جام جهانی ۲۰۱۸؛

آشنایی با کازان/شهر میزبان دیدار ایران - اسپانیا در جام جهانی ۲۰۱۸

تیم‌های ملی فوتبال ایران و اسپانیا در چارچوب رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ چهارشنبه ساعت ۲۲:۳۰ به مصاف هم می‌روند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شهر کازان روسیه قرار است تا در روز چهارشنبه (۳۰ خردادماه) میزبان هواداران و بازیکنان ۲ تیم ملی ایران و اسپانیا باشد.

آشنایی با کازان/شهر میزبان دیدار ایران و اسپانیا در جام جهانی روسیه

کازان یا به زبان محلی مردم روسیه قازان، پایتخت جمهوری تاتارستان در روسیه است که با جمعیت یک میلیون و ۱۴۳ هزار و ۵۳۵ نفری هشتمین شهر پرجمعیت این کشور پهناور محسوب می‌شود. مساحت این شهر نیز ۴۲۵ کیلومتر مربع است. این شهر در محل تلاقی ۲ رودخانه ولگا و کازانکا در بخش شرقی روسیه از ناحیه اروپایی خود قرار گرفته است و سن باقت این شهر نیز مربوط به قرن ۱۱ میلادی است. واژه کازان به زبان تاتاری به معنای دیگ است. ۵۲ درصد مردم این شهر تاتار و ۴۳ درصد روس تبار هستند.

بیشتر بخوانید:

15 هزار هوادار ایرانی عازم کازان می‌شوند

فرانسه 2 - استرالیا 1/خروس ها با تکنولوژی از چنگال کانگوروها گریختند

در کازان ۳ فرودگاه به‌نام فرودگاه بین‌المللی کازان، فرودگاه شماره ۲ کازان و کازان بوریسوگلیسکویه وجود دارد و یک خط همراه با ۱۰ ایستگاه مترو نیز در این شهر فعالیت می‌کند.

آب و هوای کازان مرطوب است و این شهر زمستان‌هایی طولانی سرد و تابستان‌هایی گرم و خشک را برای شهروندان خود ارائه میکند.

آشنایی با کازان/شهر میزبان دیدار ایران و اسپانیا در جام جهانی روسیه

کاخ کرملین کازان، موزه هرمیتاژ، پارک میلینیوم، پارک گورکی، مسجد قل شریف، معبد همه ادیان، برج سویوم بایک، خیابان بائومان، بازار مرکزی کازان، دانشگاه کازان، دانشگاه اسلامی روسیه، کلیسای پیترو و پائول و محله قدیمی تاتار‌ها از مشهورترین اماکن شهر کازان است. این شهر میزبان ۶ دیدار جام جهانی ۲۰۱۸ است و ورزشگاه کازان آره نا نیز از این بازی‌ها میزبانی می‌کند.

آشنایی با کازان/شهر میزبان دیدار ایران و اسپانیا در جام جهانی روسیه

کیفیت زمین چمن و ورزشگاه

کازان آرنا به عنوان یکی از ورزشگاه‌های میزبان بازی‌های جام جهانی روسیه احداث شد. ساخت این ورزشگاه از میانه‌های سال ۲۰۱۰ آغاز شده و در سال ۲۰۱۳ این ورزشگاه به فوتبال دوستان تحویل داده شد. از دلایل اصلی احداث این ورزشگاه نیز می‌توان به برگزاری مسابقات یونیورسیداد اشاره کرد.

ظرفیت ورزشگاه کازان ۴۵۳۷۹ نفر است و در ۴ قسمت مسقف آن نیز ۷۹ جایگاه vip قرار گرفته است. از نکات قابل توجه کازان آرنا نیز رنگ درب‌های ورودی این ورشگاه است که درب‌های ورودی شمالی، جنوبی، شرقی و غربی به ترتیب به رنگ‌های آبی، طلایی، قرمز و سبز رنگ آمیزی شده اند. در ادامه باید افزود که باشگاه روبین کازان، تیم ل‍ژیونر با استعداد تیم ملی کشورمان سردار آزمون که در لیگ برتر فوتبال روسیه فعالیت می‌کند.

آشنایی با کازان/شهر میزبان دیدار ایران و اسپانیا در جام جهانی روسیه

ورزشگاه کازان آرنا علاوه بر میزبانی بازی‌های 2 تیم ملی ایران و اسپانیا بازی‌های فرانسه-استرالیا، لهستان-کلمبیا، آلمان- کره جنوبی، یک دیدار مرحله یک هشتم نهایی، یک دیدار مرحله یک چهارم نهایی را میزبانی کند.

آشنایی با کازان/شهر میزبان دیدار ایران و اسپانیا در جام جهانی روسیه

کیفیت نامطلوب چمن «کازان آره نا» نسبت به دیگر ورزشگاه‌های جام جهانی ۲۰۱۸

اصلی‌ترین موضوع در ادوار مختلف جام جهانی بعد از امنیت کشور میزبان، کیفیت چمن ورزشگاه‌های میزبان جام جهانی است. در اولین بازی انجام شده در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در کازان آره نا شاهد این موضوع بودیم که چمن ورزشگاه به اصطلاح حالتی پله‌ای و ناهموار دارد و از یکدستی و زیبایی همیشگی زمین‌های بازی در آن دیده نمی‌شود. ما می‌دانیم تمامی افراد می‌خواهند زمین‌های فوتبالی که مشاهده می‌کنند به رنگ سبز یکدست باشد، اما در این ورزشگاه لکه‌های سفیدی که در اثر نامطلوبی بذر چمن ایجاد شده است و زیبایی همیشگی را از بین برده است.

تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار خود روز چهارشنبه (۳۰ خرداد)، باید در این ورزشگاه به مصاف تیم ملی اسپانیا برود.

برای مشاهده آخرین اخبار جام جهانی ۲۰۱۸ می‌توانید از موتور جستجوگر گوگل (google) استفاده کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار