بدهی اقساط واحدهای صنعتی زلزله زده سه سال امهال می شود

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از استمهال سه ساله بدهی اقساط واحدهای صنعتی زلزله زده به این سازمان خبر داد.

بدهی اقساط واحدهای صنعتی زلزله زده سه سال امهال می شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛  فتحعلی محمدزاده  معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران امروز در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با دستور کار بررسی آخرین وضعیت واحدهای صنعتی، صنفی و معدنی آسیب دیده از زلزله در فرمانداری سرپل ذهاب اظهار داشت: با توجه به شرایط واحدهای خسارت دیده در زلزله اقساط تسهیلات این واحدها را به مدت سه سال استمهال کردیم.

معاون عمرانی صندوق ضمانت صنایع کوچک بیان داشت: آواربرداری ۹۸ درصد واحدهای تولیدی و صنعتی آسیب دیده در زلزله با هزینه خودمان انجام دادیم.

وی با بیان اینکه ۱۷ واحد بااولویت و با اشتغال ۲۴۰ نفر بدون استفاده از تسهیلات به چرخه تولید بازگشته اند، گفت: کمک های بلاعوض ما در سطح یک میلیارد تومان است، اما ما به ۹۰ درصد واحدها تا ۱۰ میلیارد تومان هم کمک کردیم.

محمدزاده با بیان اینکه در شهرک صنعتی سرپل ذهاب ۵۶ طرح داریم که ۳۲ طرح آن را بانک مصوب کرده و در دستور کار صندوق است، افزود: ۲۱ مورد هم هیئت مدیریه مصوب کرده و بانک ها می توانند عقد قرارداد کنند و متعاقبا صندوق هم ضمانت نامه آنها را ارائه کند.

معاون عمرانی صندوق ضمانت صنایع کوچک خاطرنشان کرد: ۱۱ طرح در دست بررسی و کارشناسی است، ۱۴ طرح اصلا پیگیری نکردیم و تمایلی هم نداشتند، ۲ طرح خارج از ظرفیت صندوق بود، سه واحد به تملک بانکها درآمده بود، صاحبان ۲ واحد فوت کرده بودند و یک واحد نیز در حال واگذاری است

وی با تصریح اینکه ضمانت نامه صندوق تاکنون برای دو واحد پرداخت شده است، گفت: عمده ورودی پرونده های ما از نیمه دوم اردیبهشت ماه امسال بود.

 

 انتهای پیام/ز

۱۷ واحد بااولویت بدون استفاده از تسهیلات به چرخه تولید بازگشته اند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۹ ۰۶ آبان ۱۳۹۷
سلام یک واحد شیمیایی با30 نفر اشتغالزایی اسیب دیده با وجود مشکلات زیاد تونستم با هزینه خودم به بهره برداری برسونمش ولی هیچ کمکی بهم نشده کلی سنگ جلو راهم انداختند