افزایش بهای نفت در بازار جهانی

بهای طلای سیاه در بازار جهانی شاهد افزایش بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، بهای نفت در پی کاهش ذخایر نفت خام، بنزین و دیگر محصولات پالایش شده آمریکا افزایش یافت.

بر این اساس، بهای نفت خام سبک و شیرین ‏شاخص ‏نیویورک، ‏وست تگزاس ‏‏اینترمیدیت(دابلیو.تی.آی)‏ ‏در پایان روز چهارشنبه در معاملات بازار نیویورک افزایش یافت.

هر بشکه نفت خام سبک و ‏‏شیرین(وست تگزاس اینترمیدیت‏) که بیشتر برای ‏‏قیمت گذاری نفت مصرفی ‏‏آمریکا، به کار ‏برده می ‏شود در پایان معاملات ‏بازار نفتی ‏نیویورک، ‏برای تحویل ‏در ماه اوت با یک دلار و شش سنت افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به 76 دلار و 74 سنت رسید. همچنین بهای نفت برای تحویل در ماه ژوئیه با 28 سنت افزایش به 66 دلار و 64 سنت رسید.

بر اساس اعلام آژانس اطلاع رسانی انرژی آمریکا(EIA) در هفته منتهی به هشتم ژوئن ذخایر نفت خام تجاری آمریکا چهار میلیون و 100 هزار بشکه کاهش یافت. همچنین ذخایر بنزین دو میلیون و 300 هزار بشکه و دیگر محصولات پالایش شده دو میلیون و 100 هزار بشکه کاهش یافت. این در حالی است که تحلیل گران انتظار داشتند این ذخایر افزایش یابد.

با این حال، بازار واکنش چندان مهمی به انتقادات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از سازمان کشورهای صادر کننده نفت نشان نداد. رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) را به بالا بردن بهای نفت متهم کرد. وی در توییتی نوشت: « بهای نفت بسیار بالا است و اوپک همچنان ابتکار عمل را در دست دارد. این خوب نیست .» این دومین انتقاد ترامپ طی دو ماه در این مورد محسوب می شود.

انتهای پیام/

نفت گران شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار