درمان ۱۰۰ بیمارپوستی روستای ذکری و گل‌نی خراسانی جنوبی

۱۰۰ بیمارپوستی روستای ذکری و گل‌نی خراسانی جنوبی برای دومین بار با همت پزشک بدون مرز مازندران درمان شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمرمازندران سید ناصر عمادی پزشک بدون مرز، متخصص پوست و استاد دانشگاه علوم‌پزشکی تهران  دومین‌بار برای درمان اهالی روستا به ویژه کودکان خراسان جنوبی  ۱۰۰ بیمار پوستی توسط پزشکان معاینه  شد. که در این سفر علاوه بر تکرار آموزش‌های بهداشتی مانند نحوه درست استفاده از کِرِم ضدآفتاب و سبک درست نگهداری از پوست آموزش داده شد.

به گفته دکتر عمادی تابش شدید آفتاب و وزش باد عامل این بیماری پوستی است در اثر وزش باد که مردم این ناحیه همیشه با آن مواجه هستند، ذرات خاک وارد منافذ پوست می‌شود و در اثر شدت برخورد، پوست نازک، دردناک و کم‌کم زخم می‌شود.

وی گفت: تنها راه درمان و جلوگیری از بروز این زخم‌ها ، خودداری از قرار گرفتن در ساعات اوج تابش، استفاده از کرم ضدآفتاب و کلاه است.

وی افزود: اعضای هلال‌احمر خراسان جنوبی مرتب به این روستا‌ها سر می‌زنند و اقلام مورد نیاز مانند کِرِم ضدآفتاب را بین مردم این روستا‌ها توزیع می‌کنند. بیماری تا حد زیادی درمان می‌شود و حالا تنها کمی زمان لازم است تا در اثر مداومت در استفاده از کِرِم‌ها، پوست به طور کامل ترمیم شود.

وی از توزیع اقلام دارویی را به ارزش ۸۰ میلیون ریال با  همکاری گروه سلامت و پزشکان دیگری در بیمارستان رازی تهیه شده بود بین اهالی دو روستا خبرداد .

ناصر عمادی افزود: بین افراد مبتلا به انواع بیماری‌های پوستی، دارو توزیع شد و برای دیگر بیماری‌ها هم نسخه نوشته و توصیه‌های لازم برای رجوع به پزشک متخصص ارائه شد.

به گفته دکتر عمادی اگر کودکان به موقع درمان نمی‌شدند در آینده ممکن بود عوارضی مانند سرطان پوست سلامتشان را و کهنه شدن زخم‌ها، زیبایی صورتشان را تهدید کند.

انتهای پیام /ر

حضور پزشک بدون مرز برای دومین بار در خراسان جنوبی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار