جام جهانی ۲۰۱۸؛

عقاب های لهستان بدنبال طعمه ی سنگالی/ صلاح به دنبال نجات مصر مقابل روسیه

رقابت‌های مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه امروز (سه شنبه) با برگزاری سه دیدار پیگیری می‌شود.

به گزارش  خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ؛دور نخست مرحله گروهی رقابتهای جام جهانی  2018 روسیه امروز با برگزاری بازیهای گروه H به پایان می رسد و با انجام یک دیدار از گروه A وارد هفته دوم می شود.

اخبار و حواشی داغ مربوط به جام جهانی 2018 را لحظه به لحظه در اینجا( جام جهانی 2018) دنبال کنید.

گروه H

کلمبیا - ژاپن (ساعت 16 و 30 دقیقه)

نخستین دیدار روز سه شنبه بین تیم های کلمبیا و ژاپن برگزار می شود. دیگر تیم های این گروه لهستان و سنگال هستند و به نوعی توازن قدرت در گروه وجود دارد و یکی از گروه هایی است که حدس زدن دو تیم راه یافته به مرحله بعد دشوار است.

پیش از آغاز جام برای سامورایی های آبی، با توجه به گروهی که در آن قرار دارد بیش از هر تیم آسیایی دیگر شانس برای صعود به مرحله بعد قائل بودند.

آنها که راه سختی را برای صعود به جام جهانی پیش رو داشتند در نهایت توانستند  همچون دوره های اخیر مقتدارنه راهی جام جهانی شوند و بالاتر از عربستان و استرالیا صدرنشین گروهشان در مرحله مقدماتی جام جهانی شوند. آنها دوبار در سالهای 2002 که یکی از میزبانان جام بودند و 2010 موفق به صعود از مرحله گروهی شدند و در این دوره نیز شانس خوبی برای صعود دارند و می خواهند برای سومین بار راهی مرحله بعد شوند.

آنها در دوره گذشته عملکرد بسیار بدی داشتند و در این دوره می خواهند هم عملکرد ضعیف در جام جهانی 2014 را و هم شکست سنگین از کلمبیا در آن جام را جبران کنند. فدراسیون فوتبال ژاپن دو ماه مانده به آغاز جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه خبر از برکناری وحید خلیل هوژیچ، سرمربی بوسنیایی تیم ملی ژاپن، داد و آکیرا نیشینو جانشین وی شد. حال با توجه به فرصت کمی که این مربی 62 ساله ژاپنی برای آماده سازی تیمش داشته باید دید تا چه میزان موفق شده تیمی قدرتمند از سامورایی های جنگجو بسازد.

تیم ملی کلمبیا یکی از شگفتی سازان دوره قبل جام جهانی بود و البته با ژاپن نیز در یک گروه قرار داشت که توانستند با سه گل حریف را شکست دهند. در دوره قبل آنها با 9 امتیاز مقتدرانه صدرنشین گروه شدند اما ژاپن پس از کلمبیا و تیم های یونان و ساحل عاج با یک امتیاز در رتبه آخر گروه ایستاد.
کلمبیا در مرحله یک هشتم نیز اروگوئه را حذف کرد اما در مرحله یک چهارم مغلوب برزیل میزبان شد و از دور رقابتها کنار رفت. البته حضور تا همان مرحله یک چهارم کافی بود تا آقای گل رقابتها خامس رودریگز مهاجم کلمبیا شود و توانست نامی برای خود دست و پا کند. خوزه پکرمن سرمربی آرژانتینی کلمبیا که از سال 2012 هدایت این تیم را در اختیار دارد می خواهد در این دوره که گروهی تقریبا مشابه با چهار سال قبل دارند، درخشش دوره گذشته را تکرار کنند و حتی فراتر از یک چهارم نهایی بروند.

آمار مسابقه:

آمار ژاپن در جام جهانی: 5 حضور، 4 برد، 4 مساوی، 9 باخت، 14 گل زده، 22 گل خورده

آمار کلمبیا در جام جهانی:5 حضور، 7 برد، 2 مساوی، 9 باخت ، 26 گل زده، 27 گل خورده

دو تیم تاکنون سه بار مقابل هم قرار گرفتند که دو بار کلمبیا پیروز شده و یک بازی هم مساوی شده است.

ژاپن در جام جهانی تاکنون تیمی از آمریکای جنوبی را شکست نداده است.( یک مساوی و سه شکست)

تمام 18 مسابقه ای که کلمبیا در جام جهانی برگزار کرده گل داشته است. در حقیقت فقط آمریکا با 33 و اتریش با 29 تعداد بازیهای بیشتری را نسبت به کلمبیا در جام جهانی برگزار کردند و هیچ بازی بدون گلی نداشتند.

لهستان - سنگال (ساعت 19 و 30 دقیقه)

دیگر مسابقه این گروه را تیم های لهستان و سنگال نمایندگان اروپا و آفریقا برگزار می کنند.

عقابهای سفید در دهه های 1970 و 1980 برفراز قاره سبز پرواز می کردند و اوج میگرفتند. هنوز هم لهستانی ها در رویای آن تیم به سر می برند و آرزو می کنند تیمی به قدرت آن تیم داشته باشند. تیم امسال لهستان در جام جهانی، دارای ستاره های مطرحی است که باعث شده مردم لهستان امید زیادی به این تیم داشته باشند تا پس از 36 سال بالاخره طلسم عبور از مرحله گروهی را بشکنند و راهی مرحله حذفی جام جهانی شوند.

آدام ناوالکا 60 ساله از سال 2013 تاکنون هدایت عقابهای سفید را برعهده دارد. امید نخست لهستانی ها به لواندوفسکی و گلزنی های احتمالی او است تا در گروهی که چندان دشوار به نظر نمی رسد راهی مرحله بعد شوند.

یک بار حضور شیرهای ترانگا در جام جهانی کافی بود تا بتوانند نامی برای خود در جهان دست و پا کنند. آنها در افتتاحیه جام جهانی 2002 و در نخستین مسابقشان در تاریخ جام جهانی با یک گل مدافع عنوان قهرمانی یعنی فرانسه را مغلوب کردند و باعث حیرت فوتبالدوستان دنیا شدند. در نهایت نیز توانتسند به همراه دانمارک از مرحله گروهی عبور کنند و فرانسه و اروگوئه حذف شدند. آنها در یک هشتم آن جام نیز سوئد را شکست دادند اما در نهایت در یک چهارم مغلوب ترکیه شدند و از دور رقابتها کنار رفتند. حال سنگال پس از 16 سال دوباره به جام جهانی بازگشته و برای دومین بار این جام را تجربه می کند و می خواهد مانند دفعه نخست شگفتی ساز شوند.

آلو سیسه 42 ساله کاپیتان تیم ماندگار 2002، حالا سرمربی شیرهای ترانگاست. سادیو مانه مهاجم لیورپول، بالده کیتا مهاجم موناکو و کالیدو کولیبالی مدافع ناپولی مطرح ترین بازیکنان سنگال هستند.

آمار مسابقه:

آمار لهستان در جام جهانی: 7 حضور، 15 برد، 5 مساوی، 11 باخت، 44 گل زده، 40 گل خورده

آمار سنگال در جام جهانی: یک حضور،  2 برد، 2 مساوی، یک باخت، 7 گل زده، 6 گل خورده

این مسابقه نخستین دیدار دو تیم در طول تاریخ محسوب می شود.

لهستان فقط یک مسابقه از هفت دیدار اولش را در جام های جهانی پیروز شده است که به سال 1974 و پیروزی سه بر دو مقابل آرژانتین برمیگردد.

لواندوفسکی با 16 گل زده بهترین گلزن مسابقات مقدماتی جام جهانی 2018 در قاره اروپا محسوب می شد.

سنگال در تنها دوره ای که در جام جهانی حاضر بود در مرحله گروهی هیچ شکستی نخورد.

گروه A

روسیه - مصر (ساعت 22 و 30 دقیقه)

دور دوم رقابتهای مرحله گروهی جام جهانی 2018 نیز امشب از ساعت 22 و 30 دقیقه با مسابقه روسیه میزبان و مصر آغاز می شود. روس ها در بازی افتتاحیه با پنج گل عربستان را در هم کوبیدند و فراتر از حد انتظار ظاهر شدند و بهترین پیروزی جام را تاکنون کسب کردند. مصر اما در بازی نخست با یک گل مغلوب اروگوئه شد. البته در آن مسابقه محمد صلاح ستاره مصری ها به دلیل مصدومیت غایب بود و احتمالا در بازی امشب برای فراعنه به میدان می رود.

در بازی نخست الکساندر گولووین هافبک جوان روس ها که تیم های بزرگ اروپا خواهان وی هستند در بازی نخست نمایش درخشانی داشت و یک گل و دو پاس گل داد و انتظار می رود امشب نیز حرف اول را در میانه میدان بزند. مصر اما بدون صلاح یک تیم دست و پا بسته در خط حمله بود و بازی امشب برای آنها بسیار مهم است و قطعا صلاح حتی اگر آماده نباشد در این دیدار به میدان می رود زیرا در صورت شکست فراعنه از دور رقابتها کنار می روند.

برای مشاهده آخرین اخبار جام جهانی 2018 می توانید از موتور جستجوگر گوگل (google) استفاده کنید.

آمار مسابقه:

این مسابقه نخستین دیدار دو تیم در تاریخشان محسوب می شود.

بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی ، روسیه تاکنون مقابل حریفان آفریقایی در جام جهانی شکست نخورده است. (2 پیروزی و یک تساوی)

مصر نیز تاکنون هیچ حریف اروپایی را در جام جهانی شکست نداده است. ( 2 شکست و 2 مساوی)

پیروزی پنج بر صفر روسیه مقابل عربستان سعودی در بازی نخست ، دومین پیروزی بزرگ یک میزبان در جام جهانی در بازی افتتاحیه محسوب می شد. بهترین پیروزی افتتاحیه به سال 1934 و دومین دوره جام جهانی برمی گردد که ایتالیا با نتیجه هفت بر یک آمریکا را تحقیر کرد.

پس از فروپاشی شوروی ، روسیه هیچگاه در سه دوره قبلی که در جام جهانی حاضر بود موفق نشده که به دور حذفی راه یابد و این دوره شانس این را دارد که این طلسم را بشکند.

روسیه در بازی اول بیش از دو دوره اخیری که در جام جهانی حضور داشت گل زد. 2 گل در 2014 و 4 گل در 2002.

مصر در سه بازی اخیری که در جام جهانی برگزار کرده موفق به گلزنی نشده است. آخرین گل آنها در جام جهانی به سال 1990 در بازی مقابل هلند زده شد.

مصر تاکنون هیچ بردی در جام جهانی نداشته است و هیچ تیم آفریقایی با این تعداد بازی مصر در جام جهانی ( پنج بازی) بدون برد نبوده است. ( 2 مساوی و 3 شکست).

انتهای پیام/

پیش بازی گروه H جام جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار