مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان خبر داد

برداشت سالیانه ۲۴ هزار تن زرد آلو در لرستان

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان گفت: از سطح ۲ هزارو ۶۲۰ هکتار زردآلوی بارور استان سالیانه ۲۴ هزار تن زردآلو برداشت می‌شود.

 علیرضا احمدوندی صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: سطح زیر کشت زرد آلو در استان لرستان ۳ هزارو ۳۶ هکتار بوده که از این مقدار ۲ هزارو ۶۲۰ هکتار بارور و ۴۱۶ هکتار نهال بوده و هنو‌ز به بار‌وی نرسیده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از این مقدار سطح بارور باغات زردآلو سالیانه ۲۴ هزار تن زرد آلو برداشت می‌شود، افزود: لرستان از نظر سطح زیرکشت مقام ششم و از نظر تولید زرد آلو در کشور مقام هشتم را به خود اختصاص داده و ارقام کشت شده زرد آلوی لرستان رقم عسگری، شاهرودی، تخم کردی، نصیری، شکرپاره، خیاری، آلباتان، سلطانی و آصفی است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: سطح کل باغات زردآلو شهرستان دورود هزار و ۴۴۶ هکتار بوده که از این میزان هزار و ۲۷۵ هکتار بارور و ۱۷۱ هکتار نهال است.

احمدوندی در ادامه گفت: ۷۷۰ هکتار زرد آلوی استان به صورت مجتمع در روستای مروک و ۱۶۰ هکتار در روستای دو خواهران شهرستان دورود متمرکز شده است و سالیانه حدود ۱۴ هزار تن زرد آلو با میانگین ۱۱ تن در هکتار از باغات شهرستان دورود برداشت می‌شود.

وی بیان کرد: با این ظرفیت احداث کارخانه فرآوری این محصول در شهرستان دورود ضروری به نظر می‌رسد و در همین راستا سازمان جهاد کشاورزی لرستان این آمادگی را دارد تا به سرمایه‌گذاران تسهیلات لازم را اعطا نمایید.

انتهای پیام/د

برداشت سالیانه ۲۴ هزار تن زرد آلو از باغات لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار