شهروندخبرنگار مازندران؛

زخم تبر سودجویان بر تن جنگل‌های "نور" + فیلم

متأسفانه قطع درختان و نابودی جنگل‌ها موجب از بین رفتن نظم طبیعت و چرخه حیاط وحش شده است.

به گزارش گروه شهروند خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ طبیعت بکر و سرسبز شهرستان نور یکی از زیباترین جنگل‌های استان مازندران است و از غنی‌ترین زیست‌گاه‌های ایران به شمار می‌آید. تنوع زیست محیطی درختان تنومند از سالیان دور بدون دخالت انسان تعادل پایداری در چرخه حیاط این منطقه به وجود آورده است.
همانطور که در فیلم مشاهده می‌کنید متأسفانه تبرهای به جای مانده بر روی تنه این درختان تنومند موجب از بین رفتن نظم طبیعت و چرخه حیاط وحش شده است. امروزه به دلیل سوء مدیریت، سودجویی و دخالت‌های بی‌رویه سنتی و غیر‌اصولی این معادن طلای سبز همانند دیگر معادن و ثروت ملی به بدترین شکل ممکن استفاده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. به مرور زمان این درختان با ضربه تبرها، سرسبزی و طراوت خود را از دست داده و خشک می‌شوند که با قطع آنها پوشش گیاهی از بین رفته و به مرتع تبدیل می شود.
ایران سهم ناچیزی از پوشش جنگلی را دارد و تنها 5 درصد کشور ایران را جنگل پوشانده است. آمارها نشان می دهد که طی 40 سال گذشته 22 درصد جنگل‌ها از بین رفته است و اگر همین روند ادمه پیدا کند تا 60 سال آینده جنگل‌ها نابود خواهند شد. این جنگل‌ها محل زندگی میلیون‌ها حیوان است که با از بین بردن آنها ما زیستگاه این حیوانات را نابود می‌کنیم.

منبع: آزمون‌فر – مازندران  

برای آموزش اصول تصویربرداری خبری برای شهروندخبرنگاران اینجا کلیک کنید
 انتهای پیام/
 

نگاهی به نابودی طبیعت در شهرستان نور + فیلم

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۲۰:۳۰ ۰۷ فروردين ۱۴۰۳
متاسفانه مقداری زیادی را هم بومیان منطقه دارن نابود میکنن جنگل بانان هم یا خود شریک این کار هستن وبازم متاسفانه هیچکس هم رسیدگی نمیکند تماس و گزارشهای ما هم بجای نمیرسه
آخرین اخبار