اجرای طرح تقسیم کار ملی پیرامون کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی در خراسان رضوی

برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی کاهش طلاق، اعتیاد، مفاسد اخلاقی، حاشیه نشینی و دیگر آسیب‌ها طرح تقسیم کار ملی پیرامون کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی در خراسان رضوی اجرایی شده است

اجرای طرح تقسیم کار ملی پیرامون کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی در خراسان رضویبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمد رحیم نوروزیان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در جلسه ستاد فرهنگی، اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی خراسان رضوی گفت: در این طرح کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی کاهش طلاق، اعتیاد، مفاسد اخلاقی، حاشیه نشینی و دیگر آسیب‌ها هدف گذاری شده بر این اساس فقط در سال گذشته بیش از 6 میلیارد تومان اعتبار به 11 دستگاه مرتبط استان در این خصوص اختصاص یافت.

وی افزود: تخصیص اعتبارات سال جاری حوزه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی بر اساس اطلس و نقشه استانی آسیب‌های اجتماعی خواهد بود و سهم هر شهرستان از اعتبارات نیز باید مشخص شود.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: نظارت ویژه بر مصرف صحیح اعتبارات نیز از طریق دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری انجام می‌شود و علاوه بر آن خود مدیران موظف اند نظارت و کنترل بیشتری اعمال نمایند.
نوروزیان جمعیت، ظرفیت و استعداد‌های خراسان رضوی در کشور را در جایگاه دوم دانست و گفت: به همان میزان نیز باید در کسب توفیقات در همه زمینه‌ها در کشور در صدر باشیم.

نوروزیان افزود: جلسات ستاد باید بیشتر جنبه عملیاتی به خود گرفته و گزارش دستگاه‌ها نیز علاوه بر کمی و کیفی بودن باید منطبق بر اهداف طراحی شده بوده و از کلی گویی پرهیز شود.

وی گفت: در اسناد بالا دستی و بویژه برنامه ششم توسعه و مصوبات شورای اجتماعی کشوردر خصوص آسیب‌های اجتماعی تکالیفی بر عهده دستگاه‌ها گذاشته شده است که برنامه ریزی‌ها نیز باید بر اساس همین تکالیف باشد و شاخص‌ها نیزباید در جهت کاهش و حل مشکلات باشد.

معاون استاندار خواهان بکارگیری ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در حوزه آسیب‌های اجتماعی شد وافزود: سازمان‌های مردم نهاد در حوزه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌توانند کمک شایانی به دستگاه‌های اجرایی داشته باشند و از ظرفیت مجامع مشورتی زنان و جوانان نیز باید در این خصوص استفاده نمود.
 
انتهای پام//م.ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار