نماز عید سعید فطر در اردبیل برگزار شد

مردم مومن اردبیل پس از یک ماه روزه داری و عبادت به درگاه خداوند سپیده دم جمعه با برپایی پرشکوه نماز عید فطر در چند نقطه شهر با این ماه مبارک وداع کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، آیت الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های نماز فطر ، این عید را مقدمه ای برای تزکیه و تصفیه نفس به منظور ورود به عید قربان برای مسلمانان دانست و گفت: هر فردی که نتواند این عید را به درستی درک کند نمی تواند در حج تمتع شرکت کند.

وی اظهار کرد: روزه داری و عبادت فقط برای ایام ماه مبارک رمضان نیست بلکه در این ماه انسان با شرکت در ضیافت الهی با پشتوانه محکمی به نام تقوا برای عبودیت و بندگی بهتر خداوند در طول سال ، تولدی دوباره می یابد.

امام جمعه اردبیل گفت: جلب رضایت پروردگار که با انجام فرایض دینی و نیز خدمت به خلق الله ممکن می شود از توشه های مهمی است که پس از یک ماه عبودیت و بندگی خالص نصیب روزه داران می شود.

آیت الله عاملی اعیاد مذهبی را دارای 2 جنبه فردی و اجتماعی دانست و افزود: علاوه بر تزکیه نفس و روح که جنبه فردی عیدها به شمار می آیند پروردگار متعال به بعد عمومی آن و از جمله شرکت در مراسم مذهبی بویژه نماز جماعت حساسیت بسیاری قائل است و نمازهای جماعت ، جمعه و ویژه اعیاد اسلامی به ترتیب در ابعاد روزانه ، هفتگی و سالانه این عبادت قرار دارند.

وی با بیان اینکه دشمنان و بدخواهان ایران اسلامی هجمه‌های گسترده‌ای را علیه کشورمان به واسطه هدف قرار دادن پایه های ایمان و اعتقاد نسل جوان آغاز کرده اند عمل به آموزه‌ های دینی و زنده نگهداشتن مناسبت های بزرگ اسلامی همچون عید فطر را راه مناسبی برای مقابله با این توطئه ها ذکر کرد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در پایان خطبه های نماز عید فطر با بیان اینکه مخالفان ایران اسلامی اکنون می خواهند با جوسازی و انتشار مطالب نادرست درباره کمیته امداد امام (ره) از مستمندان انقتام بگیرند گفت: تمام وجوهات وصولی توسط این نهاد در امور نیازمندان و کمک به این قشر هزینه می شود.

وی از مردم خواست که زکات فطریه و صدقه های خود را به کمیته امداد بدهند.

انتهای پیام/ح

نماز عید فطر در اردبیل

برچسب ها: نماز ، عید فطر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۲۲:۰۴ ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
با سلام وقت بخیر
این که تصمیم گرفته شد نماز عید فطر برای دومین سال پیاپی در محوطه روباز شهید گاه برگزار بشه خیلی خوبه و بنده هم موافقم و از شهرداری و سایر ارگان ها تشکر میکنم، اما این فضا پاسخگوی سیل عظیم نمازگزاران نیست، مشکلات زیادی به خصوص امسال برای مردم ایجاد شده بود. به نظر میرسه فضای مصلی با سه طبقه و مسجد میرزا علی اکبر باز هم گزینه بهتر خواهد بود چون که جمعیت بیشتری رو میتونن جا بدن، شهرداری هم یک فضای زیادی رو به خاطر آبنما برای تعداد زیادی از نمازگزاران غیر قابل استفاده کرده بود! مشکلات دیگه از جمله نبود پارکینگ، محدودیت های ترافیکی نامناسب، عدم اطلاع رسانی کافی در خصوص مسیر های پیاده و ... بودند.
اگر قراره مسئولین محترم نماز عید فطر و قربان رو باز هم در محوطه شهید گاه برگزار کنند باید برای سال های آینده تمهیدات ویژه ای بیاندیشند وگر نه برگزاری نماز به این صورت مشکلات فراوانی رو ایجاد خواهد کرد.
با تشکر