حکیم زاده با اشاره به حضور حدود یک و نیم میلیون کلاس اولی در سال تحصیلی جدید از افزایش حدود ۲ درصدی کلاس اولی‌ها خبر داد.

دولتیاری/ تلفنیورود حدود یک و نیم میلیون کلاس اولی به مدارس در سال تحصیلی جدید/ برگزاری دوره‌های آموزش خانواده برای اولیارضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدای در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره روند ثبت‌نام دانش‌آموزان کلاس اول اظهار کرد: شروع فرایند ثبت‌نام مطابق سال های قبل کلاس اولی‌ها از خرداد ماه آغاز شده و طبق جلسات هماهنگی که داشتیم شرایط برای شروع ثبت‌نام مهیا است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط و هماهنگی‌های انجام شده خانواده‌ها از نیمه خرداد ماه امکان ثبت‌نام دانش‌آموزان کلاس اولی را دارند و تیم‌هایی برای سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان  با هماهنگی سازمان آموزش و پرورش استثنائی در نظر گرفته شده است و طبق اعلام این سازمان فرایند غربالگری را آغاز خواهند کرد.

حکیم‌زاده تصریح کرد: توصیه می‌کنیم خانواده‌ها برای ثبت‌نام دانش‌آموزان محدوده محل سکونت خود را در نظر بگیرند تا با توجه به شرایط سنی دانش‌آموزان کمترین مسافت بین مدرسه تا محل سکونت وجود داشته باشد.

معاون آموزش ابتدایی یادآور شد: همانند سالهای گذشته خانواده ها برای ثبت‌نام بر اساس سند منزل یا اجاره‌نامه برای نام‌نویسی در محدوده سکونت اقدام کنند.

افزایش حدود 40 هزار نفری جمعیت کلاس اولی‌ها

حکیم‌زاده با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌کنیم که امسال بیش از یک میلیون و 400 هزار دانش‌آموز کلاس اولی داشته باشیم، گفت: نسبت به سال گذشته حدود 400 هزار افزایش دانش‌آموز داریم که افزایش حدود 1.8 درصدی را شامل می‌شود.

حکیم‌زاده درباره آماده سازی نیروی انسانی برای آموزش دانش‌آموزان کلاس اول گفت: برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا در هر استان بنابر شرایط نیروی انسانی آماده سازی معلمان متناسب با اقتضائات استانی انجام شود که این برنامه در هر استان متفاوت بوده و برنامه‌ای متمرکز نداریم.

اجرای برنامه‌های آموزش خانواده برای والدین کلاس اولی‌ها

معاون آموزش ابتدایی همچنین از برنامه آموزش خانواده برای دانش‌آموزان کلاس اول خبر داد و اظهار کرد: با توجه به اینکه ورود دانش‌آموزان به کلاس اول تغییری در زندگی آنها و والدین ایجاد می‌کند بنابراین دوره‌های آموزشی را مانند سال گذشته ترتیب دادیم تا خانواده‌ها با مسائل مربوط به دوره مدرسه فرزندان آشنا باشند و همکاری و مشارکت لازم در طول سال تحصیلی با فرزند وجود داشته باشد.

معاون آموزش ابتدایی درباره زمان برگزاری این دوره‌ها اظهار کرد: باتوجه به متمرکز نبودن این دوره‌های آموزشی در هر استان زمان برگزاری متفاوت است اما سعی شده این برنامه‌ها در بازه زمانی اجرایی شود که خانواده‌ها آموزش‌های لازم را پیش از شروع سال تحصیلی فراگیرند.

وی بیان کرد: برای برگزاری این دوره‌های آموزشی با انجمن اولیا و مربیان هماهنگی‌هایی داشتیم تا کار با کیفیت بالاتری انجام شود همچنین در برخی استان‌ها بروشور‌هایی برای آماده‌سازی خانواده‌ها در اختیار آنها قرار می‌گیرد البته تمامی این برنامه‌ها به صورت اختیاری است و اجباری برای شرکت اولیا وجود ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۰۹:۳۸ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
پژوهش و علم باید بیشتر شود اما چرا در داخل کشور بخشنامه نمیشه ؟که حداقل زمان مقالات بررسی شود.