه نیایند.

ایزدی در پایان خاطر نشان کرد: علی‌رغم اینکه مقایسه میان پرونده هسته‌ای کره شمالی و ایران امکانپذیر نیست، ولی نمی‌توان امید چندانی به نتیجه‌بخش بودن مذاکرات هسته‌ای آمریکا با کره شمالی داشت.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: آمریکا ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار