رئیس سازمان انرژی اتمی مطرح کرد؛

تامین رادیو داروهای استاندارد با تکمیل پروژه GMP / ایجاد تجهیزات تخصصی ساخت واکسن و دارو پس از برجام‌ / بیمارستان فوق تخصصی یون‌ درمانی احداث شد

تامین رادیو داروهای استاندارد با تکمیل پروژه GMP / ایجاد تجهیزات تخصصی ساخت واکسن و دارو پس از برجام‌ / بیمارستان فوق تخصصی یون‌ درمانی ساخته شدرئیس سازمان انرژی اتمی گفت: بیمارستان فوق تخصصی یون درمانی به وسیله سازمان انرژی اتمی در استان البرز ساخته شد.
 
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  علی اکبر صالحی‌ صبح امروز در مراسم تفاهم‌نامه احداث و تأمین منابع مالی مرکز آموزشی و پزشکی سرطان و پزشکی هسته‌ای که در ساختمان مرکزی وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: من از تلاش‌های وزیر بهداشت در جهت پیشبرد مقوله سلامت تشکر می‌کنم زیرا  به دلیل تقاضاهای‌ فراوان و وسعت حوزه سلامت بار سنگینی بر دوش وزیر بهداشت قرار دارد.

وی ادامه داد: بر خلاف تصور مردم که خیال می‌کنند سازمان انرژی اتمیمشغول غنی‌ سازی اورانیوم و تولید آب سنگین است، در حال تأمین رادیو دارو‌ برای حدود یک میلیون بیمار نیازمند هستیم‌.

رئیس سازمان انرژی‌ اتمی عنوان کرد: مراکز هسته‌ای مختلف به وسیله محصولات این سازمان در حال فعالیت هستند و تا به امروز هیچ نقصی‌ گزارش نشده است و این پیشرفت را مدیون‌ تلاش‌های خالصانه‌ کارکنان و متخصصان سازمان انرژی‌ اتمی هستیم.

صالحی عنوان کرد: نظارت بر ایمنی دستگاه‌هایی که با پرتو سر و کار دارند از طریق مرکز نظام ایمنی سازمان انرژی‌ اتمی انجام می‌شود که در این راستا باید بگویم که محدودیت‌های مالی نیز وجود دارد.

وی اضافه کرد: با کمک دولت همه تلاش خودمان را به کار می‌گیریم تا با تأمین امکانات لازم تأسیسات پرتوی‌ را نظارت کنیم.

صالحی ادامه داد: بعد از مذاکرات برجام‌ تأمین تجهیزات تخصصی در زمینه ساخت واکسن و رادیودارو‌ انجام شده است بطوریکه‌ طی 2 تا 3 سال گذشته سانتریفیوژ‌های صنعت دارو و واکسن‌سازی را برای وزارت بهداشت تهیه کرده‌ایم.

بهره گیری از حدود 300 شتاب‌دهنده خطی در مراکز درمانی کشور

رئیس سازمان انرژی‌ اتمی در خصوص استفاده از شتاب‌دهنده‌های خطی در بیمارستان‌های کشور گفت: در حال حاضر از حدود 200 تا 300 شتاب‌دهنده خطی در مراکز درمانی استفاده می‌شود و من امیدوارم که این دستگاه را هر چه سریع‌تر بومی‌سازی کنیم.

وی اضافه کرد: در حدود دو ماه پیش از یک شتاب‌دهنده خطی که علمی و صنعتی بوده رونمایی‌ شده است.

صالحی با اشاره به اینکه امیدوارم در حوزه سلامت بتوانیم قدم‌های مؤثری برای ساخت شتاب‌دهنده‌های خطی برداریم‌، افزود: ساخت بیمارستان فوق تخصصی یون‌ درمانی در استان البرز‌ انجام شده است و این مرکز متعلق‌ به وزارت بهداشت است و سازمان انرژی اتمی فقط خدمات علمی و فنی ارائه می‌دهد.

امیدواری برای راه اندازی بیمارستان یون‌ درمانی تا پایان دولت دوازدهم

رئیس سازمان انرژی‌ اتمی ادامه داد: قراردادهای مربوط به ساخت بیمارستان یون‌ درمانی امضا شده است و من امیدوارم تا پایان دولت دوازدهم این مرکز که در غرب آسیا بی نظیر است، راه‌اندازی شود.

وی با اشاره به اینکه مرکز یون‌ درمانی استان البرز تجهیزات تخصصی فراوانی دارد، افزود: با امضای تفاهم‌نامه امروز مجموعه درمانی و تشخیصی بیماری‌های صعب العلاج‌ و سرطان به وسیله سازمان انرژی اتمی ساخته می‌شود و این سازمان در راستای تأمین بخشی از نیازهای سلامت مردم ایران در چارچوب‌ مقررات قدم‌های لازم را برمی‌دارد.

صالحی اضافه کرد: امروزه سازمان انرژی‌ اتمی در حال ساخت پروژه‌ GMP است که تجهیزات آن نزدیک به 60 میلیون یورو قیمت دارد و چند صد میلیارد تومان هزینه ساخت تأسیسات آن است.

رئیس سازمان انرژی‌ اتمی با اشاره به اینکه اگر پروژه GMP تکمیل شود رادیوداروها‌ بر اساس آخرین استانداردهای روز دنیا تأمین می‌شود، اظهار کرد: با تکمیل پروژه‌ GMP رادیوداروها‌ در بازار منطقه و بازارهای‌ دنیا قابلیت‌ صادرات را پیدا می‌کند.

وی یادآور شد: وزارت بهداشت همکاری‌های لازم را در چارچوب‌ قوانین و مقررات در زمینه تکمیل پروژه GMP با سازمان انرژی اتمی انجام داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار