پورشیب: کاراته ایران ثابت کرد پتانسیل قهرمانی جهان را دارد

دارنده نشان برنزجهان گفت: تیم ملی کاراته ایران با ایستادن روی سکوی نخست لیگ کاراته وان ثابت کرد پتانسیل قهرمانی جهان را دارد.

پورشیب: کاراته ایران ثابت کرد پتانسیل قهرمانی جهان را داردذبیح اله پورشیب کاپیتان تیم ملی کاراته کشورمان در گفتگو با  خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: تیم ملی در این دوره از مسابقات جهانی کاراته وان در ترکیه با قرار گرفتن روی سکوی نخست مسابقات ثابت کرد تیم ایران پتانسیل قهرمانی جهان را دارد.

او در مورد داوری این دوره از مسابقات جهانی عنوان کرد: داوری همیشه اشتباهاتی دارد و این موضوع گاهی باعث از دست دادن مدال برای یک ورزشکار می‌شود. اما باید ما به حدی آماده وارد رقابت‌ها شویم که بهانه‌ای به دست داوران ندهیم. در این دوره ازمسابقات برخی از ورزشکاران با ناداوری مواجه شدند که امیدوارم در رقابت‌ای آینده ملی پوشان ایران کمتر از ناحیه داوری لطمه بخورند.

دارنده نشان برنز جهان در مورد بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا گفت: این رقابت‌ها شرایط خاص خودش را دارد و بهترین‌های آسیا برای کسب مدال راهی این مسابقات می‌شوند. پیش از این یک دوره در بازی‌های آسیایی در گوانگجو حاضر شدم و توانستم مدال طلا را کسب کنم. در این دوره هم به دنبال تکرار عنوان قهرمانی و کسب مدال هستم.

پورشیب درباره کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو بیان کرد: رقابت‌های قهرمانی آسیا، لیگ جهانی کاراته وان و قهرمانی جهان تاثیر مستقیم در کسب سهمیه المپیک دارد و سعی می‌کنم با بهترین نتایج بتوانم حضورم در المپیک ۲۰۲۰ توکیو را قطعی کنم. البته کار دشواری برای ورزشکاران است که بخواهند در تمام رقابت‌ها آمادگی جسمانی و فنی خود را حفظ کنند، اما امیدوارم ملی پوشان ما بتوانند با آمادگی کامل سهمیه المپیک را بدست آورند.

او درباره جدایی حسین روحانی از تیم ملی کاراته عنوان کرد: روحانی چندین سال است که به عنوان مربی در تیم ملی حضور داشته و تمام تجربیات اش را در اختیار بازیکنان قرار داده است و حضورش به عنوان سرمربی تیم ملی کاراته ازبکستان برای ایران افتخار بزرگی است، اما ملی پوشان دوست داشتند که او در تیم ملی ایران بماند.

کاپیتان تیم ملی کاراته تصریح کرد: این افتخار بزرگی است که سایر کشور‌ها به دنبال جذب مربیان ما هستند و این موضوع نشان می‌دهد که کاراته ایران تا چه اندازه در جهان پیشرفت کرده است.

پورشیب در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم که در تمامی رقابت‌های پیش رو بتوانیم باز هم روی سکوی قهرمانی قرار بگیریم و گام محکمی به سمت المپیک ۲۰۲۰ توکیو برداریم.


انتهای پیام/


اظهارات پورشیب در مورد تیم ملی کاراته

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار