احداث ساختمان جدید کتابخانه مرکزی تبریز تا پایان سال جاری

پروژه احداث ساختمان جدید کتابخانه مرکزی تبریز که در زمین وقف‌شده از سوی خانواده قره‌چمنی در حال ساخت است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  خدابخش استاندار آذربایجان شرقی دربازدید از کتابخانه مرکزی و ساختمان تاریخی کتابخانه ملی تبریز گفت:عملیات اجرایی این پروژه که به‌عنوان قرائت‌خانه و سالن مطالعه استفاده خواهد شد، در زمینی به مساحت سه هزار متر مربع و در دو طبقه از سال ۱۳۹۶ آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال به اتمام برسد.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: کتاب بهترین نماد فرهنگی است و باید تلاش کنیم کتاب‌خوانی از نظر نرم‌افزاری و فضا‌های فیزیکی توسعه یابد.

خدابخش با اشاره به وجود ۴۲۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه مرکزی تبریز، گفت: خوشبختانه امکانات خوبی در این کتابخانه ایجاد شده و امکان استفاده از آن برای تمام اقشار جامعه وجود دارد.

وی افزود: وجود بخش‌هایی مانند کتابخانه نابینایان و گنجینه نسخه‌های خطی که برخی از آن‌ها ثبت ملی و برخی نیز ثبت جهانی شده‌اند، فوق‌العاده ارزشمند است و باید برای حفظ این سرمایه‌های عظیم فرهنگی و تحویل آن به آیندگان تلاش کنیم.

خدابخش با قدردانی از خیران کتابخانه‌ساز استان، گفت: خوشبختانه با کمک خیران در حال حاضر سه هزار متر مربع فضای جدید مطابق با استاندارد‌های بین‌المللی به مجموعه کتابخانه مرکزی تبریز افزوده می‌شود که کمبود فضای مورد نیاز پژوهش‌گران و دانشجویان و دانش‌آموزان برای مطالعه را جبران خواهد کرد. 

 

انتهای پیام/ش

کتاب بهترین نماد فرهنگی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار