معاون حمل و نقل سازمان راهداری:

متناسب سازی قانون مشاغل سخت و زیان آور با شرایط کامیونداران

امانی گفت:پیگیر هستیم تا قانون مشاغل سخت و زیان آور متناسب با شرایط کامیونداران برای این قشر در مجلس تصویب شود.

متناسب سازی قانون مشاغل سخت و زیان آور با شرایط کامیوندارانبه گزارش خبرنگار  راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امانی معاون حمل و نقل سازمان راهداری در برنامه گفتگوی 18:30 شبکه خبر در خصوص روند حل مشکلات کامیونداران اظهار داشت :یکی از درخواست های این بخش ، احتساب شغل کامیونداری به عنوان مشاغل سخت و زیان آور بود در حال حاضر معایب شغل سخت و زیان آور برای کامیونداران  بیشتر از مزایای آن است چراکه بازنشستگی 20 سال با حقوق پایین برای آنها به همراه دارد.

وی ادامه داد:پیگیر هستیم تا قانونی متناسب با این شغل در مجلس تصویب شود تا مزایای شغل زیان آور حساب شدن کامیونداری برای رانندگان بیشتر شود.

امانی تصریح کرد:قانون موجود حتی بین کامیونداران نیز مورد قبول نیست چراکه برای آنها به صرفه نیست و باید اصلاح شود.

این مقام مسئول در خصوص اینکه اکنون  با توجه به انبوه ناوگان حمل و نقل میزان درآمد هر راننده به صرفه نیست گفت: سازمان  راهداری باید درخصوص اینکه بر اساس نیاز چه میزان کامیون وارد ناوگان جاده ای شود  اظهار نظر کند اما اکنون واردکنند و خودروساز بدون توجه به نیاز ناوگان جاده ای،  محصول وارد ناوگان می کند و ما فقط کارت سوخت آن را می دهیم.

وی ادامه داد:در دستور کار داریم که با فراهم کردن بستر های قانونی  ناوگان فرسوده را خارج کنیم که این امر به تعادل ناوگان کمک می کند.

امانی در خصوص گرفتاری رانندگان پس از حمل بار قاچاق گفت: مسئولیت بار بر عهده شرکت های حمل و نقل است و در صدد هستیم به طور جدی با شرکت های متخلف برخورد شود.

بر اساس این گزارش کریمی دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران کشور در خصوص خواسته های این صنف گفت:وزارت راه و شهرسازی موافق احتساب کامیونداری به عنوان شغل سخت و زیان آور نبود و به طور جدی پیگیر متناسب سازی این قانون با شرایط کامیونداران  نشده است.

وی ادامه داد:ما در پیشنهادی که به وزارت راه ارائه داده ایم همه شرایطی که مد نظر کامیونداران است  را لحاظ کرده ایم و امیدواریم که این قانون اصلاح شود.

کریمی تصریح کرد:اکنون معتقدیم حقوق کنونی رانندگان کم است خواسته ما این است پیشنهاد افزایش حقوق پذیرفته شود و کامیونداران بعد از 20 سال با حقوق مکفی بازنشسته شوند به شرط اینکه تداوم در پرداخت یارانه دولت انجام گیرد.

وی ادامه داد:عمده ترین مشکل این بخش اینست که طی سال های اخیر کمترین تعداد ناوگان خارج شده و تعداد زیادی وارد شده و این عرضه و تقاضا را برهم زده است و درآمد متوسط یک راننده را کاهش داده است.

این مقام مسئول گفت:پیشنهاد ما اینست که پلیس موظف شود  به ازای هر پلاک جدید یک پلاک قدیمی از ناوگان خارج کند.

کریمی تصریح کرد:طی ماه های اخیر قیمت لاستیک و روغن افزایش 50 تا 60 درصدی داشته است و درآمد کامیونداران پاسخگوی هزینه های آنها نیست.

وی افزود:احصای وظایف شرکته های حمل و نقل در برابر کامیونداران نیز خواسته دیگر این بخش است چرا که عمل نکردن شرکت ها به تعهدات ، گرفتاری هایی برای رانندگان پیش می آورد.

کریمی ادامه داد:به طور مثال شرکت های حمل و نقل باید از بار مطمئن باشند و اتفاق افتاده به خاطر کشف محموله قاچاق از کامیون، راننده تا ماه ها و سال ها گرفتار بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار