دوردنیا با نوآوران؛

از عینکی که به نابینایان توان خواندن می‌دهد تا عصای هوشمندی که به کمک سالمندان می‌آید

اختراعات در سراسر جهان سبب آسان شدن زندگی افراد و باز شدن دریچه‌های جدیدی از علم و فناوری در برابر آنان می‌شود.

باز عینکی که به نابینایان توان خواندن می‌دهد تا عصای هوشمندی که به کمک سالمندان می‌آیده گزارش خبرنگار حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اختراعات مخترعان در سراسر جهان است که سبب پیشرفت‌های علمی و باز شدن دریچه‌های جدیدی از علم و فناوری در برابر افراد می‌شود که در این بسته خبری بنا داریم به معرفی برخی از این اختراعات بپردازیم.

 

تلفن‌های هوشمند با انرژی بسیار بالا تولید شدند

 

فناوری‌های پوشیدنی امروزه رونق بسیاری پیدا کرده‌اند و این فناوری‌ها در وسایل الکترونیکی هم دیده می‌شود؛ به تازگی محققان موفق به تولید تلفن همراه پوشیدنی شده‌اند که دوربین‌هایی بسیار سبک‌تر و نازک‌تر دارند؛ این تلفن‌های همراه که تنها چند نانومتر ضخامت دارند بسیار کوچکتر و قابل انعطاف‌تر از دیگر تلفن‌های همراه به بازار عرضه شده‌اند. و  انرژی بسیار زیادی دارند.

 

عینک هوشمند برای کتاب خوانی نابینایان

 

خواندن کتاب برای نابینایان کاری غیرممکن است اما هنگامی که متوجه شویم که محققان موفق به طراحی عینکی شده‌اند که به کمک آن نابینایان می‌توانند کتاب بخوانند شاهد انقلابی عظیم در دنیا خواهیم بود. این عینک به نابینایان کمک می‌کند تا آنها در یک کتابخانه قدم بزنند، کتاب را بردارند و آن را بخوانند؛ این عینک با وزنی بسیار کم بر روی چشمان نابینایان قرار می‌گیرد و امکان شنیدن اطلاعات را به فرد نابینا می‌دهد و او می‌تواند چشمانش را بر روی کتاب قرار دهد تا مفاهیم در گوشش خوانده شود.

 

عصای هوشمندی که به سالمندان کمک می‌کند

 

سالمندان برای راه رفتن و کنترل خود باید از عصا استفاده کنند و از سویی دیگر برخی از سالمندان به بیماری آلزایمر دچار می‌شوند که همین موضوع سبب می‌شود آنها گم شوند و راه خانه خود را پیدا نکنند اما به تازگی محققان عصای هوشمندی را طراحی کرده‌اند که به سیستم موقعیت‌یاب و اینترنت متصل است و مسیر حرکت فرد سالمند را برای اعضاء خانواده او می‌فرستد و آنها را از مکانی که او قرار دارد آگاه می‌کند همچنین این عصا مجهز به حسگرهایی است که مسیر درست را به فرد سالمند نشان می‌دهد و علاوه بر آن ضربان قلب آنها را هم اندازه‌گیری می‌کند و در صورت بروز هرگونه مشکل این عصا سریعا به مرکز اورژانس خبر می‌دهد و مکان دقیق را هم مشخص می‌کند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار