فرماندار عجب شیر ؛

مدیریت توزیع آب کشاورزی در عجب شیرضروری است

فرماندار شهرستان عجب شیر خواستار نظارت بیشتر بر توزیع عادلانه آب کشاورزی در این شهرستان شد.

ضرورت مدیریت توزیع آب کشاورزی در عجب شیربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛   عادل اصغرپور فرماندار عجب شیر در بازدیداز نحوه تقسیم و توزیع آب در سردهنه بند منجقلو شهرستان عجب شیر گفت:در پی تنش وضع آب کشاورزی شهرستان انتظار می رود در موقع توزیع آب از سد قلعه چای ، مدیریت لازم صورت گیرد تا کشاورزان پایاب سد متضرر نشوند .


اوتصریح کرد: دهیاران و شوراهای اسلامی به عنوان نمایندگان دولت و مردم باید بر تامین و توزیع عادلانه آب بویژه در بخش کشاورزی نظارت کنند.


وی بر تابع بودن شرکت های تعاونی آب بران به قوانین توزیع عادلانه آب تاکید کرد و افزود: شیوه نامه ای برای فعالیت ضابطه مند آب بران شهرستان با همکاری ادارات امور آب، جهادکشاورزی و تعاون تنظیم و به این شرکت ها ابلاغ می شود.


وی خاطرنشان کرد : تنها راه گذر از بحران کم آبی گسترش آبیاری مدرن با حمایت دولت و تشویق کشاورزان به استفاده از این سیستم نوین در مزارع است.


فرماندار عجب شیر با بیان اینکه حفظ و نگهداری از منابع آبی موجود در این شهرستان از جمله وظایف مهم دستگاه های حاکمیتی است، گفت: لازم است برای جبران کمبود آب مورد نیاز در فصل آبیاری و رفع دل نگرانی های مردم، از منابع آبی موجود استفاده بهینه شود.


اصغرپور همچنین با تاکید بر لزوم تسریع در اجرای پایاب سد قلعه چای این شهرستان گفت: وجود هفت هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان در پایاب این سد، فرصت مناسبی برای کشت نوین و ایجاد فرصت های شغلی جدید است.


وی با بیان اینکه ظرفیت سدقلعه چای 42 میلیون مترمکعب است افزود: از این میزان 28 میلیون مترمکعب سهمیه کشاورزی عجب شیر است که 48 درصد از نیاز آبی مزارع شهرستان را تامین می کند و 52 درصد مابقی نیز از آبهای زیرزمینی تامین می شود.

 

 

انتهای پیام/

 

ضرورت مدیریت توزیع آب کشاورزی در عجب شیر

برچسب ها: بحران آب ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.