تقویت گردشگری دینی و زیارتی در شیراز/ سالانه ۱۵۰ هزار گردشگر خارجی به شیراز سفر می‌کند

امام جمعه شیراز گفت: سالانه ۱۵۰ هزار گردشگر خارجی به شیراز سفر می‌کند.

تقویت گردشگری دینی و زیارتی در شیراز/ سالانه ۱۵۰ هزار گردشگر خارجی به شیراز سفر می‌کندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حجت‌الاسلام و المسلمین لطف‌الله دژکام نماینده، ولی فقیه در استان فارس امروز در جمع طلاب حوزه علمیه منصوریه با بیان اینکه حوزه شیراز همواره در فقاهت و علم کلام هر دو در اوج بوده است، گفت: اکنون نیز باید حوزه شیراز به فلسفه و کلام هم بپردازد چراکه شیراز شهری است که جنبه بین‌المللی دارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه جامعه‌المصطفی تاکنون موفق شده ۲۵ هزار نفر را از دیگر کشور‌ها جلب کند، گفت: بناست شعبه‌ای از این دانشگاه در شیراز راه‌اندازی شود و ظرفیت گردشگری این شهر می‌تواند در جذب به این دانشگاه موثر باشد.

حجت‌الاسلام دژکام با اشاره به اینکه سالانه ۱۵۰ هزار گردشگر خارجی به شیراز سفر می‌کند، افزود: ۱۵۰ هزار مخاطب غیرایرانی وارد شیراز می‌شود باید از این ظرفیت استفاده کرد تا بتوانیم پیام دینی تشیع را از طریق این افراد منتقل کنیم.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه عراقی‌هایی که به شیراز می‌آیند بیشتر برای طبابت و درمان است، بیان کرد: اگر بتوانیم جنبه زیارتی این شهر را تقویت کنیم و این ظرفیت را قدر بدانیم می‌توانیم نگاه جهان را به شیراز معطوف کنیم.

وی اظهار کرد: شیراز از جهات علمی و معنوی به گونه‌ای است که می‌تواند جهان را به خود معطوف کند، چون نگاه به شیراز یعنی نگاه و توجه به مذهب حق شیعه جعفری و روحانیون باید در این زمینه ورود کنند.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: طلاب و روحانیون خودشان را به آنچه متداول است، محدود نکنند بلکه باید در سطوح بالاتری پیام تشیع و ظهور را به همه دنیا برسانیم.
انتهای پیام/ر

دیدار امام جمعه شیراز و طلاب حوزه علمیه منصوریه

برچسب ها: امام جمعه ، مذهبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار