ابوترابی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

خطر FATF از برجام بیشتر است/ عضویت در این معاهده به منزله پذیرش تحریم‌های غرب علیه ۲۳۰ شخصیت ایرانی است

نماینده مردم نجف‌آباد گفت: خطر FATF از برجام بسیار بیشتر است و باید خود را از این تله رها کنیم.

خطر کنوانسیون FATF از برجام بیشتر است/ تصویب آن به منزله پذیرش تحریم‌های غرب برای ۲۳۰ شخصیت ایرانی استابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با تأکید بر اینکه نگاه ما باید به ظرفیت‌های داخلی‌مان باشد، اظهار کرد: در این شرایط و در صورت خروج کشورمان از برجام، ضرورتی به الحاق ایران به  FATF نیست.

وی افزود: قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم، قانون مبارزه با پولشویی و معاهده پالرمو در رابطه با جرائم سازمان یافته فراملی، چهار طرحی است که دولت در پی اجرایی شدن قوانین آن در کشور است.

ابوترابی با اشاره به اینکه مجلس در سال ۸۶ قانون مبارزه با پولشویی را وضع کرد، متذکر شد: از آنجایی که این قانون از نظر دولت ایراداتی داشت، لایحه‌ای را برای اصلاح این قانون به مجلس ارائه داد که مرتبط با عضویت کشور در FATF و تکالیف و دستورالعمل‌های این مهم است.

نماینده مردم نجف‌آباد تاکید کرد: در شرایط موجود که آمریکا از توافق هسته‌ای خارج شده و دیگر به تعهدات خود عمل نمی‌کند، پیوستن ایران به FATF و قبول تعهدات و دستورالعمل‌های آن می‌تواند برای کشور بسیار خطرآفرین باشد.

وی با اشاره به اینکه باید دقت کنیم تا با دست خودمان تحریم ظالمانه خارجی را در کشور اعمال کنیم، تصریح کرد: پیوستن به این FATF و پذیرش تعهدات آن می‌تواند خطری باشد که ما با دست خودمان آن را ایجاد می‌کنیم.

ابوترابی با بیان اینکه خطر FATF از برجام بسیار بیشتر است، گفت: عضویت در FATF به منزله پذیرش تحریم‌های ظالمانه غرب برای ۲۳۰ شخصیت حقیقی و حقوقی ایران در داخل کشور است.

نماینده مردم نجف‌آباد گفت: ما باید از طریق تکیه بر توان داخلی‌مان از تله FATF رها شویم و مشکلات اقتصادی کشور را حل کنیم.

گفتنی است نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز گذشته با مسکوت ماندن لایحه الحاق ایران به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم (FATF) به مدت ۲ ماه موافقت کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
بابا درسته
Canada
ناشناس
۱۴:۰۸ ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
توروخدا به فکر اشتغال جوانان هم باشید دیگه داغون شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
تیتر جالبیه
آخرین اخبار